Smörgåsen : Det som svider mest när man börjar prata pengar är att man vet att spelare som Hartmann och Heikkinen kostar en hel del, men inte tillhör topp 6. Om spelarna utanför topp 6 varit Lundmark, Walli, Eriksson, Levinsson, Danielsson, Westfält, HA-värvning och junior så hade det funnits pengar till tre toppspelare (två forwards och en back).
Ärligt talat så tycker jag att de här "mellanskiktsspelarna" oftast kostar mer än de smakar. De är inte bra nog för att vara producerande. De klarar en rollspelar-roll, men det gör å andra sidan billigare spelare också.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Ärligt talat så tycker jag att de här "mellanskiktsspelarna" oftast kostar mer än de smakar. De är inte bra nog för att vara producerande. De klarar en rollspelar-roll, men det gör å andra sidan billigare spelare också.