-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 10
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Av ditt inlägg att döma får jag uppfattningen att vi inte ens var med i matchen. Trots att det gick till sju matcher? Trots att Jonte Hedström var en ribbträff från att skicka ut er ur slutspelet? Trots att vi hade ledningen länge i match sju? Nej, just det. Alla motargument vi lägger fram visar förstås bara prov på bitterhet och avundsjuka.
En annan sak funderade jag på nu i tisdags. När bortaklacken efter att derbyförlust nummer två av två möjliga den här säsongen inkasserats skriker: "- Timrå IK har inget SM-guld, har inget SM-guld..". Den ramsan gör ju saken rätt intressant. Vad jag vill minnas så hade väl MoDo redan ett guld från säsongen 1978/79 gömt nånstans djupt nere i byrålådan. Varför har inte klacken använt sig av den här ramsan tidigare? Ja, den har väl varit minst lika aktuell tidigare. Är det så att man på något sätt har skämts för det guldet och har velat förneka det, eller är det helt enkelt för länge sen så att gemene man i Ö-viksområdet har glömt bort den händelsen?