1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2839671

Sv: Apropå nånting...
Man fattar hur liten svensk klubbfotboll är när Djurgården slår ut ett cypriotiskt lag man aldrig hört talas om och efteråt pratar om att fira hela natten eftersom laget "skrivit historia"

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu är du lite hård. Pafos är ändå nr 144 på UEFAs ranking :-)
Skämt och sido så är ju fotboll förstås globalare och ekonomiskt betydligt större än hockey. Finns lag som är rankade 50 till 100 i Europa som stadigt har 30-40 tusen på sina matcher.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: haha..ja svensk klubbfotboll är en katastrof och sjuk lågt rankas internationellt sett..man har problem mot i princip alla lag ute i Europa...oavsett liga.och oavsett om man hört talas om dem eller inte .

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Allsvenskan är väl typ rankat som 22-23 liga i Europa… Efter storheter som Israeliska och Cypriotiska ligan… Hur folk kan vara intresserade av skiten övergår mitt förstånd iaf.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer