-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 16
- Silly Season 2026-27 (5173)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
sedan många år sen är jag van vid att alltid se ovasett om det är storlag eller bottenskrap på andra sidan att tik trycker på i början av matcherna dom första minuterna. snurrar i anfallszonen o tar avslut efter avslut o ladan kokar. men ingen av dom 3 första hemma matcherna har ju varit så. alla lagen visste ju när dom kom hit att nu blir det åka av men det har inte skett.
med det här laget borde vi dominera o trycka på mkt mer än vad vi har gjort. iofs så betyder jonte mkt för laget men det ska inte ha ngn betydelse hemma mot aik det kan vara okej att tappa poäng men då ska fan spelet vara så mkt bättre...
o challes dif-system när centern ska gå ner djupare o ta emot puck o sköta mkt av uppspelen anser jag att vi inte borde använda oss så mkt av när vi har dom spelarna vi har.. okej att använda i dif men dom har bara "en" kedja som producerar, då måste dom nästan spela så..
jag tycker att vi spelar för deff o med alldeles för lite fart, vi e lätt ett bland dom bästa skriskostarkaste lagen.. o när spelet går i lås när aik stängde igen mittzonen.. vrf inte dumpa pucken hela tiden i försöka låsa fast den o utgå därifrån ist för att bli splittrade i mittzonen..
aja tycker inte att vi ska såga challe än, han måste sj vara mkt besviken o se efter vad som gick/går fel o styra upp det.
klart som fan man e besviken efter en sån här prestation trots 2 pinnar, men nu ser vi framåt mot bättre spel o många poäng.