Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 154558 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ta mig fxn Skandal!
Soundpatrol: så sant som det var sagt!

Rögle - TAIF
Lite dålig aktivitet här inne nu tycker jag. Kanske beror på uppehållet...?
Iaf., på onsdag möter vi Rögle borta. Ett rögle som för säsongen ser redigt starka ut. Men de hoppas jag inte skrämmer killarna, fullt ös medvetslös bara så kan de nog få med sig en poäng iaf.
FORZA!!!

Merxx: Hmmm...
.
Smaken e´ som baken, delad!!!
.
Tack för ordet.
.
M.V.H. Mattias.

Sv: Nya spelare
Merxx: "det saknas en defensiv center när spelet vänder". Håller med helt och hållet! En sådan borde vi ha!

hepp: Holmis är grymt bra även i försvarszon tycker jag! Dock är problemet att Holmis är och förblir kung i anfallszon, som ytterforward kunde han jobba hårt i anfallszon och även hinna med försvarsarbetet det märks dock nu allt som oftast att det saknas en defensiv center när spelet vänder!
Skulle hellre vilja se holmis i sin friare ytterforwardsroll!

Merxx: Holmis är kung i anfallszon, inte i försvarszon...

hepp: Kanske det! Tycker dock vi har två mkt utvecklingsbara och duktiga defensiva centrar i Calle Suuronen och Nils Olsson! Tycker Olsson får lira alldeles för lite men det är klart att det är svårt att konkurera ut Holmis,Tobbe eller Calle så han får väl lira ytter tills vidare!

Merxx: Jag skulle nog hellre vilja se en riktigt bra defensiv center. Men de är ju en bristvara förstås.

Guz: Kan hålla med till viss del! Tycker man har gott om forwards istället för Liket under hans skada! Olsson, Peter J, Nord & Magnusson, tycker att om man ändå letar spelare så kunde man stärka upp backsidan det är lite tunnt med bara 6 backar tror inte att juniorerna är riktigt redo för allsvenskt spel på backplats ännu! Halvardsson har jag hoppats på hela säsongen men han verkar hamna i Bofors nu!

Jeff Gustavsson lirar i Motala i div2 numer ihop med gamla "taif-stars" som Matte Bogren och Jonte Ferm!

Nya spelare
Enl. dagens TrT så letar AIF nya spelare. Låneperioden för "Liket" går ut den 15:e nov. och man ska säga upp det avtalet för att ta upp en diskussion igen den 15:e dec. ("Liket" är ju skadad.) Enl. "Kitten" så lär det inte bli någon spelare från LHC eftersom de har avtal med Nyköping. Man ska höra med HV om de har någon spelare men spelaren ska ta en plats i någon av de tre första femmorna om det ska vara intressant. HV-backen Halvardsson tydligen utlånad till Bofors. Lite synd att han inte kom hit, vore inte helt fel med lite konkurens på backsidan.

Spännande att se vart detta kommer att leda.

FORZA !!!

givetvis aif e dom bästa
den är den bästa ramsan den är kult o den slutar aldrig när den väl komemr igång så den ska absolut köras=)
ha d gött allihop

Mörrumsmatchen
Fortfarande lite darrigt bakåt minst sagt men nu fungerar iallafall målskyttet och moralen är hög! Vänt underläge 3 matcher i rad till seger!
Holmis är kung och se han sätta ett slagskott är riktigt kul hör inte till vanligheterna!
Härligt oxå att Johan Ström fick sätta en puck, hoppas det lossnar för honom nu det behövs!
Martin Axelsson var lysande offensivt igår men lite svagare defensivt!
Lenny Dower och Jim Ivars gjorde en bra match liksom Throgen i målet!
kanske börjar Allstrin få ordning på laget?

Taif är fortfarande seriens näst bästa power play lag, Axelsson 4 i poängligan och Suuronen 6 i teckningsligan!

Japp tycker allt att vi ska dra igång den under kommande matcher! Igår blev det inte så men nu när jag vet att det finns fler som inte är så jxvla skrockfulla så ska den köras nästa match! Ska ladda hela uppehållet!
Kom igen månsson! Variation av ramsor är klackens bästa vän!

Steken: håller med aif är dom bästa är inte bara till för att sjunga när det går bra utan även för att tända laget.

Sv: Ny krönika!
JR: Kolla länktipset, ja du måste va blind. :)

Jag har fått för mig att "aif är dom bästa..." ramsan är något man kör när man liksom "vet" att taif ska vinna, såsom "segern är vår".
Minns att det var några som färsökte dra igång den för några matcher sedan, men då blev de tillsagda av några i övriga klacken att hålla käft...o detta var en bit in i tredje tror jag, dvs då vi brukar/brukade köra den????
Men jag ställer lätt som f-n på den på söndag, klart goaste ramsan vi har...
FORZA!

Patrik M: Är det jag som är trög eller??!! Var hittar man alla krönikor?? Skulle vara kul att läsa, men jag hittar inte.....

Merxx: Håller med... Se till att köra igång den redan på söndag, så att grabbarna i Mörrum får en extra spelare emot sig...
Vilket tryck det kan bli med den. Kom igen FCS!!

Merxx: Ok bra! då vet vi vem man ska skylla på om det går åt skogen på söndag.

åÅåÅåÅ vi håller på AIF!

Merxx: Instämmer!!! Jag älskar den ramsan och sitter med gåshud när ni kör den.

Kom igen. En ramsa kan bara betyda tur!! Inget annat!

Mvh
Mette

Ta mig fxn Skandal!
Tycker ta mig fxn att det är skandal att inte vi kör "AIF är dom bästa" på matcherna längre! Bara för att vissa i klacken anser att den för otur med sig för det råkade slinka in ett par baklängespuckar för ngt år sedan!
Det är den enda ramsan vi kan köra 5-10 minuter och bygga upp ett vansinnestryck med i hallen!
Saknar den ramsan och trycket den medförde hoppas på en comeback snarast för den!

Patrik M: Ja, det är skönt att se att Kjell är aktiv med krönikor - man vill ju veta lite funderingar därifrån! Annars, jäkligt gott med bortaseger och att den arbetades fram! Vad var det för skön passning Holma lade då?
Ta Mörrum av bara farten nu rå!!!
Forza AIF!

Missa inte Allstrins nya krönika, även den mycket bra skriven.

Sv: DET SVÄNGER FORT!
Steken: SA är inte att tänka på, huvudsaken nu är att spelet fungerar och att pucken studsar Taif:s väg för första gången den här säsongen!

Jonas Holmström är KUNG! Utan honom hade vi förlorat igår.

Sv: DET SVÄNGER FORT!
"Inte sälja pälsen förens björnen är skjuten" - eller hur det går?
Ska nog ta de lite lugnt met att snacka SA plats o sånt. Tror vi får koncentrera oss på bonuspoäng inför forts.serien.
Huvudmålet är väll fortfarande att inte ligga bland de två sista. Så att ta de lite lugnt med SA snacket.
Men visst är det kul med två raka vinster och jag tror de grejjar en tredje på söndag...syns i hallen då hoppas jag =)

FORZA!!

DET SVÄNGER FORT!
Från helvete till himmel på 2 matcher, grattis!

Sv: Nybro - TAIF
Statistik:

Mange Axelsson 5:a i poängligan med 18p
Mange Axelsson 2:a i målligan med 12 mål

Suuronen 6:a i tekningsligan med 56,15%

Taif är 10:a i box play med 80,00%

Taif är 2:a i power play med 19,67%
Värt att fundera på!

Taif har 901 åskådare i snitt!

En mäktig kämpainsats gav Tranås återigen en trepoängare! Matchens gigant var onekligen Jonas Holmström finns inget att tillägga om den mannen han är ta mig fxn helt otroligt bra! Passningen till Axelssons 3-0 mål var bland det värsta jag skådat! Förutom Holmis som var en klass för sig så var Lenny Dower riktigt bra även Axelsson(givetvis efter 3 mål på 12min), Mathias Karlsson, Johwelin och J Ström ska ha beröm!

"Finns bara en Jonas Holmström!"

Fan va underbart säger jag, lite tur hade vi minst sagt i sista men det är vi värda! Holmis är fan kung på isen, Lenny Dower är mycket bra också.

Var en kort resa hem!

4-5 då! Gott värre!
Tacka mange x lite extra för det. Han va ju inblandad i 4 av målen.
Vill inte säga för mkt eftersom jag inte läst, hört, sett nått om macthen än. Men 3 poäng iaf. och på söndag tror jag på 3 nya mot nörrum =)

FORZA!

Nybro - TAIF
Mange xelsson svarar för ett äckta hat trick...imponerande, hatten av för han!
Men sen tappar Tranås sin 3-0 ledning på knappt 5 minuter??
3-3 efter första o det känns som att Nybro kommer komma ut i andra som det bättre laget. Dels har man vänt 0-3 underläge vilket måste stärka laget ganska mkt. Sen har man hört att publiken i Nybro ska va ganska bra så de gör väll sitt för att Nybro ska vinna.
Får bara hoppas att Kjell Allstrin lyckas peppa killarna så att de kan komma ut och piska upp vikingarna...

FORZA TRANÅS!!!

Någon till Nybro!?
Vi är 5st som ska iväg, är det fler?
Vi får väl vråla så gott vi kan.
Efter spelet mot Troja så ska det nog gå vägen denna gången.

ForzamalmJR: Trodde Holmis hade patent på den jag! :)

Mette: Gött! Tja, gjorde en jävkligt snygg passning senast, gick runt bakom målet och lade passning bakåt på första stolpen, där en medspelare stod helt omarkerad...och ett snyggt direktskott på en smäcker crosspassning, målvakten hann inte med att flytta sig...

ForzamalmJR: *s* Härligt att höra att allt är okay. Jag skriver upp en på dig.. Vi tar alla i samma storlek (fullvuxen)

Så du spelar innebandy... Får vi ett matchereferat därifrån så vi kan se hur duktig du är?

Ha det bra!!
M1E

Mette: Ä cool. Klara besked är alltid bäst. Kan jag tjinga en då, jag kommer säkert inte vara där när de börjar säljas?! Vore ju toppen. För övrigt har jag redan en matchtröja...den förra närmare bestämt, men den är ju i full size, lite klumpig att ha på sig...men ger självförtroende utav h-e på innebandyträningarna....

ForzamalmJR: Ahhh!!! Förlåt!! Jag måste erkänna att prioriteringen (om än fel) De sista veckorna har legat på mitt arbete och inte på hockey *rodnar*

Det skall inte inträffa mer!!
Forzamalm! Jag förstår din frustation.. Du kan få låna en riktig matchtröja tills de andra kommer? ;-)

Hur som helst är de beställda. Vi kommer att ta hem 50 i första omgången och då endast svarta (Hemma).

Vi får däremot beställa flera om dessa går åt. Varför det har tagit tid är att våra tröjor är modifierade Boston tröjor vilket betyder att antalet skulle vara 300 för att få beställa hem. Vi har nu förhandlat klart och fått till en bra deal som vi tror blir kanon. Leveranstiden meddelar jag så fort jag får den.

Igen förlåt för prioriteringen...
Jag skall meddela Kjell att ni gillade hans krönika.
Tack förresten för det där med lysrören. Vi har en fantastisk organisation runt om oss med er och damklubb och alla andra som ställer upp.

Mvh
Mette

hepp: sant!

ForzamalmJR: Jag tror dessutom att tränarna slipper en hel del kritik om de använde sitt forum lite oftare. Då får ju vi veta hur de tycker å tänker kring laget och spelet. Fakta minskar alltid spekulationer!

hepp: Ja, det verkar vara lite mer krut i Kjell! Sista citatet är spännande och jag skönjer ett större djup i hans tänkande än hos Putte. Intressant. Drömmer om 4p på de sista två matcherna innan uppehållet. Inte omöjligt. ´Hoppas alla i laget känner sitt ansvar nu och att inställningen från de två senaste hemmakamperna etsar sig fast i skallen.
Forza AIF!!!

Ny krönika!
Läs den! Den är visserligen ett par dagar gammal men den är ändå bra. Mer sånt, säger jag.

Sv: Härligt!
Merxx: Ja just det, om inte annat lär väl Johwelin få tag på något hett insidertips av någon bekant där nere så det blir nog vinnst!

Holmis och Svesse saknades enligt Dan på träningen idag, tunga avbräck om det skulle vara skador eller sjukdom.

A. Lif skulle på möte hemma hos Mette idag, så info om matchtröjor mm kommer nog inom kort.

StickDeath: Tror nog inte det! Spelarna lär nog inte låta sig förnedras en gång till där nere i Nybro så tätt inpå förra matchen! Johwelin lär nog vara mest sugen på revansch av spelarna men de andra är nog inte långt efter!

Osis för er att Nybro gjorde en plattmatch mot hcö i går, annars ni kanske hade haft chans att slå självsäkra nybrospelare, nu blir det liknande siffror som sist!

ForzamalmJR: Menade väl inte direkt att de spelat utan hjärta i tidigare matcher! Men igår var det så markant! Spelare som Tobbe och Skidde skulle bara vinna matchen det var inte tal om annat!
Månsson: Så jäkla bra var det inte innan man gjorde 1:a målet tycker jag! Såg spänt ut och spel utan självförtroende vilket är förståligt efter matchen mot Nybro! Man sköt många skott men det mesta var långt utifrån och ganska lättplockat för Kimmo Vesa i Troja målet! Men Ok alla har vi olika åsikter o fxn vore väl annars!

Merxx: Både farsan och jag var överens om att alla tre perioderna var bra även om man inte gjorde några mål i första. Ändå är inte min fader nån optimist direkt, men det är ju olika hur man ser på matchen så klart. :)

ForzamalmJR: Om hon inte svarar idag så ringer jag och frågar. Hennes tele-nummer finns på tranashockey.com annars om du vill ringa själv.

Tröjor?????
Mette: nu frågar jag igen - hur går det med matchtröjorna?? Tyvärr måste jag säga att det här funkar inget bra, det har gått 14 omgångar - vi villl ju ha tröjorna när säsongen börjar eller i alla fall strax därefter! Besked, tack!

Fan vad skönt! Varför inte såela så här (och som mot Västerås hemma) i varje match? Jag har aldrig förståt det där med ett spel hamma och ett borta...kör! TAIF spelade för en gångs skull med hjärtat, stod det i referatet...det har de väl gjort förut också...nu verkade de däremot spelat med HJÄRNAN, det gick väl upp för dem efter Nybromatchen att hockey inte är innebandy - man får och MÅSTE trycka upp motståndarna mot sargen, visa vem som bestämmer...Revanch på onsdag då!!
Kjell Allstrin ny huvudtränare?! Hur funkar detta?

Jag säger så här en härlig kämpainsats! Ingen stor hockeymatch men Taif spelade med hjärtat för en gångs skull! Första 1,5 perioden var enligt min mening riktigt dålig saknades självförtroende hos alla Taif-spelare! Men när det förlösande målet kom så vände det hela! Johwelin och Holmström var kungar på rinken och även Liket, Skidén, Ivars och Mattsson ska ha beröm! Kedjan med Tobbe,Skidde & Liket var grym sista 10 minuterna i 3:e dom skulle bara vinna matchen! God inställning och nu är man nog riktigt sugna på att nysta dit Nybro på onsdag!

JR: hehe..hur ska du ha det för några dagar sedan var det knappt de hängde kvar i allsvenskan. Nu är det SA på g igen? Nja vi får jaga bonuspoäng till forsättningsserien tror jag.

« · 154558 · »