Japp härligt att Liket stannar. Dagenas träningsmatch såg väl ut som det brukar när TAIF möter just sämre lag i träningsmatcher. Lågt tempo och knackigt spel. Hoppas nu spelarna visar att de vill ha så många bonuspoäng med sig som möjligt i de avslutande matcherna.
Hmmm. 1-1 mot Skövde är sannerligen inga bra nyheter. Fan, det skall vara 6-1 eller liknande. Och sedan nyheterna i blaskan idag...det var det värsta! Ok, pengar är viktigt för kursa är inget bra, men om inte styrelsen har högre ambitioner än att ha en god ekonomi, kan man ju knappast räkna med att spelarna skall ha det heller. Starkt av resten av styrelsen att säga nej till Sölve om försäljningen! Liket kommer spela i Eliten nästa år, men det är bättre att han gör det i HV! Jag tror han skall vara glad över att det inte blev LIF, jag tror inte laget kliver upp...Forza Liket Lindström och hela Tranås AIF! Gott nytt år alla FCS'are...
ja en back till räcker väl föga. Det behövs väl en helt ny back uppsättning för att få taif på fötter. usch vad jag låter pessimistisk. Men det är svårt att hålla humöret uppe när ens kära taif krälar i botten.
Inte så tokig ide de ska bara gå i konkurs först sen så ska vi nog kunna plocka nån varför inte Pihlström tex? Tror dock de reder ut det, chansen att de gör det är nog större än att de inte gör det iaf.
Nu när Höök skrivit på för Mariestad kan man ju undra vad TAIF ska hitta på? Vad jag har förstått finns det inga backar i hela landet! Har man ens letat utomlands!
Bra svarat Merxx, bortamatcherna ser jag som en liten fest iaf lika roligt varje gång när man åkt hem med 3 poäng i bagaget. När TAIF förlorar är det dock lite längre resa hem men oftast så är det jäkligt trevligt i bussen från och till matcherna. Det lär komma ett stormöte snart igen det har diskuterats på styrelsemötena, inte bestämt när det ska läggas in dock. Dessutom är 10 nya tröjor beställda till de om efterfrågat det och de är nog färdigtryckta nu skulle jag tro bara vänta på att alla "röda dagar" är över så ska jag hämta ut dom. Säger som Merxx hoppas på lite bättre uppbackning i klacken nu när det börjar gälla mer.
FCS drivs ungefär som så att vi är på matcherna och hejar fram vårt lag & försöker ordna fram lite resor till bortamatcherna med hjälp av Hasse J och till den här säsongen har ju även supportertröjor ordnats fram!
Pengarna som vi får in på medlemskorten går tex till webbsidan, en och annan subventionerad resa, till att hålla läktarmaterialet fit for fight (tex trummorna) och skulle det bli ngt överskott så skänker vi detta till Taif! De 300 som vi får in på tröjorna är nästintill självkostnadspris för tröjan! Entrépengarna får du väl klaga på TAIF istället för oss om!
Visst vore det roligt med ngt Stormöte i supporterklubben men PROBLEMET ligger i att varje gång vi har ett sådant dyker bara ett ytterst fåtal upp (medlemmarna får oxå gärna visa intresse för FCS)! Festligheter kan väl oxå vara kul men då får de som är sugna på att anordna en sådan gärna höra av sig till oss i styrelsen om det! Det är fortfarande ingen diktatoriskt styrd s.klubb utan alla förslag är välkommna men få vågar lägga fram sina förslag personligen och ännu färre vill hjälpa till att genomföra dem!
Dessutom så hoppas jag att det blir lite bättre uppslutning i klacken efter jul när det återigen börjar gälla en hel del! Först i fråga om viktiga bonuspoäng och sedan om ett åtråvärt nytt kontrakt och om det går förvånansvärt bra om en Play-off plats!
Bara en fråga, hur drivs FCS igentligen? Kan inte nån själ svara ärligt på det??? Ett möte, nån festlighet eller nånting så att man ser att det händer nåt inom supporterklubben snart vore kul. Man lägger ut 50:- på ett medlemskort, 300 på en tröja...entré varje match, å man får inte ut nåt av FCS. Kan inte supporterklubben göra som andra klubbar, visa lite intresse för medlemmarna, anornda fester etc... Kan inte våran käre ordförande ta tag i detta lite så kanske det blir lite roligare å vare med i FCS även när laget går i motgång???
Kan väl vara rätt trevligt att dricka lite glögg och kika på BOIS nån gång per säsong så länge det inte krockar med hockeyn vill säga! Alla FCSare jag pratade med såg mest fram mot lördagens träningsmatch mot skövde kan jag säga! Bois slog Nässjö med 7-4 och ett klassiskt annandagsderby är inte helt fel! Men trots det så lockar de svart/vita betydligt mer!
Hur gick det då vann de? Tycker mig se att det står Hockeysnack och inte Bandysnack som fönsterrubrik men antar att det är ok när det är anandagsbandy. Som folk brukar säga räcker med att gå på en match så är man rätt mätt påt. :)
TAIF lyckas nog vända den här skutan ska du se mot nya framgångar en viss skillnad på näst högsta serien i Bandy och Hockey. Att ge upp är inte rätt medicin iaf.
Blir väl ett jäkla liv nu, men jag tycker att alla borde ställa upp för denna förening nu! Detta kan drabba vilken klubb som helst. Så upp till bevis alla som älskar hockey, rädda Troja från nedläggning!
Beställ logotypen genom att skicka texten L TRANAS till telefonnummer 72106.
Av priset går 2 kronor oavkortat till Tranås AIF!
*) Pris 10kr (Europolitan), 12kr (Comviq/Tele2), 13.50kr (Telia). Fungerar bara till Nokiatelefoner (alla modeller utom 8130, 8110 och 9000)! Har du frågor? Ring Inpoc Kundtjänst, 08-412 63 00.
Hallå alla TAIF- fans! Då var man här igen, inte ofta man har tid att titta in här men alltid lika trevligt. Just nu kanske det inte går så bra för TAIF varken resultatmässigt eller när det gäller skador, men tro mig allt kommer ordna sig! Jaha då så var det dags att äta upp sig lite över julen innan man ska ut och springa i skogen i 3 månader till, ha det så bra så kanske vi syns på någon av TAIFs matcher!
Satsa stenhårt på juniorerna och ungdomshockeyn och där igenom slippa köpa spelare i den mängd man gör normalt.
Man kan väl säga att det första TAIF behöver är en ny hockeyrink till så att alla spelare får den istid dom behöver för att utvecklas till bra hockeyspelare, och just nu så ser det ju inte bra ut på den biten.
Detta kommer ju kräva lite tid men om 2-3 år så kan man nog se tydliga förbättringar på ungdomshockeyn i Tranås.
Detta kommer att leda till att TAIF slipper köpa nya spelare till varje säsong, men visst ! Vi ska ju inte sluta värva spelare men mängden pengar som man köper spelare för idag kan ju minskas lite och så kanske TAIF kan köpa en eller två spelare med "hög" kaliber, och sen har man ju förhoppningsvis troliga talanger i våra juniorer som fått mera istid och mera träning en dom fick innan.
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR så syns vi nästa hemmamatch och då som ett vinnande lag...
Att HV fått upp ögonen för Liket o Johan är väl inte så konstigt! Tingsryd har varit ute efter Tobbe förut men att LHC skulle ha intresse av Svesse & Jolla är jag tveksam till om de ska fortsätta spela i elitserien!
Tänkte bara berätta vad jag hört.. från spelare i laget och från annat folk... en del större klubbar har ju redan hört av sig till en del Taifare. Liket å J.Ström har HV fått upp ögonen för... Tingsryd har hört av sig angående Tobbe Å LHC är småintresserade av Svesse å Jolla... hoppas på att mycket av detta är osanning!!!
Angående nyförvärv som inte platsar så kan de ju bara behöva en ny miljö ett bra exempel på det är Noaksson tycker jag som varit jävligt bra defensivt i Tranås. Blivit bättre ju längre han spelat här igentligen, hade ju lite svårt i början men nu tycker jag han är given. Alltid kul o se spelare som vågar ta för sig på isen, är ju inte bara på isen det ska stämma.
Mozzer: Svaret på din fråga är enkel! Pengar Taif värvar efter sin ekonomiska förmåga hela tiden! Att man värvar en sådan spelare nu beror oxå på att det är de som inte platsar i sina klubbar som är lediga, finns inga lag som släpper kontrakterade backar som platsar. Sen kan ju även sådana spelare blomma ut och bli riktigt bra i rätt miljö! Juniorerna får chansen när de är mogna för det och vi har ju faktiskt 3 st som varit med i A-truppen under säsongen hittills! Sportgruppen gör ett gott jobb med de oerhört små resurser (i allsvenska mått) man har att tillgå! Strategin man har är en överlevnadsstrategi! Man måste för sina små resurser man har skapa ett slagkraftigt lag att spela med! Den dagen då vi får se en avsevärt större budget i Taif så kommer även vi kunna få hit större och tyngre namn men inte förrän dess! Så länge får vi hålla tillgodo med att vi har ett allsvenskt lag i Tranås och stötta det i vått och torrt!
Om nu sportgruppen är så kass kan man ju dessutom fråga sig hur de hittat sånna fynd som Ola Thorwalls och Johan Franzen för att nämna ett par. Förra årets värvningar var ingen större hit dock kan jag verkligen hålla med om, det misstaget lär de inte göra igen.
Håller inte med redigt där, man får ju ha lite i baktanken att TAIF faktiskt har rätt begränsad ekonomi. Om hela sportgruppen nu ska avgå vem ska då ta deras platser som har erfarenheter och vill lägga ner massa tid på det? Satsa hårt och gå i konkurs känns ju inte som en kalaside direkt iaf. Är man en småklubb med begränsad ekonomi så måste man ju ha lite tur i värvningarna helt enkelt om man ser i år till skillnad mot förra året så tycker jag truppen ser betydligt bättre ut sen att de inte presterat som man trott och hoppats kan man ju spekulera i vad det beror på. Finns väl en drös juniorer nu som får va med o visa vad de går för, deras tid lär komma om de är tillräkligt bra. Tror nog TAIF kan vända den här skutan åt rätt håll ser mycket intressant ut till nästa år tycker jag om de bara kan få in tillräkligt med pengar från sponsorerna som kanske sviktar lite nu efter ett par magra år? Vilket jag tycker är helt fel, stöd i med o motgång det är mitt motto iaf! Inte många klubbar som inte haft downperioder hur välskötta de än må vara.
Hur kommer det sig att TAIF väldigt ofta värvar spelare som inte platsar i lag som inte är bättre en TAIF? Är det inte bättre att då satsa på egna produkter och låta det bära eller brist, eller andra alternativet satsa hårt och går man i konkurs så gör man då har man åtminstone försökt. För jag tror inte det bara är jag som är trött på detta jobb utan att ha någon egentlig strategi. Nu går det bara lite saktare mot botten men det är där det slutar om ingen börjar agera. Så kom igen nu Sportgruppen AGERA eller AVGÅ!!!!!!
Merxx och Patrik! Ni ska ha ett stort tack för att ni konstant servar oss med info! Utan er skulle vi som inte bor i Tranås inte veta mycket om vad som händer i TAIF. Återigen: ett stort TACK ska ni ha!
Enligt TrT så är Taif ute efter 2 backar varav en ser ut att bli mora-backen Calle Höök. Sedan kan det bli aktuellt med ett lån från LHC eller HV(johan halvardsson). För tillfället har Taif bara 2 backar i träning nämligen Wikholm & Nilsén. Nyrén & Pström är sjuka, Svensson fortfarande borta pga sin brutna tå, Noaksson och Nord ljumskskadade men Noaksson troligtvis tillbaka nästa vecka, Nord tar längre tid. Stats: Carl-Johan Höök 23år vänsterskytt 181cm 88kg 01/02 18matcher 1+2 16utvmin (Mora) 00/01 50matcher 4+3 40utvmin (Kumla) 99/00 45matcher 8+9 56utvmin (Kumla)
Per Frylén från Mjölby bara tränar med Taif men är tydligen inte aktuell för spel!
Skulle behöva nån brinnande kraft till den delen, kanske kan jag övertala herr Merxx till det? :)
Har haft lite funderingar på att samla ihop frågor i förväg från besökare och sedan intervjua så de som läser sidorna får svar på sina frågor till den aktuella personen blandat med egna frågor då. En liten ide jag har...
Det låter lovande Patrik! Men har ni lagt ner intervju-delen eller? Tycker Benny Wass skötte det strålande och det tyckte jag var det roligaste på sidan helt klart!
Har just beställt det nya webbutrymmet vi ska ha. Räkna med att det kommer upp en ny uppdaterad sida i helgen om inget oväntat sker. Dessutom har jag själv inhandlat en ny fet digitalkamera med 10x zoom så räkna med bättre bortabilder från matcherna i framtiden! Går att få mycket bättre bilder från isen bla.
Nej jag tycker Liket är helt klart bättre än Johan Ström. När Liket är på spelhumör är han ruskigt bra och skulle platsa i vilket elitserielag somhelst. Det är ingen tillfällighet att det bara är Liket från taif som får träna med ett elitserielag, han är verkligen värd den chansen och det skulle förvåna mig mycket om han inte spelar i HV nästa säsong.
Ross har ju lirat i Mora förr så det kanske stämmer! Green ska träna med Modo under juluppehållet för deras tränare Brithén vill se vad han går för! Ganska vanligt fenomen, även Tingsryds Christian Eklund ska träna med ett elitlag nämligen Djurgården!
Inte annat än att Ross ryktet verkar stämma väldigt bra enligt Mora supporters har han varit där och diskuterat kontrakt. Lite trist att vissa klubbar trissar upp lönerna och sen inte har råd att betala och då kanske snott spelarna från nån klubb som har en mer sansad ekonomi och int chansar hej vilt med att det ska gå ihop ändå. 2 miljoner minst i skulder är ju inget man skrapar ihop utan vidare. Måste de insett redan innan säsongens början att det såg illa ut.
Patriksson nästa klar att gå tillbaka till TAIF, vad jag har hört är det smärre kris i Eksjö, ingen som tränar längre.Det är nog inte tänkt att han ska vara me A-laget utan hjälpa j-laget, kan behövas en stor lirare där, det jag har sett iår är de lite tunna.