Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Löven kommer göra som dom flesta nykomlingar gör och vinna massa matcher i början på ren nykomlingsenergi sen kommer verkligheten ikapp när dom andra lagen börjar trampa igång men då kan dom redan ha spelat ihop tillräckligt med poäng för att hålla sig kvar.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Känns troligare att Dahlén vänder hem innan säsongen har börjat, typ. Visst, Forsmark kan bli bättre men aktuell för NHL lär han aldrig bli.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Min dröm är fortsatt att Forsmark sprattlar till ordentligt en säsong och landar ett NHL-kontrakt. Sen 4 sköna millar in och man skrattar hela vägen till banken.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Marodören: En viktig nyckel blir att få utveckling på den här unga backsidan vi förfogar över. Freij, Sundin, Barkemo och Forsmark skulle alla behöva ta steg/bli bättre.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Allt är öppet, vare sig vi, cluben plast och plast. Det lag som får bangen for det buck kommer att överraska!! Vi har Gathen och han kommer och hoppas tror jag få ut max av det laget vi har just nu. Men ät ägg har ju Ante också och det får inte underskattas i sammanhanget. Så svårt att sia i allt men dom traditionsenliga klubbarna kommer vara med i toppen som vanligt är ju dom samma FBK, Frölunda, Saik, Lulä m.m precis som Nubben vill att VI ska vara sen i framtiden. Örebro känns som dom kan vara betydligt bättre nu än föregående 2-3 säsonger. Sen är det öppet. Ja Rögle blir ju såklart en topp. Faller allt väl ut är vi också med men det kan ju bli fisk likaså. Det mest viktiga tycker och känns det som att överlever vi denna säsong kan det bli mer på riktigt sen. My opinion nu iaf!!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Ja det är ju ytterst intressant hur de tänker kring LHC som både bantar ner spelarbudget och saknar en första och andracenter i lagbygget.
Hur kan vissa "experter" ha Löven så pass högt i tabellen?
Nog att vi lär slåss i de nedre regionerna, men för det ser jag det inte som otroligt att vi ändock kan ha 2 lag bakom oss när säsongen summeras.
Hur kan vissa "experter" ha Löven så pass högt i tabellen?
Nog att vi lär slåss i de nedre regionerna, men för det ser jag det inte som otroligt att vi ändock kan ha 2 lag bakom oss när säsongen summeras.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag däremot tycker att laget ser spännande ut, vi kommer troligen inte vara topp sex men det viktigaste är att organisationen tar steg. Och att det finns visioner, och framtidsplaner. Det känns som att det var ett tag sedan.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Jag är, som nog inte undgått någon, inte särskilt optimistisk inför kommande säsong. Däremot vore det jävligt fräscht om inte exakt v a r j e expert inledde och byggde 90% av sin bedömning av oss på vilka spelare vi tappat
Det börjar bli FÖRBANNAT tröttsamt och söndertuggat
Det börjar bli FÖRBANNAT tröttsamt och söndertuggat
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
DrCox: Conny strömberg är ledig. Passar som hand i handske hos er modolider.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Gorkyman: "Jag ser att man har en GM, sen en sportchef som är chef över A-laget och sportrådet där man har scouter som Zäta och Emil Berglund.
Min förhoppning är att, när vi har ekonomiska möjligheter, ta in en sportchef."
Hmm han nämner Zäta och Emil B som sportråd men inte Gunno. Kan Gunno vara aktuell som ny sportchef?
Min förhoppning är att, när vi har ekonomiska möjligheter, ta in en sportchef."
Hmm han nämner Zäta och Emil B som sportråd men inte Gunno. Kan Gunno vara aktuell som ny sportchef?
Men skulle Forsmark landa ett NHL-kontrakt, så är jag rädd att Nubben och sportsliga ledningen har för höga tankar om honom om han vänder hem igen. Och betalar en alldeles för hög lön. För han är en "NHL-spelare" som vänder hem.