1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 930543

Sv: Timrå Juniorer
För att avbryta den totala eufori och förnöjsamhet som råder härinne nu och om möjligt lägga fokus på något annat en kortare tid så reflekterade jag över följande fakta. För tillfället är det lokalderby mellan Timrå och Sundsvall Hockey i J-18 Elit Norra. Timrå har blandat och gett såhär långt i serien och ligger på en rätt svajig fjärdeplats när 7 matcher är spelade. Sundsvall tillhör seriens sämre lag där de slåss med ÖSK och Teg i botten av tabellen.

Föga otippat dominerar hemmalaget kvällens match och detta totalt. Åtminstone vad beträffar skottstatistiken men den talar nog å andra sidan om hur pass 'mycket' puck som Sundsvall tillåts inneha. Efter 2 spelade perioder var det 39-4 i skott i Timrås favör. 39-4, men bara 3-0 i mål. Ja, jag säger bara för maken till ineffektivitet får man väl leta efter. Inte ens A-laget har väl varit så dåliga?

Viktor Huss dubbel målskytt för Timrå. Det låter som Anders son?

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...