htikare: Vad gäller snacket om juniorer så vet de flesta att vi inte tagit fram så många(kan det vara 2-3 st?) etablerade A-lagsspelare senaste 6-7 åren. Sedan gnälls det och funderas varför andra elitserielag kan plocka upp juniorer titt som tätt men inte vi.
Frågan är då om föreningen Timrå har varit för "feg" senaste 6-7 åren eller om våra juniorer inte har räckt till i seniorsammanhang. En hel drös juniorer har ju försvunnit till Sundsvall och därefter vidare i hockeysverige. Kan någon insatt "hokkynörd" med litet koll ge en rapport om hur många av flydda ex-juniortimråiter som spelat/spelar elitseriehocky i annan förening?
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Frågan är då om föreningen Timrå har varit för "feg" senaste 6-7 åren eller om våra juniorer inte har räckt till i seniorsammanhang. En hel drös juniorer har ju försvunnit till Sundsvall och därefter vidare i hockeysverige. Kan någon insatt "hokkynörd" med litet koll ge en rapport om hur många av flydda ex-juniortimråiter som spelat/spelar elitseriehocky i annan förening?
Tackar på förhand