Chippen: Skulle dom inte haft råd så skulle dom inte gett han så hög lön. Du behöver inte vara speciellt orolig för att entre priserna kommer gå upp pga av detta.
Det finns ju massor av spelare idag som tjänar 250 000-300 000 i elitserien. Så det är helt klart en marknadsmässig lön.
Dessutom, med höga löner så stannar fler spelare i elitserien istället för att harva i farmalag i USA. Så det finns mycket possitivt med höga löner också.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Skulle dom inte haft råd så skulle dom inte gett han så hög lön.
Du behöver inte vara speciellt orolig för att entre priserna kommer gå upp pga av detta.
Det finns ju massor av spelare idag som tjänar 250 000-300 000 i elitserien. Så det är helt klart en marknadsmässig lön.
Dessutom, med höga löner så stannar fler spelare i elitserien istället för att harva i farmalag i USA.
Så det finns mycket possitivt med höga löner också.