1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Stängd elitserie = spiken i kistan


Stängd elitserie = spiken i kistan
Oban, Dr Dängroth:

Jag tycker att det vore helt fel att stänga elitserien och fortsätta på den här taffliga NHL-iseringen. Både sportsligt och kommersiellt.

# Små steg har ju tagits för att NHL-isera elitserien. Med ett mastigt matchprogram och fåniga amerikanska tilläggsnamn.
Vilket har blivit ett publikfiasko.

# Jämför med framgångarna för allsvenskan (inget prat om att stänga den!). Ingen skulle komma på tanken att kalla t ex Hammarby för "Green Lightning" eller nåt liknande idiotiskt.

Kanske folk (särskilt den hockeykunniga svenska publiken - jämfört med i USA) är beredda att betala för litet genuin sportslig underhållning?

Hockeyns själ finns inte i Dallas.

« · 89350
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.