Soundpatrol: På väg utför? Snarare tvärtom tycker jag det finns så mycket vilja inom föreningen, får hoppas att det sportsliga vänder snart bara. Kan man få lite mer flyt i den delen så ser det bra ut inför framtiden.
Jag tycker verkligen Tranås borde vara rädda om en sådan talang som Alexej "russain rocket" Fashutdinov.. Vore ren skandal att "slarva bort" nått sånt !!! . Känns som om Taif e´ på väg utför... . Hoppas det händer nått , innan det e för sent !!! . Tack för ordet. . M.V.H. Mattias.
Merxx: Tycker Johan Ström var betydligt bättre i onsdags än vad han har varit dom sista matcherna, han är nog på uppgång nu!
Håller annars med dig Merxx, ge Alexej en ärlig chans! Vi vet att han har teknik, spelsinne och inte minst målsinne, hemmamatchen mot Rögle kvitterade han ju i slutsekunderna. Hur matchen sen slutade är en helt annan historia...
Ville bara säga det att jag förstår att Alexej väljer spel med J-laget för att få spela! Efter en lysande start på säsongen med spelare som Johan Ström och Tobias Johwelin i jämte sig så blev han sjuk och borta ngn vecka och efter det tycker iallafall jag att han inte fått chansen ordentligt! Mkt Märkligt enligt min mening!
Tappa inte bort den här killen Taif! Det är han för bra för!
Längtar till den match när man äntligen får se poängmaskinen Johan Ström komma igång! Ström i högform behövs!
hepp: Jag tycker de vore en bra fråga och den är ju aktuell med!! Jag anser att alosha borde få mycket mer speltid i A-laget och det är jag övertygad om att de flesta håller med om! Och varför inte låta han få chansen när de går så uselt för Taif som de gör?
Wolfpacker: Ang. tränarna. Läs inlägg i gästboken på AIF:s officiella hemsida skrivet av Irik Fashutdinov. Ingen rolig läsning om man är tränare.
Ang. matchen igår: Snacka om ett lag utan självförtroende.Hade det varit "normalläge" på den fronten hade väl Holmis slagit knut på Boforsspelaren i 6 mot 4 och sedan retfullt rullat in pucken i mål och avgjort. I stället blev det en totalt misslyckad lobb.
Hur man se´n kan köra med Johan Ström i sudden är en gåta. Likaså att man är så "hygglig" och skickar in Alosha i sitt första byte i 5-4 där det med lite otur kunde blivit 0-2 (starkt jobb hemåt, Alosha). Coachningen är inte direkt lysande (ironi) när även Holmgren får sitta en hel match, han var ju en av de bättre på försäsongen. Det finns väl de som är klart sämre.
Nä, byt ut lite gubbar och ge dom en fair chans och kunna uträtta något och plocka inte med femmorna så knappt någon vet var de ska vara.
TA MED ER DET POSITIVA FRÅN IGÅR OCH ÅK UPP TILL ARBOGA OCH KÄMPA ER TILL EN SEGER. DET FÅR VARA HUR GRISIGT SPEL SOM HELST, DET GÖR INGET.
Hej! Tänk på vad ni säger här nu: det verkar ju varit BRA spel från AIF mot ett lag man vet kommer ligga i toppen, som har den del FBK-adepter i laget. Skit att tappa 2 p i sista stund, men det viktiga är väl att det spelas bra - inte minst bakåt?! Det kommer - nu börjar chanserna sättas och inneffektivt kan man inte säga att det var eft 2 perioder - 25% av skotten gick in. Mer skott tror jag annars på. Kom igen nu TAIF, det kommer! Slå Arboga på söndag är vikitgt och så skall första hemma 3p-aren komma när jag dyke rupp nästa fredag!! ALLTID AIF - oavsett vad som händer!
Johnny B Good: Jooo , visst fan e det synd/tråkigt.... . Men men , jag tror inte BARA det e´ otur.. Otur kan ju inte hålla i sig såå länge.. Jag tror det e´ en hel del oskärpa oxå.. . Det måste nog hända nått snart..... I och för sig är det långt kvar av serien , men kommer man FÖR långt efter e´ det tufft.. Då måste man i stort sett börja vinna allt sen , samtidigt som lagen framför förlorar... . KOM IGEN , kämpa Tranås !!!!!!!!!
9999: Mmmm , stämmer !!! . Fattar inte varför det ska vara såå mycke "puck transport" !?!?!?! . Det är INTE lätt att spela hockey stillastående, men men det blir ju att forwards blir stående på offensiva blå... . De stunder när TAIF trampar på och släpper puck är det en njutning att se dom !!!! . KÄMPA TRANÅS !!!!!!!!!!
Jääävligt tungt var ordet, blir ju inte bättre när man får höra allt skitsnack runt omkring om både det ena o det andra bara för att det går emot. Folk verkar gå in för att hitta felen bara i stället för att försöka lyfta fram det som är bra, allt kan ju inte vara dåligt när man håller på och slå Bofors.
Mitt svart-vit-gula TAIF-hjärta blöder! Frustrationen på topp..
Ja de e för jävligt hur det kan gå...13 sekunder ifrån 3 poäng och så förlorar man en avslagen förlängning och får en ynka poäng istället. Såg ut som att TAIF äntligen skulle ha marginalerna på sin sida o ta första trean på hemmaplan, bofors hade 2-3 skott i ramen och matsson räddade med tur o skicklighet TAIF vid flera tillfällen...
Men men sånt ä livet, bara o ta nya tag fastän de känns jävligt tungt nu...
Det e sorgligt att behöva se en sån här match gå ur händerna! Spelarna har inget självförtroende alls! Ingen vågar utmana backen i en mot en! Ge spelarna ett break. Ta me dom ut på nån aktivitet så dom kommer bort från hockeyn nån dag! Det börjar sätta sig i huvet på dom att dom inte kan vinna! Hoppas nu på en borta vinst och att dom spelar ett jävla grisspel, spelar ingen roll hur ni spelar, vinn matchen bára!
The Sittingbull: Tyvärr får du nog gå hem besviken ikväll igen. BIK har fått upp ångan nu så nu går inget lag säkert. Vi ligger ju nu ovanför strecket och där tänker vi stanna.
TAIF´s spel just nu är enbart en massa pucktransport över hela banan och en hel hög med spelare som står stilla på offensiva blå. Nog för att Oskarshamn spelar defensivt och tråkigt men när de gick till anfall släpptes pucken hela tiden till den som hade bäst fart, det gör inte TAIF nu. Det såg bra ut på träningsmatcherna, det kan ju haft beroende på att motståndet var klenare då
Till Alla i AIF,s Trupp snälla låt mig inte gå hem besviken ikväll igen, visa nu att ni inte viker ner er så lätt som vissa här tycker. GO TAIF GO!!!!!
Personligen om jag var tränare så skulle jag låta J.Ström få spela med J.Holmström för dom passar varandra väldigt bra spelmässigt, vi får ju se vad putte gör.... 3 Poäng imorgon
benke wass: Vill bara instämma med Benke............Röglematchen och matchen mot Halmstad var kanonbra men förlust och inga poäng. Halmstadmatchen svider lite fortfarande där TAIF var det bättre laget och borde vunnit ......men det kommer spelet ser lovande ut.
Tranås inledning av denna säsongen har inte varit bra poängmässigt det kan jag hålla med om men spelmässigt så har det varit en oerhört bra säsong hittils men målen uteblir svårt att sätta alla dessa chanser jag vet att man inte ska prata om det gått så och om det gått så men nu tänker jag prata om dessa "om" iallafall
borta mot mörrum: inte mycket att snacka om där dock en förlust o premiärnerverna fanns men det v aju seriepremiär och då vet man ju ofta hur det slutar=)
rögle hemma: man spelade mycket bra i 3 perioder o skapade chanser liket brände dock ett friläge man kom ikapp till 4-4 när sedan rögle fick ett underkänt mål godkänt 1 poäng minst i den amtchen skulel vi haft det va här marginalerna som jag så ofta tjatar om börjar.
Nybro hemma: man skapade chanser i en period spelade bra dock lyckadeds man inte hålla detta efter 2 perioders dåligt spel från tranås sida fick med oss 2 poäng
Västerås borta Marginalerna för en gångs skull på tranås sida och seger med 3-2
halmstad hemma: man skapade i 2 perioder massvis med målchanser dock fanns inte marginalerna på vår sida hade man satt hälften av alla dessa chanser som skapades så hade vi haft 3 poäng med oss där -2 poäng alltså
Oskarshamn borta: man skapade chanser alosha hade bland annat 2 bra lägen men lyckades inte sätta dit den oskarshamn hade 2 mål som kom till väldigt underligt dock rättvis seger för oskarshamn slutligen
Oskarshamn hemma: man skapar chanser framförallt i 3:e o borde vunnit om man sat chanserna där med -3 där
om man då sammanfattar 3+2+1 så är det 6 och 6 poäng som tranås haft extra o hade legat betydligt högre i tabellen än vad dom gör nu dock marginalerna har inte vat på tranås sida och enkla mål har tillkommit för motståndarna
mycket klagomål ändå trots att tranås har bjudit på underbart spel stundtals men fallit i svakcka någon period i matchen det ser riktigt bra ut denna säsongen tycker jag man skapar chanser och till slut lossnar det jag tycker inte man bör ändr på något. man spelar bra hockey det ända som behövs är avslutningarna då man måste sätta puckarna börjar dom bara göra det då komemr segrarna på rad
har fullt förtroende för hela taif med styrelse o spelare tränare osv. i mina ögon är detta en mycket bra säsong hittils det ända som uteblivit är poängen men spelet är det absolut inget fel på hoppas att nu så många som möjligt tar sig upp och tittar på onsdag mot karlskoga
Johnny B Good: Även om det är lite avslaget så är det fanimig en hemmapubliks skyldighet att skrika efter utvisningar. Men som vanligt ska vi väl bara leta fel hos tränare och spelare. Vi på läktarna gör ju alltid rätt saker...
Det var helt klart lite avslaget i söndags, publiken tände inte riktigt till och det blev aldrig det där trycket som brukar infinna sig i hallen. Och om jag känner tranåsborna rätt lär man väl inte gå man ur huse till onsdagens match heller...
Men det är som sagt bara att kämpa, förr eller senare (inte för sent dock) måste det lossna!
taifaren: Resorna är inte gratis heller, vet att Boden har också dragit på sig skulder när de var i SA förra säsongen. Smaker det så kostar det eller vad säger man.
Igår förlorade vi delvis på att publiken var tyst. TAIFare drogs vid flera tillfällen ner av oikare utan att det hördes ett ljud från publiken. Därmed "förlorade" vi flera utvisningar, och TAIF tappade en av fördelarna med hemmaplan.
Sedan måste man vara lite nyanserad. Igår skulle vi vunnit mot serietvåan trots dåligt spel från vår sida. Detta tyder på att vi har en hög lägsta-nivå.
Under träningsmatcherna övade i anfallsspel. Få "hål" fanns och kunde kallas för "dålig inställning". När serien startade blev hålen tydliga och man fick börja jobba med att täppa till dem. Det tar lite tid men jag tycker att det blir färre och färre hål match för match.
Vill dock påpeka att enligt mig duttas det för mycket. Liket spelar resolut, stenhårda pass, hög fart och inget duttande och fjuttande.
Så var det åter dags för "simmaren" Ulf Trogen att visa upp sig igår, är det ingen mer som ser att han förstör match efter match fö AIF. Nu måste det snart bli en ändring annars ligger vi snart sist. Sen tycker jag att vi måste lära oss lite av IK, spela som de gör borta så kommer poängen, våga slå en sarg ut till icing ibland.... Nu måste det bli seger på onsdag... Skönt att se att Axel blev bänkad, har varit rent bedrövlig i inledningen. När ska TAIF lära sig spela power play förresten??? Det har de varit dåliga på i tre år nu, men inget händer... Dåliga tränare???
Tycker allt att det finns lite att ändra på i laget. Vi har tex J. Ström och T. Johwelin som inte ska spela ihop då båda är lika puckkära och det har tyvärr den effekten att en av dom försvinner ur matchen helt och hållet och det är slöseri med så bra spelare, gör nåt putte... Johwelin o Ströms spelartyper stämmer inte ihop redigt, och det ser vi ju från försäsongen då J.Ström låg bland dom 3 bästa tillsammans med fashutdinov med flera... Det här med att bänka spelare hit och dit match igenom blir bara förvirrande. Varje spelare i laget måste veta sin roll och kriga om varje puck. Jag ser helt klart att detta lag har en stor potential men pusselbitarna är helt fel... Till Putte och kjell: Kämpa på och lyssna vad spelarna vill, och hitta dom rätta pusselbitarna fort!!! lycka till, tror på er...
Till spelarna: Vet att det tränas och matchas mycket och att det är svårt att hålla en jämn nivå rätt igenom hela säsongen, men nu gäller det att kriga utav bara helvete, ni vet vad jag pratar om!, börja tro på er själva och allt hamnar på plats så småningom. Ta en titt i laget och vem ni tror ni skulle spela bra ihop med och diskutera lätt med tränaren, det skadar ju aldrig.
Jorma: Detta tack vare ett närmare sammarbete mellan FCS och TAIF. Vad tycker du om matchen annars var det ett rättvist resultat osv om man ser till chanser? Kändes lite som om Oskarshamn åkte dit för att spela på Tranås misstag, har jag rätt?
Som Oskarshamnare känns det underbart med tre poäng. Vi brukar ju alltid få storstryk i Tranås annars. Vad som gladde mig snudd på lika mycket var mitt samtal med vakterna. Jag undrade vart den äldre vakten som alltid stått här förut tagit vägen. Jo det har varit för mycket klagomål på honom och han är borttagen tack å lov sa vakten. HURRA!!! Säger jag. Ut me packet!!!
Nu missade jag så klart dagens intro men jag har efterlyst lite mer action precis när de kommer in. Annars måste det kännas härligt att sitta där ni gör nu jämfört med innan.
Wolfpacker: Vi får se jag tror inte din modell funkar i Tranås om man vill hålla sig kvar i allsvenskan när förbundet vill se en ordnad ekonomi, 2003 var det väl. Tycker det spåret de är på nu är det rätta faktiskt. Kanske får du nått svar av Mette också hon kanske kan fördjupa lite mer vad de håller på med och svara på eventuella frågetecken. Hon har så mycket ideer så du troligen säger stopp innan hon hunnit halvägs. :)
FCS ska för övrigt dra in pengar till TAIF i helgen genom att byta massa lysrör på ICA.