Silly Season 10/11
Redigerad kommentar
Jag tror också att Linkan velat ha hit andra spelare.
Jag tror iaf på Hallin, till skillnad från de flesta andra.
Jag räknar kallt bort MPS. Jag räknar kallt med att Sonnie blir kvar. Jag vill, eller jag menar kräver, att vi får hit en högerskytt till förstakedjan. Det vill Linkan också. Men går det?
Stöd TIK, lämna in ert bidrag.
Men det är väl så när man jagar Europeiska stjärnor - man får snällt vänta tills det att KHL sagt sitt. Dom allra flesta spelare hoppas nog på ett penningstint kontrakt där ifrån före ett kontrakt med Timrå...
Ingen kan ju anklaga oss för att inte ha den bredaste truppen med 3:e o 4:e line spelare iallafall!
Det känns ju jävligt bakvänt om man fyller på med spelare i fjärde och tredje linen och väntar till sist med att värva en förstemålvakt.
Sticker Pääjärvi så Måste vi ha 2 Klassyttrar till förutom Sonnie.
Så ser jag på det o jag kommer att gnälla ihjäl er om så inte blir fallet.
Kerstin_k: Så länge vi nu fyller på med två forwards ytterliggare så köper jag värvningen av Hallin då Lander försvinner till JVM. Och jag tar nog hellre Hallin på ev prestationskontrakt än att panikvärva Peter Nylander förhållandevis dyrt(?) i december. Men värvningen i sig förutsätter ju också att man förlänger med Sonnenberg samt plockar in en forward tänkt för minst andrafemman.
Pitkämäki borde inte vara särskilt dyr och har klubben ändå tänkt ha honom på läktaren så borde inte kräva någon högre lösen för honom?
Förhoppningsvis har man kalkylerat med att pytsa ut en hel del pengar till åtminstone en klassvärvning på forwardsidan och en duglig målvakt. Förhoppningsvis räknar man också med Sonnenbergs kråka i det ekonomiska tänket.
Men å andra sidan är man kanske vis av erfarenheten från de tidigare säsongerna och väljer att bredda laget för att stå bättre förberedd mot skador och dylikt?
Det blir nog bra det här. Hallin är ju Hallin, lite av en profil i Timrå. Känns bekant och tryggt. Inte speciellt sexigt, men tryggt.
Känns ju jävligt surt om det visar sig att Hallins lön påverkar eventuell förlängning av Sonnenberg och införskaffandet av en bra målis och en farlig ytter till förstakedjan. Gör den det så kreverar jag.
Välkommen tillbaka då Per.
På fråga 2 svarar jag Ja o på fråga 3 svarar jag nej.
F.ö är det ditt fel som inte öppnar pluskan din!
ställ er följande frågor:
1:Tror ni Pärssinen får höjd eller sänkt lön i sitt kontrakt?
2:Tror ni Pelle Hallin kommer att tjäna mycket i TIK, det ryktas om ett prestations kontrakt, låg grundlön, är det ok?
3:Tror ni det är linkan som håller i plånboken?
jag vet att det finns flera väldigt bra spelare som linkan ville ha till TIK men några högre upp i Timrå har satt stopp....
Förvånad? inte jag iaf.
Hur brett kan man värva? Brett, ännu mer brett eller jättebrett?
Timrå har väl svaret i år?
"HALLIN, HALLIN, DET ÄR VÅRAT SVIN! " :D
Näe, så förläng med sonnie nu och skriv på med en poängstark ytter så ser det här helt plötsligt förbannat bra ut! En ny keeper behövs med, även om jag inte är så orolig där. Då jag tror Åkerlund kommer kliva fram mer. Men så klart så skulle det lugna nerverna lite med en ny bra målvakt med ;)
Pärssinen - Hirschovits - NY BRA
Sonnenberg? - Corso - Svensson
Hynning - Karlsson - Röymark
Axelsson - Lander - Larsson/Hallin
EDIT: Modern tid nu alltså, finns massor annars med ett ännu större Timrå hjärta!
Redigerad kommentar
Det roligaste med Hallin är väl kanske att vi lär få den första spelaren i TIKs historia med tröjnummer #61. Alltid något.
"– Vi ska ha in en forward för första-andra kedjan och sedan får vi fylla på med bästa tänkbara utifrån ekonomin."
Räknar Linkan med Sonnenberg som spelaren för första eller andra kedjan, så kommer det alltså inte bli någon speciellt dyr spelare på sista platsen...
Åkerlund (Pitkämäki)
Pärssinen - Hirschovits - Pikka?
Sonnenberg - Lander - Corso
Svensson - Karlsson - Hynning
Hallin - Larsson/Röymark - Axelsson
Reserv: Röymark/Larsson
Jokela - Halonen
Karlsson - Erixon
Granath - Skogs
Sonntag - Styf
Lite orolig blir man när det känns som att det blir trångt i fjärde-kedjan. Eller hur har Linkan tänkt med t.ex. spelare som Axelsson, Hallin, Svensson, Larsson och Röymark. Det vill till att några av dessa lyckas och kan bilda en tredje-lina.
Pitkimäki är väl en okej värvning men inget som man hoppar högt av.
Redigerad kommentar
Pitten Pitkämäki var ingen större källa till stabilitet i Mora.
Snälla ge oss någon bättre, tack. (Knaprar vidare)
– Finns inte så många jobb kvar hemma i Sverige. Och när HV hörde av sig var det riktigt roligt, säger Larsson.
:'(............
Redigerad kommentar