1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2932342

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: jag tror att det var psykiskt. Han fick en chans då laget hade många backar borta och kunde spela helt utan press. Sedan till nästa säsong så fick han A-lags kontrakt, och då höjdes kraven, både från omgivningen och från honom själv. Det är den enda förklaringen jag kan se iallafall. Jag tycker att Monten har en bättre förklaring än mig.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja och som sagt. Kolla roostern vi hade på backsidan. Endast Hardegård och Kinnvall ens spelar på SHL nivå idag.
Lätt att glömma bort att den där backsidan nog är en av modern tids sämsta backuppsättningar i SHL.

Möjligtvis att Hampus Larsson spelat i SHL om han inte behövt avsluta karriären. Men annars rätt talande som sagt.
Uppladdat:

500x0-screenshot20251105-140407.png


Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...