Patrik M: Härligt att se vilka som var målskyttar igår, Tobbe 2, Holmis 2, Liket & Axel, precis de spelarna som ska visa vägen när det är som tyngst... Det finns nog kanske trots allt ett liv i AIF, bara alla i laget inser att man måste kämpa och ta lite smällar för att vinna matcherna... Nu tror jag AIF tar revansch på onsdag och vips så har vi lite häng på den sista SA-platsen...
Det var lite skillnad idag, tycker dock att första halvan av matchen var ganska dålig sett ur Taif-ögon. Men efter 1-2 målet spelar man mycket stabilt och i stort sett alla gör en bra insats. Johwelin var jävligt bra men bäst idag är helt klart Holmis.
Nu gäller det att vinna på onsdag och få in lite flyt och självförtroende i laget.
Kämpar de som de gjorde idag så kan vi vara lugna. Den här matchen skulle vi bara vinna! Härligt att Tobbe har kommit igång igen. Han på radion tyckte det var en dålig match det tyckte definitivt inte jag.
3 välbehövliga poäng till, jäklar va skönt! Johwelin kämpar o tar hela matchen, underbart att se. Likets 4-3 mål ä ju ett av de finaste målen i hallen så här långt. För att inte tala om mattsons fantomräddning när han lägger sig och retfullt "enkelt" drar upp plocken och nyper pucken. Som sagt tre välbehövliga poäng, hoppas det ingav grabbarna lite självförtroende och att de gör bra ifrån sig på onsdag. På söndag sen blir det nya poäng mot mörrum, tror en själv iaf. Men nu ska man upp på rummet och flöta o fira lite, har inte blivit mycke av det hittils...men som petter sjunger "vinden har vänt" o det hoppas jag innerligt på =)
En tiomanna stor klack idag o jag tyckte vi skötte oss bra. Synd bara att folk sviker när inte resultaten är de bästa...
5. Jag har fått lite inside-information så jag vet nog hur vi ska göra för att vinna. Tobias Johwelin, Tranås lagkapten, före matchen mot Nybro, avd Nybro vann med 10–1...
MM: Håller med. Nu måste det s.k. tränarparet skapa harmoni och inte tvärtom. Dom drar TAIF direkt ner till "ettan".Hur f-n kan man sätta Holmis och Axel i 4:e. Titta på statistiken. Du får inte dessa spelare bättre på detta sätt. Se till att skapa harmoni. Försök få spelarna med Er. Frågar också varför finns det inga HV juniorer. Kan det vara p.g.a. tränarna. Enl. uppgift skickar HV inga spelare till Taif så länge dessa tränarna är kvar. Kitten måste agera.
Nu har det varit för mycket plockande i femmorna ett tag. Gå tillbaka till de femmor som spelade bra i träningsmatcherna och spela på 4 kedjor. Man måste få in lite trygghet i spelet.
Lite märkligt att ha de 2 som producerat lite framåt Holmis & MangeA i 4:e kedjan! Men äntligen får Olsson lira center iallafall! Vågar man hoppas på spel med 4 ytterforwardspar och Holmis som ytter? Vore nog rätt bra det tycker jag!
Att vara Supporter, men det är bara hoppas killarna tar sig i kragen å skärper till sig. Annars får väl vi vri om örona på dom så det blir lite ordning å reda.
Det är alltid ett jädra tjafs om tränare hit å dit. Förra året när Ljunggren var här och det gick som tyngst, då skreks det om att någon junior tränare skulle in i båset för han va´så jvla bra. Jag hade ingen aning om vem det var, han hette visst Putte Jonsson.... Okej nu är han där och? Det va la inte så himla mycket att väsnas över eller? Kom igen nu våra tappra hockeykrigare (så sa alltid min lärare å det kändes ju bra)
Merxx: Tjena! Om ni har fått så mycket pisk dom senaste åren frågade du? Det är väl 6 år sedan ni fick stryk med 12-1 mot LHC i Linköping om jag ej kommer ihåg fel. Det var då som Uffe O`boy, Niilimaa, och Helber härjade som värst. Men det är klart det är sådana resultat som man gärna glömmer. Kommer ihåg att LHC i början av 90-talet skulle ner till Ljungby för match å tränarnas målsättning var att vi skulle spela snålt bakåt. Hur det gick? 13-1 i baken. F-n att jag skulle komma å tänka på det nää det är sådant man får gömma undan. I kväll skall vi förhoppningsvis se till att brynäs vinnst i Tisdags bara var engångsföreteelse. Så knyt näven i fickan å stå upp för erat LAG. Ha Det!
ForzamalmJR: Helt rätt! Det är precis vad som behövs nu! Ett uttalande, en analys mm från sportgrupp, tränare, spelare & styrelsen! Vi vill gärna få reda på hur allt ligger till, hur tankarna går, hur man tänker agera, åtminstone få information av ngt slag det är det minsta man kan begära!
Ok, jag skall försöka, Pmanson, att vara intresserad grundserien ut, men det känns jävligt svårt, man är ju grymt besviken. Jag förväntar mig att tränarna uttalar sig i TrT eller helst av allt här på forumet, vad som inte fungerar och hur det skall lösas. De måste ta sitt ansvar, det är ingen pojkhockey det handlar om. Klart att det finns en massa förväntningar på en förening som för ett par år sedan var i SA. Jag tycker att det där med låna tränare inte är en helt kass idé...allvarligt talat, kan man inte hyra Bendelin säsongen ut? Jag tvekar till att Patrik/Kjell klarar uppgiften, de har ingen coach-erfarenhet, det märks ju. Mot Nybro hemma studerade jag deras agerande när TAIF spelade så in i helvete dåligt. Ingen time-out, spelare som var förvirrade och tränare som bara föste in femma efter femma utan riktning. Vi vet ju alla att spelamaterialet är bättre än så här, bästa backuppsätningen på många år på pappret. Inte så hemskt mycket förlorat framåt heller, bara Medin som jag ser det som en viktig förlust. Och jag tror inte heller att alla andra lag är så mycket bättre än TAIF. Nä, botten. Nu vill man som supporter se om inte ageranden så i alla fall svar på en massa frågor från sportgrupp, tränare, spelare. In i analys med er - gräv djupt i skallarna om vad ni gör fel - för fel gör ni - och berätta för oss fans. Tråkigt att behöva vara så här upprörd, men nu är det befogat! Men man kommer ju alltid att ha AIF som kärast i alla fall...alltid!
Funderar på att åka ner till Nybro på onsdag. Tror på ett taggat o revanchsuget TAIF då. Så om ekonomin tillåter o bilen är i skick så drar jag. Finns för tillfället 4platser lediga om ngn känner att han/hon vill hänga med. Skicka ett mail då så hör jag av mig om det blir av. På söndag tar vi oss an troja, tror på 3 välbehövliga poäng där...syns i hallen då hoppas jag? FORZA!!!
Merxx: Nej när du slutar gå då är väl jorden på väg att gå under hehe.. var riktat till JR så klart. Att skita i att gå på matcherna kommer inte att göra TAIF bättre iaf. Denna förlust var nog droppen som fick bägaren att rinna över för de flesta. För en del verkar den ha gjort det länge.
Patrik M: Klart man inte slutar gå för detta! Och klart att publiken kommer minska! Har inte sagt ngt annat Patrik!
Men tycker att alla i och omkring Taif ska ta sig en funderare på hur trenden ska vändas för det måste den göra med vilka medel som helst! Taifs ekonomi hänger på publiktill- strömmningen och vi har inte råd att gå så här dåligt!
Kan inte vara positiv en dag som denna vi har blivit utspelade och förnedrade! Vad kan höja självförtroendet hos spelarna i laget som var dåligt redan innan? Det svaret hoppas jag innerligt att tränarna har!
JR: Vi kommer igen, inte slutar jag gå på hockey för detta. Har man inte missat en hemmamatch på X antal år så har man varit med om en del. Vad räknar du med när man blir totalt utspelade?
Vet knappt vad jag ska skriva efter den här matchen! Fick oxå ottos rapport efter matchen igår och höll ta mig fxn på att få en chock! 1-10 i baken är ett resultat jag aldrig trodde jag skulle få uppleva som Taif-supporter! Är det ngn som vet om vi fått så mkt pisk de senaste 25åren???
Det är helt oförklarligt för mig att spelet med snabba pucksläpp i mittzon och stark skridskoåkning inte finns längre i Taif! Även att man kan spela så dåligt försvar med så starka namn på backplats! Även att man fått ihop en stark trupp med små medel men inte kan få ut någonting av den! Även att tränarna verkar stå och stampa utan att kunna göra någonting åt att dalarna i spelet blir allt djupare och topparna allt lägre!
Blir allt tröttare på att nästan aldrig få en positiv upplevelse av Taifs resultat! Men som sann Taif-supporter man är så står man där ändå match efter match och hoppas men det är inte alla som gör det! Publiken lär svika på söndag allt annat vore en överraskning!
Vad händer inom Taif undrar man är det några förändringar på gång möjligtvis????? Att ändra arbetsuppgifter mellan tränarna känns ganska obetydligt då de hela tiden hävdat att de samarbetar om det mesta och inte känner sig som en tränare och en ass.tränare utan som två huvudtränare!
Jag finns åter på läktaren nästa match om än en smula skamsen efter gårdagens resultat!
Patrik M: Lite andra tongångar idag...!! Kommer du ihåg vad jag har skrivit under veckan?? Obalans i laget!!! Nu måste väl ändå juniortränarna bort. Och se för f-n till att de rutinerade herrarna tar i lite i matcherna. Det här är f-n i mej skandal. 10-1 mot en nykomling... Nä in med en tränare som har tränat något bättre än ett P-10 lag!!! Nu luktar det Div. 1, tyvärr!!! Nu blir det ingen mer hockey innan jul....
Wolfpacker: Tack! Nja, jag skulle nog ha varit lite orolig om jag höll på Tranås. inget illa ment. Och Bendelin ger ni fan i, han ska vi ha nästa säs. ;-)
Vet inte om man ska skratta eller gråta. . Va´ ska man kalla detta då? Typ: kattastrof kattastrof, eller? . Ja, ska det kanske hända nått snart? Eller ska allt gå på som vanligt tro? . Har många tankar och känslor som kokar inom nu , men väljer att lägga locket på. Hoppas bara att de som har nått att säga till om inom Taif tar sig en riktig funderare och agerar på något sätt i alla fall. För, är det verkligen okej som det är nu? . Tack för ordet. . M.V.H. Mattias.
Men men , det är inte första lektionen vi fått i år. Det verkar ju TYVÄRR inte bli den sista heller. Grattis till seger , eller ska vi säga utklassningen !?!?!
Det verkar som om den envisa posiviteten från vissa personer är borta nu ÄNTLIGEN... Då kanske det är dags för ALLA att fatta att det måste för i helvete vara nått som är fel...
Det går inte hålla på att tjata om oflyt och att det snart vänder!!!! Det är ju så lagom dags att det vänder när man åkt ner i 1:an och harvar !!!!!
Jag tror fortfarande INTE att det går att snåla eller spara sig ur en "kris" !!!!!!
Verkar som om hela föreningen är paralyserade och bara låter allt gå på i samma lunk, detta är SKANDAL. Det händer då i alla fall inget utåt, som märks.
ZZzzzzzzzzz
Att det ska ta sådan tid att agera. Skiter styrelsen i det hela nu eller?? Det verkar inte vara nån som tar tag i nått längre... Det är som vanligt... Det ser så positivt ut innan säsongen startar , det ska fixas och ordnas så mycke , men men.. Vad blir det av det? Match tröjorna t.ex.???
Mitt Taif hjärta blöder.
saknar Hockey febern !!!
Kan man låna spelar av andra föreningar så kanske man kan låna annat oxå, snälla försök då "låna" Bendelin av LHC då.
När han va i Tranås sist, då var det i alla fall kul att titta på hockey!!
Ja nu måste det hända något det håller jag med om, sämsta matchen i TAIF:s historia rapporterade Otto om. Dags för styrelsen att agera så vi får ordning på det här.
ForzamalmJR: Ja och ändå har tränaren fått "sparken"! Taif:s styrelse kanske skulle sparka dem ordentligt istället och skaffa tränare som har lite mer kompetens...., snart har vi derby mot Nässjö, Eksjö osv.
Ja nu är det skandal! 10-1!! Nu måste det hända något! Bort med tränarna och värva någon ny spelare!! uhh aa BENDELIN säg Uhh aaa Bendelin!! AGERA NU!!!
Har varit jävligt positiv i allmänhet rätt länge nu, men det här är ju inte klokt...8-1 och då är det inte ens snart slut på matchen. Skiter i det här ett tag nu, sorry.
Att stänga av spelaren i fråga tycker nog jag också är att gå lite väl långt. Men man ska väl absolut inte försvara att man spottar på folk, vilket jag tyckte mig se i nåt tidigare inlägg här. Ishockeyspelare är ju förebilder för barn och andra, och då gäller det ju att man håller sig i skinnet. En riktigt ordentlig tillsägelse av tränaren låter som ett lämpligt straff och det antar jag att han har fått också.
Enligt dagens TrT så hade Taifs styrelse möte igår och bestämde att Nord skulle be Ljunggren om ursäkt, vilket han senare gjorde per telefon! Både Taif och Ljunggren anser saken vara utagerad och Nord spelar med Taif ikväll! Ljunggren uttalade sig ocskå och sa att saken hade varit utagerad för länge sedan om Nord bett om ursäkt i samband med matchen istället!
Vidare kunde man läsa att Taif ställer upp med Kalle Mattsson i målet ikväll! Nils Olsson och Petter Skidén är tillbaka i laget! Jakob Holmgren är nackskadad och Johan Ströms medverkan är tveksam då han legat sjuk i veckan!
Hej alla TAIF:are:- Jag fundrar lite på just detta med Sparv´s krönika i TrT. Har denne Sparv någonsin spelat i TAIF och blivit petad eller vad är anledningen till HATET! Tänk på det,det måste finnas en förklaring! Kan ju haft betong i sandlådan.
ForzamalmJR: Fick lite kritik under dagens träning av Peder, han hade roligt åt att vi var för positiva under fredagsmatchen? För positiv kan man väl aldrig vara eller?
Man kan ju spela lite tuffare utan att spela fulare och där med slippa massa utvisningar. Stora problemet är att man inte sätter chanserna, vilket statistiken tydligt visar. Sen är det väldigt kul att Calle Suuronen lyckas så bra med tekningarna.
hepp: Drar troligen upp en sväng idag och kollar in läget.
Merxx: Instämmer! Som exempel kan nämnas att vi tenderar att backa hem för långt istället för att möta upp med kropp. Och Ivars, ström, Jow. m fl har ju bra förutsättningar att smälla på.
hepp: Kan mkt väl ha samband! Det var en av de saker jag tyckte Taif var bra mkt bättre på i fredags mot VIK än innan i serien! Man gick in och spelade på kropp mkt mer än innan och det behövs! Inte sagt att man ska spela fulare utan mer fysiskt! Jag är dock medveten om att Taifs lag inte är ett fysiskt spelande lag men lite mer än innan måste man trycka till! Stå närmare motståndarna i situationerna så man kan använda kroppen för att stoppa dem!
JR: Tycker inte man ska försvara händelsen ifråga men tycker inte heller man ska förstora upp den så våldsamt!
Nord själv menar ju på att det var ett misstag och då är ju oxå frågan hur Taif ska agera? Gör man på ena viset går man ju emot och litar på sin egen spelare och gör man på andra viset visar man ju att man inte litar på sin egen spelare! Anser att det är ett svårt beslut för Taif att fatta!
Poängen i mitt inlägg var ju att Sparv dyker enbart upp i TrT så fort det finns ngt negativt att skriva om Taif aldrig när det finns ngt positivt!
Kan inte förstå hur ni kan försvara Nord efter en loska mot en motståndare!! Det bevisar bara hur det är i AIF just nu, obalans!!! Håller helt och hållet med Sparv i tidningen, stäng av Nord nu direkt, så att man kan säga att man är från Tranås utan att skämma ut sig.. Om du läser detta själv Kristoffer så är det snart dags att växa upp och bevisa lite på plan istället... Hoppas AIF med styrelsen i första hand agerar snabbt och visar att man är emot sånt här.. Tack för mig.