1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 892305

Sv: Champions League
Snoop: Risken är ju att kvalet (som spelades 5-8:e september) kommer att anses som en försäsongsturnering och inget av våra svenska kommer att engagera sig ordentligt.

Om det hade varit vi i Timrå som hade fått kvala i år hade vi ju exempelvis inte kunnat haft med Tenkrat. På så sätt finns nog risken för att själva kvalet genomgås med en sorts axelryckning från många lag.

Om det ska funka så är det elementärt att det finns en ordentlig bevakning av turneringen, från kvalet till slutstpelet. Gärna SVT eller någon annan kompetent kanal. Finns inte intresset bland folket kommer det att självdö, finns det inte en möjlighet att titta på matcherna utan större ansträngning kommer det att självdö.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer