Per HApps: Han spelar på artistkontrakt. Och man vill ha med honom så länge som möjligt i slutskedet, därför avvaktar man med att plocka hit honom för att inte riskera att behöva skicka hem honom i februari.
Förut fanns det ju ett kryphål i bestämmelserna, då en spelare på artisktkontrakt kunde vistas 6mån i landet och sedan flyga till Norge för att senare komma tillbaks några veckor senare och påbörja en ny period på 6mån.
Så är alltså inte fallet längre. Nu måste spelaren ifråga som inte har ett EU-pass även vara ute ur landet i 6mån innan han får komma tillbaka.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Förut fanns det ju ett kryphål i bestämmelserna, då en spelare på artisktkontrakt kunde vistas 6mån i landet och sedan flyga till Norge för att senare komma tillbaks några veckor senare och påbörja en ny period på 6mån.
Så är alltså inte fallet längre. Nu måste spelaren ifråga som inte har ett EU-pass även vara ute ur landet i 6mån innan han får komma tillbaka.