1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 942868

Sv: Strålman
bisterfinnen: Det där med finnarna svider. Verkligen. Lyllos er modolider som håller på ett lag med endast hemvävda spelare. Så tänker jag ofta. Ok, visst hade ni sju utländska spelare på planen när SM-bucklan bärgades, och visst var det fler än vad Timrå använde någon gång under kvartsfinalerna, men...det känns ändå som att det inte var så. På riktigt, liksom.
I min värld - och jag tror även din - var ert guld ett bevis på någonting annat. Någonting som kanske ser annorlunda ut på pappret och i verkligheten, men känns som sanning i ens hjärta. Där tycker jag att vi ska befinna oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...