1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 37830

Sv: Slanten är kastad
Farbror Hasse: Vad sägs om tärningsspel, tre omgångar? Precis som straffslagstävlingen, men här kan klubbarna ta in pengar på vadslagning. Folk lämnar casinot och spelar i Timrå Isstadion istället. De som inte kan ta sig till isstadion, kan spela via mobilen (möjligt genom ny teknik).

Timrå IK får råd att köpa dyrare/bättre spelare, som håller kvar laget i elitserien. Fattiga Timrå kommun tar in skattepengar på vadslagningen (borde vara möjligt).

Casinot återgår till att vara spökhus, barnfamiljerna jublar - en turistattraktion rikare. Alla nöjda? :-)

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...