Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Timrå är ett lag som kan spela så där magiskt, som vissa lag i NHL alltid verkar göra, men nästa match är det som om magin försvunnit.
Matchen efter kanske det är en match mot Asplöven eller Oskarshamn o då är det som om det kommit ett rymdskepp och lyft upp alla 20 spelare och klonat dem... fast glömt berätta hur man slår två passningar rätt o dessutom hur man åker skridskor o dessutom beter sig som man har ett glödgat spett uppkört i arslet.
Klacken då?
Delar av klacken sover sin väpnarsömn under tunga snarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren.
Deras öppna munnar gapar tyst mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta.
Heja Timjå!
PLATS TIK!!
Annars är det väl så att vi har så sjukt låga förväntningar att det skett en perspektivförflyttning. Jag menar, av tongångarna hos oss härinne senaste veckan kunde man tro att vi låg topp 3 i slutet av säsongen. Fast det känns sunt, ödmjukt och sunt. Bara vi kan acceptera att det är så här det är, hyfsade resultat blandas med bottennapp. De riktigt höga topparna kommer vara få, om ens några. Hittills är det väl Moramatchen som ligger närmast en sån. Möjligen DIF-upphämtningen också. Så här långt känns 11 poäng ändå rätt anständigt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men, gjort är gjort. Bara att bryta ihop, ta lärdom och komma igen. Hög högsta nivå och låg lägsta, där har vi årets upplaga. Det sista kunde man ana på förhand, det förstnämnda vågade åtminstone jag bara hoppas på.
Så: fortsätt jobba på dalarna. Och ni rutinerade: skämmes! Ni är ledarhundarna, med ett koppel ystra valpar bakom er. Förvalta det förtroendet. Led dom rätt!
Ska deppa klart under kvällen, sen blir det ompepp inför danskjävlarna. Ännu en uppgift som ska bli intressant att se laget ta sig an.
Jockz:
ja är budgeten satt till 3000 är de ju bara räkna , minst 4000 nästa hemma kännns ju inte väldigt trovärdigt
Ja inte lär han då vara bättre än han var då han är tillbaks.
Vi får hoppas att det här var ett bottennapp och att allt bara blir bättre nu.
Man hade ju precis börjat se en ljusning.
Snälla Timrå IK; se till att jag får valuta för mina skattepengar åtminstone
Tyvärr är det nog så att man är ett lag för den undre halvan
Är glad om dom slipper kval jag. Finns inga målgörare i år heller. Släpper man in två mål så klarar man inte av tre pinnar i nån match
Nä måste nog ta en kall nu känns det som. Jag är den sämste förloraren som finns
erathoo: kommenterar mig själv ang defensiven, Hallin / Molinder / Norén inne på ALLA målen i baken...jag tycker INTE dom jobbar genom situationerna ordentligt faktiskt.....ser lite segt ut när 24:an och 8:an jagar...där måste dom upp ett snäpp...
vete sjutton om man inte konsekvent bör köra RP (6) och JC (58) med Molla och Hallin....
Redigerad kommentar
Möjligen några sadomasochister med huva och en boll i käften
Jag håller fullständigt med. Och vi på forumet m m kan ju inte hålla på och lalla på i evighet heller. Men det är brutalt värdelöst att laget ska förstöra vår goda stämning som varit under hösten... Skit!
Läggning nu, tror jag...
Man kan inte skylla på ungt och orutinerat hela tiden.
Asplöven måste vi ta tre poäng mot. Och allra helst hemma!
Det värsta är att på nästa hemmamatch lär det vara knappt 1000 pers efter det här.
Ynkligt
Nej, det visar sig än en gång att det aldrig finns några säkra poäng. Blev just lite depptrött. Lika bra att gå och lägga sig med jobbet igen. C'est fini.
Dalar vi nu? Jag tror det. Skulle bli väldigt förvånad annars.
DJ Hemp: exakt, det hade varit mumma med 3p, men ibland blir matcher så himla skumma när man har 'flyt' i början...momentet och tempo tappas liksom bort då och man 'glömmer' hur man skulle lira.....istället så jobbar motståndarn sig in i skiten istället...precis som vi gjort själva ett par ggr....
Nya tag på lördag mot Oögle....inga säkra points där direkt....
HAHAHAHAHAHA, seriöst ???? Hur många på plats nästa hemmamatch 600 ?
Vart hade man tempot denna match, släpp virkningen och kom in i matchen för i h-vete!!
Aj aj aj, nu kan det lätt börja bli negativa tongångar i forumet igen. Det här som började så bra... : (
Ajajaj.
5-3 i 1,5 minut och ett handledskott på mål i andra är under all kritik