TrT jobbar vidare. Fattar inte riktigt hur tidningens reportrar kan blunda för allt positivt som händer i föreningen och enbart fokusera på en spottloska. Varför grävde inte tidningen och letade efter anledningen till loskan.
Att tidningen har en negativ attityd till TAIF finns många exempel. Inför detta året detta året valde taif att hålla hårt i pengarna till skillnad från flera andra lag. Tidningen skriver då att vi "rustar för ettan". En mer nyanserad och begåvad skribent hade skrivit att TAIF tar tag i de ekonomiska frågorna på allvar och inleder en långsiktig satsning på unga egna spelare. Är det någon som vet varför TrT tycker så illa om TAIF? Är det någon som vet vad som skrevs om bois när ansvariga där nästan drev föreningen till konkurs?
Man ska inte försvara en sådan sak som Nord gjorde men det är näst intill!
Vi har inte sett röken av Sparvs "krönikor" sen han sågade föreningen sist men nu när det finns ngt negativt att ta upp så vaknar han till igen! Skriver en lång "krönika" i dagens TrT där han tar upp och enligt mitt tycke förstorar upp händelsen ngt otroligt! Han skriver bla att han tycker att föreningen ska stänga av Nord av moraliska skäl och tycker tom att det är näst intill så man ska sparka ut honom från klubben! Han tar tom upp inlägg från våra gästböcker där han tycker det är låg moral där Nord hyllas i vissa inlägg! Tror nog alla utom Sparv och möjligtvis ngn örebroare förstår att ironi-nivån är hög på en gästbok som tex den här!
Sparv har återigen visat att han aldrig kan skriva ngt positivt om Taif utan bara skriver i dom lägena som det finns ngt negativt att skriva!
Tycker att det näst intill är dags för en bojkott av TrT både från föreningens sida och från supporterhåll, åtminstone ngn markering att Taif inte vill vara förföljda av tidningen i alla lägen!
FORZA TAIF vändningen kommer var så säkra mina vänner!
Ööö... . Finns det verkligen nån som tycker det e bra som det e nu !?!?! . Finns det så jävla mycke positivt att lyfta fram ?? . Tror nog det e dax att det händer nått snart!!! . Hare´...
ForzamalmJR: ZZzzzzzzzzzzz . Långsiktigt!?!?!?!?! Jo jo....... . Kanske skulle värva tränare från Div. 4 nästa år då , det e ju t.o.m ännu billigare... Och dom kanske lyckas köra föreningen neråt i serie systemet ännu snabbare än nu... . . Hmmm , kanske spottade Nord i fel bås !?!?!?! *ler* . Ha´ de´...
hepp: Ja, serieupplägget är ju inget vidare. Tre matcher i veckan och man ska tänka på att spelarna har jobb, familj och måste hinna träna också. Även om jag tycker det är kul med mycket hockey :-)
Patrik M: Jag tycker det var helt sjukt beteende. Sånt hör inte hemma i en hockeyhall! Jag tror det hade nåt att göra med att den där spelaren inte gillade Hasse när han tränade Tranås men det är ju absolut ingen ursäkt för att spotta på nån!
taifaren: håller med vi ska aldrig ge upp! Med spelare som Johan Ström, Nils Olsson, Jakob Holmgren och Petter Skidén borta så blir det tyngre helt klart! Såg riktigt bra ut i fredags och kan man spinna vidare på det spelet så kan det bli riktigt bra! Johwelin var ruggigt bra i fredags!
taifaren: Ja det ska ju inte glömmas heller att Johan Ström, Petter Skiden, Nils Olsson och Jakob Holmgren var borta. Sen kan jag ju inte låta bli att poängtera att här hade Alexej med största sannolikhet fått vara med och visa sitt kunnande igen.
KUNG KUNG Kristoffer Nord!!! Inte ska vi deppa ihop efter en förlust mot Ljunggrens hockeybockeylag, det är bara nya tag som gäller! Kom igen nu Taif så tar vi Nybro på Onsdag!! Bara vi får tillbaka lite spelare från skade och sjuklistan så ska de nog börja gå bra! Vi ger aldrig upp!
mats1: Jag vet inte varför han spottade honom i ansiktet men ett litet märkligt beteende kan jag ju hålla med om. Skulle va intressant att veta vad som ligger bakom.
Ornell: Väglaget hindrade oss från att åka, var tur det iofs. Får gratulera till tre poäng iaf, 42 skott och bara ett mål från TAIF:s sida duger inte så klart.
Patrik M: Det satt finfint med tre pinnar där. Jag var faktiskt orolig för förlust eftersom det råder backbrist plus att killarna kanske skulle ha dåligt självförtroende efter Boforsmatchen. Men det satt fint :-)
Var du på matchen? Det var riktigt dött i hallen, lite synd tycker jag. Jag tror jag såg en enda Tranåsupporter, var tog ni vägen?
ForzamalmJR: Utmärkt inlägg!!! Jag håller med dig till 99 procent. Dock inte att val av tränare handlar om ekonomiska skäl. Tränarna har vi eftersom de är bra!
Ok, det är jäkligt surt att TAIF torskade mot HCÖ, jag tycker det suger. Men det var väl klart att de HC skulle vara taggade efter 0-8 mot Bofors senast...att AIF inte var lika taggade trots att de ju kuknde ryckt lite och hängt på lagen ovan (det kan de ju fortfarande...) är däremot lika oförståeligt. Det är bara att inse att det är upp och ner i år. Att det bara kommer 787 pers en fredag är larvigt, jag måste säga att det är sorgligt att se hur människor i Tranås bara kan stödja saker i framgång. Så har det ju alltid varit och det är riktigt tråkigt. Nä, tacka vet jag FCS, som sjunger så taket lyfter och gör så att det i alla fall LÅTER fullsatt. Kom igen nu, AIF och gläd oss på onsdag! Och ni som hoppar på tränarna, lägg av! Klubben har en långsiktig plan och det har mycket med ekonomi att göra. Jag tycker vi skall vara lite mer nyanserade här i forumet...då kanske tränarna också visar sig - det lär de inte göra så länge det är sandlådestadium på inläggen.
Mette: varför inga matchtröjor än?? Var uppe i fredags och hade pengar med mig...Hade ju varit försäljningsmässigt smart att ha dem klar till säsongsstart, när folk är som hetast på sitt lag...I alla fall: finns det ngt datum man kan rätta sig efter?
Patrik M: Håller du med mig nu då??? 1-5 mot seriens jumbo!!! Nu måste det väl snart hända något i tränarstaben,annars har vi snart inget lag i allsvenskan!!! Bort med dem NU!!! 787 personer på en fredagsmatch, kanske dags att höja biljettpriset till 100:- !!!! Division 1 här kommer vi!!!
Patrik M: Jo visst min vän, det finns "äkta" hockeysupportrar här också. Även om jag själv måste erkänna att många Örebrosupportrar bara inriktar sig på att hata och bråka. Det är så man får skämmas ibland. Men jag tror nog att det finns rötägg överallt, inte bara hos oss.
Ornell: Ofan det finns Örebro supporters som man kan föra en vettig dialog med, kors i taget. Jo jag tycker definitivt TAIF är bättre än de poäng de skrapat ihop hitils. Hoppas på en bra match imorrn för hade tänkt o åka dit. Tror aldrig TAIF misslyckats att ta poäng i Örebro? 3p till skulle sitta väldigt bra och är TAIF:arna lika tända som i fredags så kommer ni få det tufft.
Vet iaf 2 bilar just nu som ska åka, normalt hade det varit en buss men det hänger mycket på TAIF:s prestationer tidigare i serien.
Hallå! Såg att ni spöade upp gurkorna! Grattis och tack för hjälpen! ;-) Vi fick dessvärre STORstryk av Bofors igår vilket inte var så roligt. Jag hoppas att vårat målskytte kan lossna snart, kanske i morgon....? Vad tror ni om matchen i morgon? Det måste ju lossna för oss snart, vi är bättre än vad resultaten visar, men det kanske är samma för er. Jag tror i alla fall på tre pinnar för piraterna i morgon.
JR: Du skrev att han inte bänkat någon etablerad, vilket är helt felaktigt. Eftersom jag är innerligt trött på dessa lögner, felaktigheter och personliga angrepp på tränarna ville jag bara påpeka att du var helt fel ute i ditt angrepp.
JR: Axel har inte bara blivit bänkad en gång utan flera. Men även om de "äldre" och stabila spelarna spelar dåligt så finns det nackdelar att bänka de gämfört med yngre spelare. Äldre spelare som är i en formsvacka kan bli besvikna och sjunka ännu djupare i sin formsvacka medans yngre spelare blir lite mer förbannade när de blir bänkade och på det sättet blir mer taggade till nästa gång de får spela. Nu är det ju inte alltid som det här stämmer men ofta.
Och nu verkar det som om j ström, axel, holmis och liket är på uppåtgående. Axel ligger för närvarande på tolfte plats i poängligan i allsvenskan södra på sju mål och tre assister, och på delad fjärde plats i målligan, inte dåligt för en spelare som är i dålig form.....
Patrik M: Nej, inte just nu efter sex raka förluster och samtliga nyckelspelare helt under isen, det måste bero på att tränarna inte lyckas plocka ut max ur spelarna.. Man måste våga bänka en spelare som är dålig, även om han normalt sett skall vara en av lagets bästa men inte är det just för dagen, i Allsvenskan måste man spela med bästa laget varje match och det tycker jag inte AIF har gjort ...har jag fel???
Verkar som Tranås gjorde en bra match defensivt men lyckades inte sätta dit pucken på de chanser som fanns.
Hade Alexej varit med så hade han säkert fått visa upp sig hela matchen, nu blev det Magnusson i stället och det verkar som han tog den! Kul med pigga juniorer. Hoppas de spelare som inte var med återkommer dock.
Jag söker info om varför vi inte lyckas täppa till de hål vi har i försvaret. Skulle också vilja veta vad man gör åt det instabila spelet där vi blandar mkt bra prestationer med mkt dåliga.
Jag har ju inte TrT och tränarens krönika är ju inte så väldans informativ och uppdateras ju inte så ofta liksom... Man borde kanske tänka på att nyttja detta forum lite (mycket) bättre och då kanske undvika en hel del spekulerande kritik. Flera andra tränare nyttjar nätet och får på så vis en bra kontakt med fansen. Weinstock är ett bra exempel. Han visar verkligen fansen den största respekt genom att dela med sig av sina analyser och inte skriva självklarheter.
Vad gäller bra tränare eller inte så är väl spelarna de bästa att avgöra det. Och vad jag fattar så har våra nuvarande tränare ett stort stöd bland dem.
Offensivt gjorde båda lagen en lysande match medan man helt glömde att försvara sig! Målvakterna är det mest synd om tycker jag!
Moral har man i laget iallafall det är en sak som är säker efter att ha kommit tillbaka så många ggr i matchen!
Positivt att se att spelare som Holmis, Axel och johan Ström klev fram denna match liksom Johwelin! Det behövs! Begär inga poäng borta mot Mora men vore kul med ett par vinster hemma i helgen!
Hallå och hej. Sitter här och laddar för en spännande match ikväll och vill passa på att hälsa er välkomna hit upp till oss. Hur står det till i erat lag, några skador eller så? Kommer ni att spela med målvakt ikväll eller kör ni på med taktiken från i söndags? Tror ni att våran Throgen kommer att stå i sånt fall eller är han båsöppnare hos er också?
Jag tycker det är viktigt med en coach som är aktiv och inte står med armarna i kors under en hel match, det har vi tyvärr sett allt för mycket av under tidigare säsonger. Med det inte sagt att han ska leva fan i båset, utan något mellanting.
En bra dialog med spelare är givetvis viktigt. På den här nivån ska han även kunna representera klubben på ett bra sett utåt, besöka sponsorer osv.
Tack äntligen nån som ville vara med o debattera lite. :)
De flesta lägger nog störst vikt vid förväntade/oväntade resultat, blir de inte infriade så är det oftast tränaren som får ta kritiken. Vilket är riktigt då det är de som har ansvar för att laget lever upp till förväntningarna (även om de ibland kanske är för höga?).
Min idealtränare är nog en som lyssnar på spelarna men samtidigt har egna bra lösningar och ser till att dessa genomförs på rätt sätt. Mycket handlar nog också om att motivera spelarna så att man får ut det yttersta av dem och har ett spelsystem som passar laget. Fingertoppskänsla mao!
Patrik M: Hej Patrik. Din fråga är rätt intressant.. Vad är en bra tränare?
Hur rankar man saker som ett skadefritt lag? Suget att inte ge upp fast man ligger i underläge? Har det med tränaren att göra?
Hur skulle du vilja att din chef var? Som en tränare som står och skriker och blir galen så fort du/ni har gjort ett fel? Eller som en tränare som rättar till och stödjer men ändå inte accepterar?
Är det viktigt för laget eller för publiken att man har en coach som står och skriker, eller en som är uppmärksam?
Det är bra att dra liknelser med chefen på jobbet. Jag tycker at folk skall vara i balans, som kan prata med mig om vad som hänt eller varför jag får en tillsägelse. Det skall vara konstruktivt... Detta är mina personliga reflektioner.. Så ät inte upp mig nu eller säg att jag pratar för mycket!! ;-)
Det var en upplevelse att se matchen i Arboga igår. Taif:arna visade stor moral när man hela tiden lyckades vända underlägen, även om Arbogas försvar var skrattretande dåligt. Taif:s försvar kommenterar jag inte ens.
Vi tar med oss moralen och anfallspelet till Mora på onsdag.
Bafucin: Ja, man undrar ju. Vet inte om jag skall skratta eller gråta, men det lär ju inte ge någon respekt gentemot andra lag i alla fall, släppa 8 mål vardera. Senast jag varit med om ngt liknande var väl för typ 12 år sedan när taif vände 3-7 inför sista mot Boro och vann med 9-7... Kom igen nu, för fan TAIF. Om ni bara kunde sluta blanda skitbra spel med hockeyskola... Mora verkar absolut inte vara så värst bra, det skall bli poäng på onsdag. Och på fredag - första hemma 3:an. Och då vill jag inte veta av att Tranåsfolket sitter hemma och segar. Vad väntar ni på? Bandy? Det är ju i hockey som det händer, går undan!! Under 1000 pers på fredag och det är bara att skämmas!
Patrik M: Hmm , jahaa.. . Joo , man kan ju se saker olika... . . Och jag tror fortfarande INTE det bara handlar om oflyt!!! . Det måste hända nått , innan det e för sent !!! . Tack för ordet. . M.V.H. Mattias.
Taif är 6:a i boxplay i serien ca 85%
Taif är 7:a i power play ca 17%
Throgen är seriens 5:e bästa målis med 90,04%
Mange Axelsson har gjort 4:e mest mål i serien 8st
Taif har en snitt publik hittills på 910 personer/match
Taif är snällast i serien "bara" 11 minuter/match på botbänken!
Taif har som nog alla misstänkte näst sämst utdelning på sina skott 8,82%
Mest positivt av allt vi har en kanontekare i Calle Suuronen som är 7:e bäst i serien med sina 57,07%