1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038632

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ett rakt igenom "vuxet" agerande på torghandlarnas årsmöte igår kväll.

"Det hettade till ordentligt när Frölunda höll årsmöte under måndagskvällen.
Den tidigare tränarprofilen Leif Boork dök oväntat upp på klubbens årsmöte. Kort därefter gick han till angrepp mot sittande ordföranden Mats Grauers och ifrågasatte både hans framtidsplaner och ålder.

Grauers, som var valberedningens enda kandidat, hade precis meddelat att den kommande mandatperioden blir hans sista när Boork begärde ordet.

Har du tackat ja? frågade Boork.
Annars blir man inte föreslagen, svarade Grauers.
Boork fortsatte därefter att pressa Grauers om framtiden.
Ska du jobba i tio år till?
Du fick nyss beskedet. Det är mitt sista år. Släpp det, det är mitt besked, svarade Grauers.

Diskussionen övergick därefter till Grauers ålder. När Boork ifrågasatte om den 80-årige ordföranden verkligen orkar fortsätta svarade Grauers:

Annars hade jag inte tackat ja.
Boork gav sig dock inte.
Men det vet du inte. Du är en gammal man.
Om du anser att jag är senil, kom med ett annat förslag, sa Grauers.

Ordväxlingen fortsatte innan valberedningens ordförande Roger Wier tog till orda och försvarade Grauers kandidatur.

Kort därefter valdes Grauers om som ordförande för ytterligare ett år."

Herregud, väx upp nån jävla gång.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Haha, en fundering. Vad hade Boork att göra på Frölundas årsmöte och varför bryr han sig ens?

Vilken stolle, där kan man snacka gammal och förlegad..

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Iblann begrip mann ingenting!
Boorkän ä en jävvlas gnällgubbe rent ut sagt!
Hadd hann tagi Nattvarden?
Uppladdat:

500x0-fbimg1781252984178.jpg


Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: snälla säg att det hölls i en "feskekörka"

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer