Kan bekräfta att Erixon är skadad, och att det är en överkroppsskada precis som klubben själva kommunicerade i slutet på Oktober.
Det är dock ingen typisk hockey-skada som hans överkropp råkat ut för.
Skulle säga att skadans natur kan vara klubbens räddningsplanka för att bli av med hans dåliga kontrakt - känns inte helt säkert att han kommer komma till ett stadie där inte skadan mycket väl kan uppstå igen.
Smörgåsen : Skulle påstå att det kommer vara mer karaktär i laget kommande säsong än den som var. 16 forwards i truppen, vilket innebär att 6-7 spelare kommer behöva slåss med näbbar och klor för att ta en plats på 4 kedjor, då om nåt ... | Läs mer