+ 7
Inlägg: 2902603
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: ser ingen uppskjuten skatt från tidigare år
www.merinfo.se/foretag/Timr%C3%A5-IK-Ishockey-AB-5565199659/2k1djjf-ezyw/nyckeltal
Dock har man 75 miljoner i avskrivningar helt plötsligt
Och sedan
Summa obeskattade reserver 56 miljoner vilket är upskjuten skatt som ska beskattas inom några år.
Ser uppriktigt jävligt konstigt ut. Vad är dessa 75miljoner i avskrivningar?
www.merinfo.se/foretag/Timr%C3%A5-IK-Ishockey-AB-5565199659/2k1djjf-ezyw/nyckeltal
Dock har man 75 miljoner i avskrivningar helt plötsligt
Och sedan
Summa obeskattade reserver 56 miljoner vilket är upskjuten skatt som ska beskattas inom några år.
Ser uppriktigt jävligt konstigt ut. Vad är dessa 75miljoner i avskrivningar?
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: men herregud! Enligt Expressen så ligger vi i botten av löneligan, bara Malmö som har en billigare trupp! Cashen måste in, Timrå måste höja sig på alla nivåer!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det spekulerades ju i att när de skrev på sina 5-årsavtal, så fanns det ett nytt lukrativt tv-avtal i horisonten som de utnyttjade på så sätt att de tjänade lite mindre i början av sina avtal och mer nu. Sedan om det var så, det vet jag inte.
+ 1
Sedan börjar jag fundera över en sak. Är det verkligen värt att ha kvar Dahlén nästa säsong? Poängen kommer saknas, och allt han gjort för Timrå kommer likaså att saknas. Hans tröja kommer att hissas upp i taket en dag. Jag är tacksam för allt han gjort.
Är det verkligen så värt att spotta ut 350k i månaden på honom? Om han nu är så kär i Timrå, varför begär han så mycket i lön? Jag vet inte jag, men det är sinnessjuk skillnad på honom och Hållander i sättet att tänka.
Vi måste börja fundera. Gillar Dahlén Timrå IK pga av att vi ger honom en sjukt hög lön? Kan han spela i Timrå för 150k per månad precis som Hållander gjort?