-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 14
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Historien om Kongo
Kongo var bara en "wannabe" supporter under slutet av 90-talet., han största intresse istället för hockey är o var 2:a världskriget. Han började intressera sig för TIK säsongen 95-96. Köpte en "beppe" mössa o knackade Kreu på hjälmen. Sedan fick han på något konstigt sett enligt honom i alla fall legend status, men är det någon som är legend i den familjen så är det hans Pappa. Kongo försöker leva på sin pappas meriter som supporter...
Efter att TIK gick upp(o även innan 95-96)så har han alltid prioriterat andra saker, ex innebandyn som ligger honom varmt om hjärtat. Inget fel med det. Men som ni märker så har Kongo hållit sig borta från både HS o Arenan, detta beror helt enkelt på ointresse.
Anledningen till att jag skriver detta är att herr Kongo har komplex för mina hockeykunskaper o min tid som supporter. Tänkte bara att korten skulle fram på bordet.
Kongo kommer nu att svara på detta inlägg o skriva en massa osanningar om mig som han alltid gjort.
(obs! Kongo är en av mina bästa vänner)
ps. Det var Bo"wasa" som tillhörde Njurunda falangen o inte kongo ds.