{10774}: Rätt intressant ändå. Vad gäller poäng produktion. Kollar man in typ Brynäs och Luleå. Så hade knappt med någon i topp 10 i poängligan.
Utan snarare just fler spelare i spannet 25-40 poäng. Framförallt mer produktion från backar. Vilket jag tycker tyder på ett mer välfungerande spelsystem med backar som kan avlasta i produktionen lite mer.
Färjestad var väl ytterliggare ett exempel på ett lag som hade grym topp bland forwards men svagt i övriga lagdelarna.
Så får jag själv välja så har jag gärna det utspritt på flera spelare som hamnar i 25-30 poängs spannet. Det visar på en större bredd istället.
Vilket vill säga att vi är rätt beroende av att Lilja, Heikkinen och Levinsson visar sig vara just sådana.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Utan snarare just fler spelare i spannet 25-40 poäng. Framförallt mer produktion från backar. Vilket jag tycker tyder på ett mer välfungerande spelsystem med backar som kan avlasta i produktionen lite mer.
Färjestad var väl ytterliggare ett exempel på ett lag som hade grym topp bland forwards men svagt i övriga lagdelarna.
Så får jag själv välja så har jag gärna det utspritt på flera spelare som hamnar i 25-30 poängs spannet. Det visar på en större bredd istället.
Vilket vill säga att vi är rätt beroende av att Lilja, Heikkinen och Levinsson visar sig vara just sådana.