Nougath: Skulle han vända hem så gäller kontraktet med Timrå, det stämmer. Men bara om Timrå vill ha tillbaka honom, kan ju vara så att dom inte har råd. Då är han fri att gå vart han vill. Nu skulle dom säkert kunna lösa det via sponsorer, men det är så det är uppbyggt och fungerar.
Men han har ju också sagt att han inte kommer åka över om han inte får ett envägskontrakt. Då tjänar han samma slant vare sig han spelar i NHL eller AHL. Att tro att han ska vaska dom pengarna är väldigt naivt.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Men han har ju också sagt att han inte kommer åka över om han inte får ett envägskontrakt. Då tjänar han samma slant vare sig han spelar i NHL eller AHL. Att tro att han ska vaska dom pengarna är väldigt naivt.