1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615011 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 447699

Sv: TIK i Tre Kronor
falo: Han får nog sin chans senare om han fortsätter på samma övertygande sätt.

Zetterberg och Nordgren var ju så gott som givna. Jonte Hedström spelade VM och har inlett godkänt i Timrå. Är en spelartyp som passar internationellt. Lars Jonsson är en kille som man hoppas ska kunna växa ut till en VM-back, det är väl hans fysiska spel som främst behöver bli bättre men hans puckbehandling och skridskoåkning räcker långt.

I övrigt så kan vi konstatera att truppen innhåller hela 12 spelare som är 25 år eller yngre. MoDo, Timrå och Linköping är mest representerat med fyra spelare vardera.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...