1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2872530

Sv: Apropå nånting...
Sverige möter just nu Finland i en uppstartsturnering inför Hockey-VM senare i maj månad. Med på isen just ikväll finns bl.a Tim Juel och Linus Nässén. Precis alla fattar ju att ingen av spelarna som är med här kommer bli uttagna i VM, men alldeles oavsett KAN det ju mycket väl vara en ögonöppnare för vilken random klubb som helst som särskilt söker efter målvaktsförstärkningar, där jag då har Tim Juel i tankarna. Jag kan dock lugna sällskapet med att Finland precis gjorde 3-0 på en icke alltför imponerande Timråmålvakt.
Det är oerhört sällan man inte håller på Sverige i hockeymatcher, särskilt i möten med Finland. Detta är dock ett undantag med en mer än tydlig anledning.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ännu större anledning att förlänga med Juel. Om det nu går i närtid efter i dag.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer