Silly Season 10/11
Är Pikken SÅ himla värdelös i andras ögon eller har dom glömt honom bara eller har vi en övertro på killen?
Men det kommer kännas konstigt i lilla hockeyhjärtat att se honom i Mododress. Iof så tror inte jag att det blir så.
SVT Text - 328
Personligen skulle jag också må psykiskt dåligt om han gick dit. Men händer det så händer det och då skulle jag aldrig för mitt liv tycka att Pyörälä är en svikare. Då är det förmodligen pengarna det sitter i hos Timrå.
var som helst men inte där mika.....
lu93rowa: Nej, jag säger att Lehtonen är sämre när han har personliga problem.
Jag tycker också att Hahl är sämre i Fröunda.
Gällande "defensiv roll" så hade han ungefär lika mycket istid/match sitt första år i Frölunda som sitt sista år i Timrå. Han spelade fyra matcher mer i Frölunda men gjorde 10 poäng färre.
Hahl är inte lika bra i VF heller tycker jag...
lu93rowa: Mikko Lehtonen hade väl en bra Frölunda-karriär?
Jag undrar om inte Nubben blivit lite sämre också. Det känns så.
Dream Team: En reflektion på schemat:
Jag tror inte vi är med i Clas Ohlson Cup. Det kan tyckas märkligt eftersom vi möter alla tre lagen som deltar i cupen i mitten av augusti (när turneringen hålls) på Gävle-Dala orter. Men som jag fattat det så är det bara Leksand, Mora och Brynäs som är med i cupen.
Pyrret ryktet vettefan... Känslan säger feskekörka och piss-Nubben.
SCA-cupen i Sundsvall
Onsdag 1 sept (E.ON Arena)
19.00 Timrå IK - MoDo HK
Fredag 3 sept (Gärdehov)
20.00 Timrå IK - Brynäs IF
Lördag 4 sept (Gärdehov)
17.00 Sundsvall Hockey - Timrå IK
Redigerad kommentar
Känns osannolikt att vi får en finne till. Speciellt finnen med stort F.
läste om, läste rätt. :)
Redigerad kommentar
Det finns, ganska väl grundade, rykten som säger att man har pengar i en påse som är avsedd för en, icke helt okänd, finne som är kontraktslös på andra sidan atlanten.
Eftersom denne, icke helt okände, finne inte har sagt att Timrå kan ta det lugnt... "i´ll be here, if you need me!" så ligger kanske prio ett på denne!
Sonny vet vi ju att han ändå inte kan komma till säsongsstarten!
Enligt dagens ST så är det långt infrån klart med Sonnenberg, sökt på nätet men det finns inte inne ännu.
Man har inte pratat med honom, anser att man just ni inte har råd och att truppen är "klar" då man måste gå med vinst i år.
Sonnenberg kan komma in som artist OM man skulle få in cash.
Kansk sune gått in som sponsor då han nu vet att det skulle vara klart?
;-)
Moffsing: Jag är mer intresserad av vem "Åkerblom i 6e" tagit sina citat ifrån. Sunes inlägg är Sunes ord. Det kan var och en bedöma trovärdigheten i.
Men hur ska vi kunna göra någon som helst bedömning av vad "Åkerblom i 6e" skrivit? Var, när och i vilket sammanhang gjorde denne finländare sin bedömning? Vem är det? Supporter? Allmän medborgare? Agent? Sportchef? Tränare?
Redigerad kommentar
-Hirso and Ilkka are very good players that you just got, thought they are two different players. Pikkarainen is good and tough physichal player who can deliver the puck to the net, and in elitserien probably he'll be league elite in physichal play, I think. Hirso is more like a skill player, good hands and seems the game pretty well, i first time watched a lot of him last season, because he played in the same line with Granlund. He is good talented 1 or 2 line player! Not bad moves by your team!
-Pitkämäki is a better goalie than his last two seasons have shown. The biggest risk is that he is injury prone (which was also one the reasons for bad start in HIFK two seasons ago).