1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2746679

Sv: Apropå nånting...
Costanza: 2002 var jag till Gavlerinken och såg Timrå förlora med 2-5. Brynäs kämpade runt slutspelsplatsen och vi låg sist. Det var mer eller mindre knäpptyst i arenan förutom hos oss på bortastå som var ett rätt stort följe. I slutet av matchen skanderade vi "Vi ligger sist i serien!"

Ni är bara näst sist så ni kan bli ännu coolare 👍

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Var där jag också :D Brynäs publiken tyckte det var väldigt roligt :) Året efteråt ledde vi serien och brynös låg sist när vi var där och då sjung vi att dom låg sist istället vilket inte var lika uppskattat :D

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: visst var det "sist i tabellen! Ja vi är sist i tabellen! Sist i tabeeellen..."

Jag har svårt att se modoliderna uppvisa samma dödsföraktande humor om/när dom halkat ner sista pinnhålet.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu lirar ni ju bra hockey och håller fanan högt för Västernorrland. MoDo suger rätt rejält. Många av er lider ju inte av det direkt. Hoppas vi kan tugga igång när mörkret kommer i vinter.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag är härdad sen länge. Inget dåligt biter på mig ;-)

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...