liston: Visst det är bra att träffa mål och skjuta styrpuckar men kan man få ett hårt skott på mål så kan det gå raka vägen förbi en skymd målvakt och om det tar på målvakten så blir det retur. Tycker snarare att returerna är farligare än styrpuckarna när målvakterna i regel är ganska stora nu för tiden....
Det jag tycker är det absolut största problemet med backarna eller PP i huvudtaget är att man tar skott från FEL positioner. Förvisso skott från blå men från sarghörnen. Målvakten skär av vinkeln och styr lätt ut puckarna i hörnen. Mer skott från mitten. Dessutom så går dom skotten nästan aldrig att styra in. Det finns ingen otäckt yta helt enkelt.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Det jag tycker är det absolut största problemet med backarna eller PP i huvudtaget är att man tar skott från FEL positioner. Förvisso skott från blå men från sarghörnen. Målvakten skär av vinkeln och styr lätt ut puckarna i hörnen. Mer skott från mitten. Dessutom så går dom skotten nästan aldrig att styra in. Det finns ingen otäckt yta helt enkelt.