1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2862474

Sv: Silly Season 2025-26
Erol Ateceae:

Här är sörensens överfall:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Qyj36x/stor-ilska-mot-marcus-sorensen-vad-sysslar-shl-med

Aftonbladet låtsas att han drar i axeln... Solklart rycker sörensen tag i hjälmen för maximal effekt.

Det är bara Henrik Leman som jag håller med i den artikeln.

"
Ishockeyjournalisten Henrik Leman på rakapuckar.com skriver: ”Alltså, Sörensen gör så många fel här att jag vet inte var jag ska börja. Först riskera skada egen målvakt. Sedan ta tag och dra leksingen i isen så att huvudet riskerar skada. Om detta inte är anmält, förlåt, SHL – men vad sysslar ni med?”
"

rakapuckar.com var för övrigt tidigt ute med att kritisera hakningarna, fasthållningarna och alla interference som är i SHL. Precis som vår Olli kritiserat hela säsongen - "SHL is a prison rules league". Hockeyallsvenskan är måhända ett annat fängelse ty regelboken är lika frikostig, i synnerhet om det står DIF på tröjan.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer