1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2804654

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
sargad: för att inte nämna LHC då…

Kändes inte vi ganska maktlösa inför LHC i SCA arena senast?

Två viktiga matcher för framtiden!
Kan Timrå hålla uppe sitt spel mot dessa två och genomföra bra matcher?

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
I kväll är det intressant på riktigt:
- kommer kedjorna som vi tjatat om länge nu bära frukt? På pappret ser det löjligt välkomponerat ut.
- kommer vi kunna hantera Malmö på ett bättre sätt än vi gjort hittills? Vi tog visserligen 3 pinnar i nordtyskland häromsistens, men spelmässigt gick det tungt. Deras intensiva och orädda checking har varit synnerligen svårhanterlig.
- blir det JJ i kassen, och kan han i s f göra en tredje stark match i rad?
- kommer Linus E få speltid, och hur hanterar han i s f en SHL-centerroll?

Jag är småfebrig av iver. Vilket givetvis och oundvikligen kommer leda till antiklimax och irritation om några timmar när vi "gav bort tre poäng!!!1".
Men det tar vi då.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer