Jag känner ju inte Sjödin så hans ledaregenskaper vet jag ju egentligen inget om i praktiken. Men jag tror inte man blir en så pass stor spelare som han är/varit och lagkapten under många år om man inte besitter några ledaregenskaper värda namnet.
Sedan håller jag helt med dig om att man inte ska få en plats för att man är en hemvändare. Tycker Leksand exempelvis har visat gång på gång var det kan leda. Inavel är något att akta sig för, helt klart.
Men som sagt, Sjödins mångåriga kaptensskap och hans storhet som back tycker jag talar för att han skulle kunna konkurrera om och vinna en plats i båset utan att man ska behöva bry sig i att han råkar vara en hemvändare.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Sedan håller jag helt med dig om att man inte ska få en plats för att man är en hemvändare. Tycker Leksand exempelvis har visat gång på gång var det kan leda. Inavel är något att akta sig för, helt klart.
Men som sagt, Sjödins mångåriga kaptensskap och hans storhet som back tycker jag talar för att han skulle kunna konkurrera om och vinna en plats i båset utan att man ska behöva bry sig i att han råkar vara en hemvändare.