1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614973 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 742532

Sv: Intro
Nu blir det många matcher att åka till...
Canal + har offentliggjort sändningsschemat för hösten.
Och extra tydligt är att Canal + vill visa matcher söder om Daläven.
Jag lider med lag som Modo och Brynäs som byggt nya arenor för 100 miljoner kronor som endast för en chans att få visa upp lyxarenan för tv-tittarna.
Varför är det så här?
Jag antar att Canal + anser att det spelas roligare hockey i södra Sverige.
Kanske har det även att göra med att tv-produktionen är billigare runt de stora städerna Göteborg, Malmö och Stockholm.
Men orättvist - javisst.
Så här ofta får du se ditt favoritlag under hösten:
Brynäs 1 hemmamatch och två borta
Djurgården.......5+1
Frölunda...........6+3
Färjestad..........3+4
HV 71................3+3
Linköping.........2+5
Luleå................1+2
Malmö..............3+2
Modo................1+2
Mora.................2+2
Skellefteå........1+1
Timrå...............1+1
Norrland: 17
Södra Sverige: 40

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer