Skulle förvåna mig mkt om inte Liket får chansen i elitserien nästa säsong! Skidén måste vi behålla han har kämpaglöd och kapacitet så det räcker den killen!
Ska FCS höja sig måste fler hjälpa till så är det bara! Vi hade onekligen bättre drag i Oskarshamn än vi hade igår!
Är bara tvungen att säga att vad vore TAIF utan Liket, nån vassare målskytt får man leta efter, såna spelar som han som läser spelet finns det för lite av... skriv kontrakt med han å håll han kvar här minst 1 år till. Å så vill jag ge Skidén en stor eloge, vilken kämpe, ger allt i varenda byte, kul att han fick göra mål igår...en spelare till jag tycker vi ska se till å få ha kvar. Det jag tycker är tråkigt är det dåliga draget i FCS, måste höja oss nu grabbar.. igår var vi inte allt för bra.
Stark seger mot Örebro som dock vann skotten klart med 20-32! Ineffektivare lag får man leta efter, dock storspelade Manne i målet återigen. Skönt att han är tillbaka! Stora insatser även av Svensson som vanligt kung på backplats, Johwelin och Skidén sliter som vanligt och Holmis visar goda takter! Kul även att Alosha fick göra ett inhopp! Liket måste ju bara omnämnas 18 mål på 21 matcher, elitserien nästa! Borde kanske gjort fler än 2 igår, men i och för sig ska han vara glad för han slapp matchstraff efter sin tackling på Örebro målvakten.
Det har dragit igång en kampanj som kallar sig Hockey Polare som är ett led på vägen att lära oss att föra en vettig dialog via internet.
Nolby Hockey & TIK031 har jag anmält, tycker att det var ett bra initiativ utav dom som har kommit på idén till det hela. Många här har den senaste tiden skickat en massa hot via messfunktionen och det är sånt vi måste ha bort här på hockeysnack och även andra gästböcker.
innebörden i den är enkel; Vi ska prata, inte skrika, vi ska diskutera, inte slåss och vi ska visa respekt för varandra oavsett vilket ishockeylag vi håller på. Så enkelt är det......Gå gärna in och läs mer via länken......
O så skönt det kan vara med en seger hade nästan glömt bort känslan! Vilken arbetsinsats av samtliga Taifare precis den inställningen måste man ha i varje match! Ska man nämna några som var extra bra igår så varför inte backgiganten Noaksson som bara blir bättre och bättre, Svesse återigen mkt stark på backplats, Hellerstedt & Skidén som slet hårt i varje byte, Johwelin som slet som en härförare ska göra, Holmström som äntligen kommit igång med sitt spel mkt stark defensivt igår! Men alla ska helt klart ha en eloge för insatsen!
Denna seger var TAIF värda en redig kämpa insats! Imponerad av en sån som Noaksson han gå ju från klarhet till klarhet och var antagligen bäste back för dagen. Fortsätt på det här viset så kommer fler 3 poängare att trilla in! Bilder från resan kommer lite senare...
Hördes vi på radion? tycker vi höll igång jäkligt bra men man blir lätt överröstad av deras jätte trumma.
Klar som f-n att det beror på att TAIF spelar dåligt folk tycker inte det är kul att stå och heja fram ett lag som förlorar för ofta. Nu satt jag själv på sittplats denna gång för trodde det skulle bli mer folk än det blev men på söndag är det klacken som gäller igen! &%"&¤! kom igen nu och anslut er till klacken låter ju så mycket bättre när vi är många och sluta gnäll om det ena o det and..! Hoppas det blir en buss imorrn skulle sitta gött att va på plats när vi slår grisarna från Oskarshamn..
Är ju det jag sagt. FCS är på nergång å det är bara att inse det, jag tror inte bara att det beror på att TAIF spelar dåligt måste vara nåt mer. Fler å fler flyr klacken, tyvärr tyvärr....
Igår när vi "trogna" försökte dra igång klacken så var vi enbart en 8-10 st som hängde på! Detta utmynnade till att det blev klackens sämsta insats hittills under den tid den funnits! (det är iallafall vad folk sagt som jag pratat med efteråt) Det är väl ändå nu laget behöver allt stöd det kan få! Bättring mot Örebro förhoppningsvis!
klart att LIF är bättre än TAIF, det är väl självklart. Men jag tycker LIF är alltför säkra på att gå upp i eliten igen! När kvalet kommer är det slut på dom "lätta" matcherna, det verkar dom ha glömt. Inget som säger att Leksand skulle spöa typ Timrå eller Gnaget eller vilka lag det nu blir som kommer uppifrån in i kvalet!! Tycker de ska släppa lite på den "attityden", dessutom : om dom inte går upp till nästa säsong så kan det lätt bli ännu fler spelare som söker sig bort o då får vi kanske se Leksand i allsvenskan ett bra tag framöver vilket i och för sig inte skulle göra något...elitserien klarar sig utmärkt utan dem. Den har väl aldrig varit så intressant som den är iår. Alltså LIFARE: tänk inte bara på att Leksand kommer gå upp, nån måste åka ur oxå!!! Nog om Leksand! Känns som att AIF måste börja vinna eller i varje fall ta poäng ett par matcher irad nu om de/VI inte ska halka för långt efter, Nån gång måste det lossna spelet börjar se bättre ut ivarje fall! Blir vinster snart igen, det bara måste det bli. Vad det gäller Ljunggren så har väl TAIF knappst råd att få hit en tränare som är bättre än vad han är och vad det gäller spelarna som måste de kunna visa lite bättre tag,! Kom igen nu AIF, var ett lag och börja vinn lite!!! 1:an är det inte tal om!!!
ha det bra alla taifare! bäst i aif just nu är: #7,#8,#4och#5
Håller med de tidigare inläggen, AIF gjorde en kanonmatch. Sedan kan man ju köra den gamla hederliga klyschan "Tänk om de spelat likadant i tidigare matcher, då hade tabelläget varit helt annorlunda". Ligger nåt i vad JR säger, de hade slagit alla övriga lag i serien med det spel de presterade igår. Ett par saker till: Tål inte Leksand att man smäller på lite ??? #13 fröken Nielsen vart ju "görtjurig" när han fick några tacklingar på sig. Hur ska det gå i Play Off/Kval i vår ??? Sen är det ju rätt tufft och stå i båset och lägga sig i när två fightas på isen. Är väl minst 10 minuter på det eller .....Se´n läser man i TrT att ass. tränare i Leksand tycker att AIF spelar ful hockey. Ja, ja mycket ska man höra. Ideliga hakningar i halshöjd, ständiga rapp och hugg + smällen på Hellerstedt och "Holmis".
Var hittar domarkommittéen alla s.k. domare någonstans. ?? Har de nå´n genfarm i Ljungby där de tar fram nya domare på löpande band ?? Vore väl läge att ändra lite i receptet i såna fall. Jag menar, ska de ändå ta fram dom den vägen så kan de väl göra ett ordentligt jobb.
Nä, ta med Er detta spelet till Oskarshamn på fredag så blir det en given seger.
Ville bara ge spelarna en eloge för att de äntligen gick in i närkamperna, kämpade, sköt, ville vinna, men tyvärr gjorde de det mot fel lag, jag är helt säker på att hade TAIF mött nå´t annat lag i serien igår så hade de vunnit, de gör ju en kanon match!!! Men resultatet ljuger ju inte... Leksand gjorde ändå lite som de ville, men de fick verkligen kämpa för att vinna... Läste att det var Franssons svettigaste match i Leksands-tröjan, det måste väl värma alla AIF-hjärtan, även om det är en klen tröst just nu. Tror att Leksand måste höja sig ett par snäpp om det ska bli elitserien, men jag är inte orolig.... det är inte nu de ska vara bra utan i två veckor i April. Nu ska jag inte tjöta mer. Se till att ta tre poäng mot IK nu, själv drar jag till värmen en vecka.
Håller med föregående talare hoppas nu vi visar att vi hör hemma i allsvenskan de två nästkommmande matcherna också. Två 6 poängs matcher! Anmäl er till bussen också så det blir en resa på fredag.
7-3 till Leksand! Inget att orda om Leksand är på tok för bra för att Tranås ska rubba dem. Imponerades grymt av spelare som Hellqvist(2 chanser 2 mål), Gällstedt, Ahlberg och gamle Taifaren Fransson.
Dock tycker jag Tranås gör en klart godkänd match, en av de absolut bästa insatserna i serien hittills! Man fick ju se kämparglöden från många spelare som varit helt under isen innan. Throgen gör en bra match trots 7 insläppta, Svensson är suverän i backspelet liksom Noaksson som går från klarhet till klarhet. Framåt märktes som vanligt Johan Ström & Liket, Leijon gjorde en kanonmatch, Johwelin var riktigt bra och även Holmström gjorde en godkänd insats! Bara hoppas att det håller i sig och Holmis kan höja sig till sitt normala jag, han är helt klart på rätt väg. Medin gör 2 mål idag, ändå måste jag säga att jag tycker att han borde kunna prestera så mkt mer. Han måste spela pucken snabbare, skjuta när han har lägen och framförallt gå in i närkamperna istället för att stå och titta på!
Hej! Ja, vänner, det går hett till på denna gästboks-sida. Bra det! Det visar att vi Tafare bryr oss, att vi är en stor skara människor med Taif riktigt nära hjärtat. Det är som det skall vara. Och precis som er tycker jag det suger hårt att se sitt lag som ett av de i slutet av tabellen. Men det är så det är att vara fan, är jag rädd. Himmel eller helvete eller mittemellan. Detta forum är till för oss fans diskutera med- och morgångar, roliga och tråkiga saker. Det är här vi bollar idéer med varandra. Efter en taskig match blir det förstås mer skit än vanligt. Jag tycker att häxjakten på Hasse är lite överdriven. Jag ser inte lika många macther som somliga - eftersom jag bor 25 mil från hemmarink och 12 mil från närmsta bortadito (skulle det göra mig till en mindre Taifare? Vad säger du, Felix?) - men de macther jag sett har i lika många fall handlat om en jävla otur som dåligt spel. Jag menar, det har varit mycket stolpe ut. Tror att det där grundlades i de två bortamatcherna mot Mörrum och Örebro när vi borde vunnit matchen innan straffar men där sköt just i stolpen och fick torsk. Sedan är det ju osis med alla skador vi haft. Jämför med HV's förra säsong! Min poäng, efter visst svamlande, är i alla fall att jag tycker oturen är en lika viktig faktor som bristande coachning i varför Taif ligger 9:a. Mycket små marginaler. Ta det lite lugnt med Hasse! Men, för att knyta i hop säcken, samtidigt får man ta lite skit som tränare. Att ta med fler juniorer är förövrigt helt rätt! Skall föreningen bli stabil på den här nivån, är det grymt viktigt att juniorer får chansen (klart att de måste vara tillräckligt bra!). De där lånen vi haft har, med undantag för Nordstrand som jag tror kan göra en Ola, varit bottennapp. Bättre satsa på de egna leden i stället. Sluttjötat för den här gången. Sitter väl inte med förhoppningar för i kväll...TA DOM JÄVLARNA; AIF!!!
Självkritik tycker jag spelarna verkar ha i mängd efter vad jag hört hittills. Dom vet själva att dom kan bättre. Men tycker att även Ljunggren borde ha lite självkritik! Nog snackat om detta!
Taif lirar med 4 kedjor ikväll!
Macke P är borta ett bra tag framöver måste troligen operera sin onda hand. Backproblem helt klart!
Wikholm inte tillbaka än på ett antal veckor!
Jonas Lindström skickades hem igen, såg otränad ut enligt TrT, Ljunggren sa att man är i behov av en back som kan gå direkt in i laget och det kan man förstå.
Alosha är med i kvällens match som avbytare, vore onekligen roligt att få se hur han klarar sig i dessa sammanhang! Roligt dock att man vågar ta med honom i A-laget!
Mitt vanliga optimistiska jag tippar 4-3 till Tranås! Man måste våga tro!
Hej igen!!! Läste på SVT text igår om häxjakten som var på Nanne, Helsingborgs fotbollstränare. Han fick ju gå trotts att han hade ett år kvar på kontraktet, det hade tydligen varit en ordentlig häxjakt på honom där nere. Skillnaden är att där kliver kaptenen Ulrik Jansson ut och ber om ursäkt.Dom rutinerade spelarna tog inte sitt ansvar på planen, nåt att fundera lite på här oxå tycker jag, dom som ska va bäst har ju inte lyckats med det riktigt. Det kan ju knappast bero på tränaren, lite självkritk måste ju spelarna ha. BARA ÄLSKA INTE HATA!!!!
Mjo stämmer nog det du säger hepp vi får inrikta oss på att hålla oss kvar troligen men hoppas att man får se det kalas spel som jag vet att grabbarna besitter redan denna säsong. Fanns ju fina tendenser i träningsmatcherna tex. Intressant match imorrn iaf få se om Sigge har nått kvar att ge.
Kan glädja er med att Taif faktiskt skrev kontrakt med Alosha igår måndag och han kommer förmodligen börja på bänken mot LIF.
till go taif tycker du att utspelet i tidningen är att agera så undrar jag vem som är dum i huvet.Han kan skälla å kalla spelarna vad han vill men det ska ske inom laget och inte i massmedia.
Det är väl knappast ingen nyhet att hasse inte har förmågan att lyfta våra spelare. Mycket möjligt att han passade skövde men under perioden i TAIF har han inte visat att han är en duglig tränare. Under TB tid gjorde vi många matcher som var oerhört bra. Vi vann de jämna matcherna och spelarna lyste av självförtroende. Under hasses tid har vi i princip inte gjort en enda match där vi överträffat oss själva. Hur kan samtliga spelare bli så "under isen" på bara några månader? MITT svar är hasse. Han har inte visat att han kan lyfta våra spelare. De verkar bli sämre och sämre för varje match som spelats (överdrift men ändå..). Det jag hoppas på är att vi kan överleva hasse och hitta en ny tränare till nästa säsong. Hasse kommer inte att kunna lyfta våra spelare, det har vi sett under 1,5 år. Det jag undrar över är hur långt han kan sänka dem...
Klart dom ska ge Alosha chansen nu! Han är den som kan åka in och göra lite! Han har sån bra fart och bra teknik att han klarar av A-lagsspel! Jag menar ingen är komplett och han klarar säkert av en och annan hård tackling han med ska ni se. Alla förändringar är positiva tycker jag, men ni som inte tycker att han ska få chansen vill väl då att de ska rulla på som vanligt med samma folk och inget händer!! Och eftersom taif tydligen inte har pengar att värva nån etablerad allsvensk spelare så måste man ta upp talanger från J-laget, bara é så! Norberg är ju ständigt stabil!
Förstår inte vad fan ni tänker med på denna GB. Förra vändan när Hasse blen kritiserad klagade nästan alla på att han inte gjorde nåt, nu agerar han och då klagar ni på det... dumma i huvudet eller? Ni säger ju emot er själva för fan!!!! Bara älska inte hata!!! GO TAIF!!!
Alosha vore roligt att se på plan, varför inte ha med honom i truppen och kasta in som en joker i leken! Kanske är det för tidigt för honom men kanske inte! Tekniken och farten håller han hög klass på men frågan är hur han klarar det fysiska!
Jag hoppas att nå´n ser till att Sigge får en egen presentation innan matchen så att det finns chans till ovationer till honom. Jag menar han har ju faktiskt varit en av Sveriges främsta backar genom tiderna, så visst bör han hyllas!!!!!
Att bygga ett lag på Skidén är som att bygga svenska landslaget på Daniel Andersson. En spelare i mängden som aldrig kliver fram och avgör matcher. Utfyllnadsspelare finns det ju gott om i TAIF, istället skulle de behövas fler spelare med "spets" kvalitet. Eller en tränare som får fram det bästa av varje spelare. (som Torgny B fick)
Jag följde spelarna med blicken ett tag före och kunde inte upptäcka något där som skulle kunna vara upphov till spearingen. Kan dock inte svära på att något annat hänt i ett tidigare skede, möjligen något verbalt. Men är spearing måste vara svår att motivera oavsett vad som hänt innan.
Man undrar ju vad en sån som Hasse L ser i hockeyn. Är det bara pengarna måntro. Vill inte tro de men man undrar ju. Visst kan vissa tränare falla igenom och det funkar helt en kelt inte med vissa lag. Se Bäckman i Malmö. Bäckmna som är van vid unga spelare. Här har han att göra med rutinerade "gamlingar" som redan har sin syn på hockeyn och sin plats på isen och i laget. Inte lätt att ändra på sånt.
Hade Hasse bara visat lite glöd och vinnarkänsla hade man ju kunnat ana en oviss kemi mellan han o laget, men men. Har inte sett mycket engagemang hos den för mig nu helt sågade tränare. Han tände till i en hemmamatch för några veckor sedan och jag anade nya tag från Hasse men han trillade tillbaks till den sura "hockeydödaren" som han nu för mig är känd som.
Men men, kanske har jag helt fel, låt oss hoppas det iallafall... FORZA TAIF!!!!
Ajdå givetvis var det meddelandet menat till dig Patrik, blandade ihop ditt å merxx meddelande. Tycker att Skidén har den där fighterglöden i sig att hela tiden hålla sig framme å det hade ju sannerligen Franzén med, det är såna spelare som blir poängkungar. Tycker därför att det är lite synd om Skidén att han inte fått hänga in en ännu, han har ju inte varit långt ifrån. Men som sagt Skidén tror jag är en spelare att bygga vidare på, kämpar å grovjobbare behövs alltid i ett lag.... TAIF:s heter Skidén
Du har så rätt Merxx. Hasse´s uppgift är att träna spelarna till att utvecklas och förbättras, stimulera till ökar självförtroende. Ingen blir bättre av att ständigt få höra hur dålig och värdelös han är. Detta är en grundelementär del av psykologin. Jag förstår spelarna om dom inte tycker det är roligt att spela hockey längre med en sådan osympatisk tränare. Hasse´s stil tar död på även den starkaste spelarens självförtroende. Vore bättre att han spydde galla över sin egen oförmåga som tränare än att förstöra spelarna.
Håller med Merxx fullt ut, Skidén är en spelare som vi absolut inte får tappa, en ny Franzén kanske? Bara hoppas på att han utvecklas här i TAIF riktigt bra, iallafall en spelare som kämpar in i det sista.
REA på handväskor på Sakis päls.... vore nåt kanske, får nog rabatt när ett helt lag köper...*
Hepp: håller med självförtroendet verkar vara något i hästväg dåligt hos vissa spelare. Sådana uttalanden gör nog knappast spelarna mer hungriga utan trycker ner dom ännu mer, måste arbetas hårt på att höja självförtroendet i truppen!
Box play spelet är under all kritik framförallt från forwardsspelarnas sida. De sjunker nästan direkt ner i knäet på backarna och ingen press på puckhållaren. Det spelet är en stor nyckel till framgång!
Man skulle gärna vilja se några fler med Skidens fighter-hjärta! Vilken härlig kille det är honom ska vi inte släppa till nästa säsong iaf killen ger ju 110% i varje byte. Sånt uppskattar man som TAIFare. Hoppas nu förlust trenden vänder snart på ett eller annat sätt längesedan man såg TAIF förlora 5 raka.
Ska FCS höja sig måste fler hjälpa till så är det bara! Vi hade onekligen bättre drag i Oskarshamn än vi hade igår!