Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 168904 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tranås - Mora 1-4
JR: Exakt det påverkar övriga femmor också som måste dra hela lasset själva precis som du säger, det blir väldigt tufft. Att få ett sådant tryck och eventuellt mål ger ju positiva effekter på motståndarna som känner att de har övertag. Antar att det beror på orutin och att de väger för lätt men känns som de kan spela smartare. Tredje femman kommer väldigt fel i positionerna när de ska ska försvara sig känns det som. Dock tycker jag att Throgen spelade bra.

En positiv grej är att vi slipper möta de fyra topplagen i fortsättningsserien. Är förvånad över den dåliga publiksiffran, folk har annat för sig antar jag när det närmar sig jul och nyår.

Sv: Tranås - Mora 1-4
Patrik M: Håller helt och hållet med dig i din analys, när topplagen står för motståndet så är inte AIF´s tredjefemma kapabla att ens ta sig ur egen zon, och då blir det ett alldeles för stort lass för de övriga två femmorna att dra. Kan inte låta bli att imponeras lite över Axels sinne för målet, han gör inte mycket i matcherna, men nå fasen är det han som snappar upp frilägena.. en riktig måltjuv, synd att han inte fick sätta minst ett till..
Måste bara beklaga mig lite över målvaktsspelet också, jag kan inte begripa varför Trogen alltid går ner på knä så fort en motståndare höjer klubban för att skjuta, han blottar ju halva målet direkt... Det måste väl vara bättre att stå upp!!!!!
Ja ja. nu tar vi VIK på fredag så har vi chansen att plocka ett par bonuspinnar till...

Tja.

Sv: 3 st nya friska points
Keyen: Men nog fasen såg dom ut som tomtar,rödklädda å fina.
Grattis till segern å platsen i SA

Tranås - Mora 1-4
Tyvärr var det samma grej som mot Oskarshamn när vi möter de bästa lagen i serien så får tredje femman mycket svårt. Det avgör matchen tycker jag även om TAIF hade några redigt heta lägen att sätta dit pucken på. Det är bara att ta nya tag, vi mötte ett bättre lag i afton men jag tycker inte TAIF var helt borta med lite bättre utdelning på lägena som sagt så hade det mycket väl kunnat sluta med poäng.

Hoppas man visar vilja på fredag då är det verkligen en viktig match mot Västerås. Får vi stryk där så har vi i princip försummat chansen att gå om dem. Resultaten gick ju annars TAIF:s väg ikväll.

Behöver jag nämna hur otroligt dålig Persson är som domare? Vilket skämt...

FORZA!

Sv: 3 st nya friska points
The Sittingbull:

Tomten är från Mora, JA ;)
Men de har väl knappast med vårat hockeylag att göra!?
"kvällens totala förnedring" ? Jaha... vi får väl se hur det blir med den saken! =)

Sv: Kvällens fajt
Stigsson: Ser ut att ha varit fullt mannskap på träningen igår iallafall! Det lär vi behöva om vi ska rubba Mora!

Kvällens fajt
Har ni fullt mannskap ikväll eller är det några spelare borta?

3 st nya friska points
3 st nya friska points är bara att räkna in efter kvällens totala förnedring av Mora nissarna.
Förresten har dom tid med hockey nu så här när det lackar mot Jul, trodde dom satt å snidde på leksaker åt småbarnen.
För dom är väl ändå riktiga tomtar,,,hahaha.

Sv: Det finns hopp
Visst sjutton finns det hopp! Problemet med TAIF är att de tar 20 minuter på sig att komma igång, det är ju alltid bättre senare i matcherna. En taktisk sak som i alla fall jag skulle gjort på bortaplan mot bättre motstånd - spela trist första perioden, skit i anfall, ta de lägen som ges. Sedan, eftrer halva andra, när hemmaspelarna börja sura, då sätter man fart!
Annars är jag glad att TAIF inte förhastar sig med spelarköp och dylikt! Visst, det är en mellansäsong igen, men vi kommer inte åka ur och det här tänkandet behöver några säsonger tillpå sig. Man kan ju bara hoppas att det finns lojalitet bland spelarna att fortsätta till nästa säsong, så att det blir en kontinuitet.
Mora är inte omöjliga att slå, absolut inte!!

Patrik M: Håller med om att Johansson såg bra ut, men jag gillar Holmgrens inställning och stil.
Pang på så det smäller i planket, gärna med någon mora nisse i mellan. (eller hur stigsson?)

The Sittingbull: Holmgren såg inte så het utan innan Peter Johansson fick ersätta honom några matcher. Nu när han fått sitta på bänken såg han betydligt hetare ut tycker jag.

The Sittingbull: "Nu kör AIF över mora nissarna innan julen så det bara dönar om det."

Välkommen att försöka.

Det finns hopp
Det är ju gott å se att det finns j-vlar anammat i laget och kämpaglöd, jag menar det såg ju inte spciellt ljust ut efter 2,a perioden.
Sen går dom ut å vänder på skiten f--n va´gott.
Heder å ära åt Skidén vilken kämpe, och sen Holmgren varför inte köra med han från start? hmmm konstigt.
Nu kör AIF över mora nissarna innan julen så det bara dönar om det.

Sv: Tranås - Arboga 7-5
Go seger till slut! Man gjorde en riktigt dålig andra period men gjorde en av säsongens bästa perioder i sista! Johan Ström fick äntligen vara med och leka och var riktigt bra för en gångs skull! Skidén, Ivars, Dower, Johwelin var oxå riktigt bra! Liksom den ofta underskattade??? Mange Axelsson! Hördes många röster på läktaren igår som tyckte han var dålig men ändock 3poäng från hans klubba och ledning i poängligan i serien!

Lite Statistik:
Poängligan
1 Magnus Axelsson 17+11=28
12 J Holmström 9+13=22

Målligan
1 Magnus Axelsson 17mål

Assistligan
7 J Holmström 13 assist

Power play
1 TAIF 20,75%

Publiksnitt 873 personer

Dock har Taif släppt in klart flest mål i serien det ska inte förglömmas!

610 personer är på tok för dåligt även om det är julskyltning!

Senaste budet i ryktesväg är att det inte blir några nyförvärv och att Liket med all sannolikhet inte spelar mer i Taif denna säsong!

Varför måste Taif alltid släppa iväg ett underläge på 2-3 mål innan man börjar ta tag i spelet och spela bra???? Det kan man fråga sig! Dålig inställning eller? Vi har ju hämtat upp underlägen i nästan varje vinstmatch i år!

Patrik M: Tjaa just nu känns det som att arboga är kassast på allt. tyckte vi hade matchen i hamn inför tredje, men neeedå!

arboga: Illa..Tranås är seriens bästa lag på att hämta in underläge typ. :) Kassa på att hålla dem dock..

Det här kändes ju fantastiskt surt. Arboga är allsvenskans bästa lag på att tappa ledningar.

Tranås - Arboga 7-5
Gött att man inte ger sig utan ger sig f-n på att vända matchen i sista perioden. Sådan inställning gillar jag! Att det ska vara så svårt att leda en match, härligt att det lossna för Johan Ström.

Mora nästa! Troja på väg ner till 9:e platsen? ;)

FORZA!

Sv: medlemavgiften FCS
Patrik M: jag betatalde in avgiften i början av okt

Sv: medlemavgiften FCS
summerChristin: kanon! japp det ska det göra om allt funkar som det ska, väntat länge?

medlemavgiften FCS
Jag har betalat in medlemsavgiften till FCS via internet
Jag bara undrar kommer det något medlemskort

Ny spelare på g?
Läste i Tranås Posten idag att en spelare från division 1 kan vara på g? Nyfiken man blir..

Sv: Bofors - Tranås 5-3
Patrik M: Det är ju storsint av oss att ofta bjuda på 3 mål i första men det är ju ine alltid så jävla lätt att hämta in det.

Men oj vilken match vi verkar ha gjort i de två avslutande perioderna.

Bofors - Tranås 5-3
Svagt att tappa till 3-0 men mycket starkt att vända till 3-3! Skönt att ha massa hemmamatcher kvar nu och bara ett par borta. Dags att börja plocka treor igen..

FORZA!

Sv: Ny spelare??
En liten upplysning bara vad gäller Örebro: Robert Medin stannar i Örebro tills vidare, plus resterande spelare. De spelare som har gett sig iväg är Dejan Matejic och Mathias Lindmark som fick gå på grund av att de var dyra, Johan Hägglund som drog till Hammarby av egen vilja, samt Mats Christeen som drog hem till Södertälje men det skulle han ha gjort förr eller senare ändå då han var utlånad.

Nu är det slut på spelarflykten för den här säsongen vilket jag är glad över. Kan laget fortsätta spela som ett LAG som dom gjorde mot Halmstad är jag inte orolig för det Allsvenska kontraktet.

Sv: BIF-AIF
Idag så får ni stryk av BIK, både på planen ocg på läktarna, *hehe*, närå man ska inte va kaxig, men hur många kommer ni med till Karlskoga, om nån vet det så skicka ett brev till mig!!!!!!!

BIF-AIF
KOm igen ikväll AIF!! Det är inte omöjligt att slå Bofors. Och Johan Ström - en match varar i 3x20 minuter, man kämpar HELA tiden! Tycker 7:e-platsen är ett rimligt - och fullt godkänns mål för grundsäsongen, eller vad tycker ni?
Annars tycker jag det är kul att se att både Uffe & Kalle håller en hög klass. Men, men, backspelet? Mest insläppta mål i serien är seeeegt.
Förnuftigt att strunta i Matejic. Klubbens idé om mer juniorer istället är mycket smartare än försök till snabb lycka. Synd för Örebro, men de lärde sig inte av sina misstag. TAIF insåg sina begränsingar och mättade magen efter matsäcken. Klokt!

Sv: TAIF
Merxx: Instämmer med det du säger. Man kanske inte ska jämföra med frölunda med det finns ändå vissa likheter. Sedan Conny tog över har laget satsat på ungdomarna. Förra året spelade man hyfsat, potentialen var dock tydlig. I år går det ännu bättre för frölunda. Mixen i frölunda är bra, några gamla rutinerade herrar som hjälper fram de yngre och tillsammans blir de starka. Liksom du tror jag att det vore värt en del att ta hit en rutinerad spelare som kan vara en av flera "pappor" i laget. Men det måste va "rätt" spelare!

Medin och inte Melin ska det naturligtvis vara nedan...

Örebro har tvingas dra ner på samtligas löner ca 60-70 %. Inte konstigt att pengakåta Melin söker sig till någon annan klubb.

Örebros styrelse verkar inte var den mest intelligenta styrelsen. För bara tre månader sedan pratades det om att de hade koll på ekonomin och att de inte skulle göra samma misstag som Örebro IK gjorde när de kursade. Hörde något om att de hade kalkylerad med högre publiksiffror något som är otroligt klumpigt då Pirates garanterat fogar över Sveriges största medgångspublik.

Merxx: Man kan konstatera att Örebro kommer inte att få det lätt att hålla sig kvar, speciellt inte när det finns hungriga lag som trycker på underifrån. Man undrar ju verkligen hur de räknat om de redan nu måste säga upp alla kontrakt och sparka spelare.

J-vligt synd att man inte kunde knyta åt sig nämnd spelare men samtidigt måste man tänka på ekonomin och inte sätta hela föreningen på spel.

Hoppas vi kan få ordning på skador och sjukdomar snarast så räcker den trupp som finns nu och kanske Liket som grädde på moset. Ska bli intressant att följa SA striden i norra..

Kan man få bli lite sentimental?
Jag bara säga att jag uppskattar er alla. Framförallt den höga nivån ni håller. Det är jättekul att läsa vad ni skriver.

Så nog med känslor den här gången!!

(Curre L och Stefan Ö från OS-Guld laget kommer till matchen hemma mot Mora den 4 december)
Mvh
Mette

Dejan Matejic och Mathias Lindmark fick i princip sparken från Örebro redan i fredags idag lämnade även Roger Hägglund örebro för Hammarby! Medin har kontaktats av Mora och Esplund av Halmstad enligt örebros hemsida!

Inte kul att vara pirat-supporter där när spelarna försvinner!

TAIF
Något som slog mig i fredags under matchen var att när Holmis och Svesse saknades så saknar laget framförallt viktig rutin! Taif har ett skapligt lag men saknar rutin ute på isen! En spelare typ Anders Lönn hade inte varit helt fel i årets upplaga man saknar en riktig rutinerad ledartyp!

Men va fxn man får vara nöjd med det som ges och se framåt! Vi arbetar ju med vår ekonomi och bygger på framtiden till skillnad mot vissa andra lag!
Tror på en pinne på onsdag optimist som jag är!

Merxx: Hur kan dom liga i topp vad det gäller löner? Med det spelarmaterialet !! Man kanske borde satsa på att värva någon som kan skriva kontrakt istället för att leta spelare.

Står även att läsa i Nerikes allehanda!

Läste även att Örebro låg i topp för lönekostnaderna i allsvenskan!

Stigsson: Bara det jag läste i Tranås Tidning idag! Spelarna var aktuella för dessa klubbar inget klart!

Merxx: Varifrån har du fått uppgifterna om dom övergångar som du nämner?

Ny spelare??
Läste i TrT idag att Taif varit i kontakt med Dejan Matejic i Örebro och han verkade tycka Tranås var intressant men Taif tyckte han var för dyr! synd säger jag bara! Hade varit en kanonspelare för Taif han skulle passat klockrent i Taifs anfallsspel! Men finns inte pengarna så gör dom inte!
Örebro verkar ha ett gäng spelare på väg därifrån nu! Matejic är en, Medin(mora),Hägglund(hammarby) Mathias Lindmark och Esplund(halmstad) ingen rolig situation för (a)spetsutbildade Ljunggrens gäng!

Sv: Tranås - Oskarshamn 2-7
Vill bara säga att de sk supportrar som buade ut den store kämpen Skidén i fredags när han fick priset som bäste spelare kan fara och flyga! Han och Throgen ska ha en eloge för sin insats!

Oskarshamn - Tranås 4-2
Mer jämnt än väntat speciellt efter 3-0 i första. Kul att Bremer fick vara med, hur klarade han sig? Mycket svår match på onsdag igen men sen är det massor med hemmamatcher! Skönt att slippa möta IKO igen iaf. :)

Sv: Tranås - Oskarshamn 2-7
Arboga och Tranås har skrämmande mycket saker gemensamt.

Sv: Ljunggren har det tufft på jobbet...
Förvånad är man ju inte direkt.

Tranås - Oskarshamn 2-7
När man hörde att Holmis och Svesse var borta så var första tanken att detta blir j-vligt tufft. Som bekant har TAIF en tunn trupp och tredje femman var inne på de tre första målen. Sedan repade man mod vid ställningen 2-4 och hade ett par heta lägen. Tyvärr gjorde Martin Axelsson ett nybörjarmisstag och blir av med pucken vid egen blå vilket friställer en oskarshamnsspelare och 2-5 är ett faktum. Då var matchen förlorad. Oskarshamn var det bättre laget i princip hela, de har ett spel som TAIF har svårt för.

Vi får hoppas att Ivars är ok till nästa match och att man kan ställa upp med bästa möjliga lag igen.

Alltid tråkigt när målen rinner iväg men vi kommer igen!

Sv: Fortsätt jobba på........
Merxx: Ser att ni diskuterar publiksnitt. Tycker att ett snitt runt 900 är rätt så bra med tanke på hur stort tranås är. Arboga har också ett liknande publiksnitt, strax under 900. Även om vi är sämst i södra allsvenskan tycker jag det är klart godkänt då det bor 12000 i stan och att vi ligger näst sist. Dom flesta andra klubbarna har ju en dubbelt så stor invånarmängd så både tranås o arboga ska nog vara rätt nöjda med att ligga runt 900 pers match. Lycka till mot IKO. Dom e fan överskattade.

Merxx: Ska man ta nått positivt ur det så kalkylerar man ju med 800-900 varje match för att kunna få ordning på ekonomin. Över 1000 skulle givetvis vara kanon, blir lite förbannad om det inte blir runt 1000 idag.

hepp: Kanonide..har själv funderat och hört mig för om att låna gamla videoband men var ett tag sen nu. Köra in dem i datorn och börja klippa är inte så svårt.

Finns isf möjlighet att lägga upp lite klipp på hemsidan också. Göra en DVD tror jag skulle va allra bäst till en sådan kompilation, har man själv möjlighet att välja ut godbitarna man vill se eller se dem rakt upp-o-ner. Givetvis är ju videoband också aktuellt isf.

Frågan kommer inom kort!

Floskler är också välkommet att skicka in. :)

Övrigt
Kan meddela att det är våre gamle "vän" Pehr Claesson som dömer matchen ikväll!

Kikade oxå på spelschemat för fortsättningserien och Superallsvenskan och såg där till min glädje att det blir ytterligare 2 fredagsmatcher och sista omgången är en lördag! Riktigt trevligt!

Hoppas oxå på att alla ställer upp om det nu blir ngn BUSSresa till fredagsmatchen borta mot Västerås i början av december!

Merxx: Det var tider det!

Patrik: På hemsidan skulle du kunna fråga om det finns intresse av att köpa ett specialredigerat videoband från säsongen 99/00 för ett par hundringar eller nåt! Personligen hade jag självfallet köpt ett sådan videoband, varje år om det funnits något. Tänk vilken underbar stämningshöjare ett sådant band skulle bli på fester o dylikt. Eller att köra i bussar på bortamatcher.

« · 168904 · »