1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615025 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 616296

Sorgligt
Att så fullständigt äga 17 minuter av 1:a perioden och inte lyckas få puckuslingen i mål kan ju bara tyda på uselt självförtroende, likadant dom 4 senaste matcherna nu. Koskinen ( tycker jag ) är ju fullständigt under isen denna säsong, ser ju nästan livrädd ut när han får pucken. Nä nu vill det till att hitta en målskytt innan det är försent, att äga puck större delen av matcherna är ju så betydelselöst när man bara hamnar i sarghörn o bakom mål. Mora satte sin första riktiga chans och Timra får inte in pucken ens när målet är tomt. Sen tycker jag att det är kasst att bua ut sitt lag som publiken gjorde idag. Powerplay är direkt sorgligt att se, 5 mot tre och det ser ut som lerduveskytte, långsamt vandrar pucken mellan spelarna och sen blir det ingenting. Nä nu vill det till att komma igen för tränarna o gubbarna i laget, och sen tycker jag att detta var sista gången publiken buade ut TIK.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...