Tyvärr inga poäng idag men det var nära iaf synd att Medin inte kunde sätta dit 0-2 pucken om den nu inte var inne?!? Dags att samla kraft under juluppehållet och få ordning på skadorna. Ser ganska bra ut att vi ska kunna ta 8:e platsen då gäller det att vinna matcherna hemma som det är 3 kvar av och de ser långt ifrån omöjliga ut med rätt inställning, dessutom 2 bortamatcher vilket den ena av dom är mot Leksand och där kan man inte hoppas på några poäng.
Tingsryd slår Leksand dessutom vilken senasation! och Troja/Ljungby måste betala minst 2 miljoner i skulder annars är det KK som gäller för deras del. Mycket intressant o följa forsättningen där, går de inte till SA så är det nog KK för deras del?
Tjaba! Ska bli kul att besöka Bredstorp ikväll. De va' grymt va' tyst de va' här på gästboken. Är de lika tyst i hallen??? Minns för nåt år sen inför TAIF/TAIF mötena hur det stormade här. Vi som håller på det grönvita TAIF upplever så här långt en skaplig säsong. Vårat f.d. "icinggäng" spelar en offensiv och rolig hockey alltmedan Troja skunkit ner i icingträsket. Tranås spelar som vanligt en positiv och underhållande hockey. Det vet man ju. Frågan är om dom Grön Vita ska lyckas vinna uppe i Tranås för en gångs skull. Man hoppas ju det för det finns nog inget ställe man hatar att förlora på som bland alla ilskna gubbar (och kärringar !!) i Tranås. Många där verkar vara mer inriktade på att hata motståndarna än att älska sitt eget lag. Nån som har en teori om vad det kan bero på???
Var på plats och såg matchen tyvärr tar vi inte vara på de lägen vi har och då vinner man inga matcher heller. Om en ledningspuck trillat in kunde det blivit en annan match. 110% som gäller på fredag!
Härligt med 3 poäng mot bra motstånd, hoppas på ny seger mot Oskarshman igen på onsdag. Bonuspoängen bli viktiga inför fortsättningen visst ser det inte omöjligt ut att ta den platsen som Gislaved ligger på nu bara 3 upp dit. Kämpa på AIF!
Härligt Härligt Härligt att se våra gamla hjältar göra mål igen! 2 mål av Holmis 2 mål av Emmoth och Johwelin+Lövdahl gott att se att vi äntligen har en femma som kan avgöra när Liket & Johan Ström har en lite sämre dag som idag! Viktig match på onsdag mot Oskarshamn, vinst där och vi kan vara med och kämpa om en 7:e plats i serien om allt går bra vill säga!
Plus till hela super-linen idag (Holmis-Emmoth-Johwelin-Lövdahl-Noaksson) men även Wikholm & Skidén ska omnämnas!
Fint då ska det inhandlas en på söndag hoppas fler gör det för TAIF behöver alla pengar de kan få för att hänga med i den tuffa allsvenska konkurrensen! Vilket leder mig till ett annat ämne stötta laget genom med och motgång så kommer vi troligen snabbare ut ur motgångarna! Vilket inkluderar att gå på matcherns om vanligt så TAIF får in de viktiga pengarna som krävs för att bygga inför framtiden! Vilket också inkluderar att stå i klacken och heja fram laget i stället för att gå och ställa sig nån annastans och gnälla. Tänk på att det är en säsong nästa säsong också om vi nu inte skulle få nån ordning på detta då kan det va bra att ha en bra grund att stå på till nästa. Utan pengar kommer man inte långt i värvar-karusellen! Och då behövs folk på matcherna och bra support från trogna TAIFare bla..
Ärligt talat så håller jag inte redigt med om gnället på TAIFs styrelse de försöker nog med de små medel de har erfarenhet är nog en viktig detalj men visst om man kasstar in lite ungt friskt blod med lite nya ideer men är nån intresserad att spendera massa tid på det? Det har ju faktiskt gått rätt bra ända till den superallsvenska säsongen för 2 säsonger sedan genom att vi då innan förbättra våra prestationer varje säsong i princip. Sen kan man väl säga attt Bendelins avhopp gav oss lite av en baksmälla som fortfarande sitter i? Alla lag har ju svackar i princip frågan är bara hur snabbt man kan ta sig ur dom innan de blir för djupa.
Håller på och jobbar fram en lösning för hemsidan också nån som är sugen på att sponsra med de futtiga kronor det kommer att kosta är välkommen att maila mig. Sidan kommer upp igen snart det kan jag lova iaf. Så håll till godo med den temporära så länge. Har dessutom inhandlat en ny kamera med mer zoom så räkna med mer detaljerade matchbilder i framtiden.
Kikade på den igår, såg riktigt bra ut faktiskt! Positivt förvånad över utseendet! Som sagt var det inte en dag för tidigt med en halsduk i sortimentet!
Alla är vi olika. Under denna säsong har vår tränare sågat delar av publiken som i olika sammanhang uttryckt åsikter. Domarna har oxå blivit sågade och senast var det spelarna som anklagades för att spela som kärringar. Man kan tydligen hitta fel överallt utom hos ledningen, vilket förefaller en smula märkligt enligt min uppfattning.
Lyssnade på AIK´s tränare efter storförlusten mot MoDo. Han tog på sig en stor del av förlusten. Bland annat erkännde han att han kanske inte sagt vad som var det viktiga i spelet för kvällen, han erkände oxå att han hade tagit ut fel spelare osv... Tänk om fler kunde göra sånt...
Throgen stod från start utbytt efter 5-0 på 11.40! Noaksson spelar trots ljumskproblem i brist på annat! Wikholm spelar efter att ha tränat för fullt i 2-3 dagar! Johwelin började på bänken pga av sjukdom! Pettersson & Svensson borta sedan tidigare!
Med alla skadeproblem och hur det sett ut hittills i serien vill jag säga att visst borde Norberg & Alosha få spela lite precis som alla säger, Men med tanke på det halvtaskiga spelet hittills så behövs minst en skaplig back till men helst två plus en Bra forward till för att få igång anfallsspelet! Tror detta måste till om vi ska hålla oss ifrån bottenstriden i fort.serien
Verkar vara ett dåligt skämt. Men om vi nu ska drabbas av skador är det bättre nu än i FS. Hur ligger det till med lhc-backar? De hade ju nästan ett dussin och några borde väl vara på väg tillbaka efter skadorna.
Inga backar i hela hoockesverige. Ett annat alternativ är att kolla utanför sveriges gränser.
Backar kvar! Pettersson borta resten av säsongen, Wikholm precis börjat träna för fullt efter sin skada, Svensson bruten lilltå borta 2-4 veckor enligt dagens TrT!
Man har sökt igenom hela hockeysverige efter en back att kontraktera eller låna men det finns inga tillgängliga! Dags att plocka in Bremer från J-laget i A-truppen tycker jag!
Stort svaghetstecken är att backen Jocke Nordstrand ligger 5:a i interna skytteligan efter att ha spelat hälften så många matcher som övriga Tranåsspelare! Stor besvikelse poängmässigt hittills är ju spelare som Emmoth, Holmis & Medin! Spelare man räknade med skulle producerat avsevärt mer poäng vid det här laget! Backspelet är betydligt bättre nu men fortfarande alldeles för snällt och virrigt bakåt! Man måste komma igång med ALLA spelare och förbättra defensiven till fortsättningsserien startar, det är viktigare än alla bonuspoäng som finns att tillgå!
Ja återigen så var det en stor insats av johan-johan och Jocke men fler behöver kliva fram, det räcker inte att en kedja producerar! Svensson gjorde som "vanligt" en stor insats som back och även Skidén spelade skapligt bra!
Mjaha då vare dax för en förlust igen. Bara en kedja som producerar tyvärr men med lite mer flyt så hade vi kunnat vinna denna match. Ändå en bra match måste jag säga Tranås började jäkligt bra. Liket och Ström lika bra som vanligt även Leijon gjorde en gedigen insats. Vi måste få igång fler kedjor! Lite av vändningen för Troja var när Nordh fick 5min för slashing mycket lustigt dömt måste jag säga men det kanske var enligt boken vad vet jag. Hade inte redigt flytet på vår sida idag..
På onsdag ta vi knappast några poäng eller? Rögle brukar vi ha grymt svårt för på bortaplan.
HHhmmm...9-10 ... såg tyvär inte matchen, så om nån kunde tala om lite om det va nån som va bra. Om man ser till resultatet verkar det varit, ja va ska man säga...en underlig match...
Kanske lite, men jag tror ändå att dom kommer uträtta mycket offensivt! Tycker det luktar baklängesmål även när de mest rutinerade taif-spelarna är på isen så det kan inte bli sämre! In med juniorerna!!
Taifaren: Håller med till fullo. Sätt in Alosja och Norberg ihop med Emmoth. Emmoth kan behöva en liten utmaning samtidigt som Alosja och Norberg behöver rutin. Skulle vara kul att se den kedjan på Söndag.
Det beror på de som hostar sidan, just nu vet jag inte kan börja funka vilken dag som helst eller så dröjer det ett bra tag till. Lite oturligt att just den server FCS ligger på har slutat att funka som den ska får se när de löser det. Får stå ut med den temporära sidan ett tag till troligen..
Varför inte låta Norberg och Alosha spela när taif är så fruktansvärt dåliga som dom är just nu! Det är ju inget att fundera på ens, och jag tror att Alosha skulle röra runt ordentligt i grytan om han fick chansen , jag menar ett byte mot örebro är inte lätt att uträtta nått på. Våga ge juniorer chansen i A-laget, PÅ ISEN!!
Hoppas han satsar hårt så lär TAIF ha stor nytta av honom i framtiden, en Holmström med speed! Lär va jäkligt svårt att hitta spelare som håller klassen om man ska värva nån nu och prislappen inte ska va för saftig. Mycket intressant möte på söndag tycker jag.
TrT idag: På Taif-fronten inget nytt! Man letar backar men inget napp ännu! Man är inte ute efter en 7:e/8:e back utan en som kan gå direkt in i laget! Dessutom är man i behov av ytterligare en ytterforward eftersom Svesse spelar back, där kan det bli aktuellt med ett lån från LHC men inget som är säkert!
Är borta resten av säsongen, ska operera sin onda handled! Taif söker med ljus och lykta efter en backförstärkning! Förhoppningsvis kan väl oxå Wikholm börja träna snart!
www.svenskafans.com/hockeyallsvenskan
Mycket bra site!
Go Tranås!!