1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615024 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2986406

Sv: Apropå nånting...
Kommande säsonger efter 26/27 måste fler avtackningar göras ev. beroende på kontrakt. Lilja, Westfält, Lundmark, Hartmann, Walli ligger alla risigt till kontrakt eller inte. Ev. förlängningar på dessa får inte överstiga 1 år.

Glömde Erixons lön som tillägg för nästa säsongs satsning...är den 250'?..då är vi uppe i 1.250' i månaden.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Såna spelartyper som exempelvis Lundmark ser jag fylla en funktion. Relativ billig, karaktärsspelare, stor, tung. Begränsad spelare offensivt som kan vara längre bak i laget. Men, såna spelare kan man inte ha för många av såklart, vilket jag anser vi har nu, där många tjänar bättre än vad dom presterar (Pääjärvi, Westfält).

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...