Även om man bortser från Wernblom (som på något sätt straffades extra för att statuera exempel) så kan vi ju titta på bara denna säsong. Spelare har fått två matcher för lite slagsmål, slagsmål där båda parterna vetat vad som gäller och knappast någon blivit allvarligt skadad.
Att det då skulle vara rimligt med en extra match för Nilssons tilltag jämfört med ovan nämnda händelser, tycker jag visar på hur enormt dåligt nämnden sköter sitt uppdrag. NHL är dåligt på många saker, men på det här med snabba och korrekta avstängningar är de ungefär ett och ett halvt ljusår före ES.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
SaraS:
Även om man bortser från Wernblom (som på något sätt straffades extra för att statuera exempel) så kan vi ju titta på bara denna säsong. Spelare har fått två matcher för lite slagsmål, slagsmål där båda parterna vetat vad som gäller och knappast någon blivit allvarligt skadad.
Att det då skulle vara rimligt med en extra match för Nilssons tilltag jämfört med ovan nämnda händelser, tycker jag visar på hur enormt dåligt nämnden sköter sitt uppdrag. NHL är dåligt på många saker, men på det här med snabba och korrekta avstängningar är de ungefär ett och ett halvt ljusår före ES.