1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 942871

Sv: Strålman
Bragd-Birger: Du glömmer dock att Modo är världens bästa NHL-fostrare, och har världens bästa spelare där borta. Vilket sannerligen märktes under lock-out-säsongen.
Nu hamnade man visserligen rätt skrynkligt till i tabellen om man jämför med, exempelvis, usla plantskolan Timrå men...det beror som bekant på att Timrå plockade hem en massa legoknektar utan känslor för laget nu när man hade möjlighet att shoppa loss. Eller ok, om man ska hårddra det kanske Modo plockade in fler.
Men ändå. Att det såg ut som det gjorde och blev ett av elitseriehistoriens största byxneddragningar vad gäller 'myt' kontra 'verklighet' har en massa förklaringar. Förklaringar som man känner i hjärtat om man är en sann modolid. Alla som känner annorlunda är bara avundsjuka.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...