Kan bekräfta att Erixon är skadad, och att det är en överkroppsskada precis som klubben själva kommunicerade i slutet på Oktober.
Det är dock ingen typisk hockey-skada som hans överkropp råkat ut för.
Skulle säga att skadans natur kan vara klubbens räddningsplanka för att bli av med hans dåliga kontrakt - känns inte helt säkert att han kommer komma till ett stadie där inte skadan mycket väl kan uppstå igen.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer