Jag tycker att det vore helt fel att stänga elitserien och fortsätta på den här taffliga NHL-iseringen. Både sportsligt och kommersiellt.
# Små steg har ju tagits för att NHL-isera elitserien. Med ett mastigt matchprogram och fåniga amerikanska tilläggsnamn. Vilket har blivit ett publikfiasko.
# Jämför med framgångarna för allsvenskan (inget prat om att stänga den!). Ingen skulle komma på tanken att kalla t ex Hammarby för "Green Lightning" eller nåt liknande idiotiskt.
Kanske folk (särskilt den hockeykunniga svenska publiken - jämfört med i USA) är beredda att betala för litet genuin sportslig underhållning?
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Jag tycker att det vore helt fel att stänga elitserien och fortsätta på den här taffliga NHL-iseringen. Både sportsligt och kommersiellt.
# Små steg har ju tagits för att NHL-isera elitserien. Med ett mastigt matchprogram och fåniga amerikanska tilläggsnamn.
Vilket har blivit ett publikfiasko.
# Jämför med framgångarna för allsvenskan (inget prat om att stänga den!). Ingen skulle komma på tanken att kalla t ex Hammarby för "Green Lightning" eller nåt liknande idiotiskt.
Kanske folk (särskilt den hockeykunniga svenska publiken - jämfört med i USA) är beredda att betala för litet genuin sportslig underhållning?
Hockeyns själ finns inte i Dallas.