hepp: Håller med ett snitt på tusen skulle vara kul nu har vi 906 för tillfället! Näst sämst i södra allsvenskan! Arboga ligger efter! Drömde mig tillbaka igår och kikade på vår mest framgångsrika säsong när vi hade 1091 personer i snitt i grundserien och 1676 i snitt i superallsvenskan! Det var tider det!
Det enda trista är att det är svårt att få upp fler till matcherna. Våra publiksiffror är väl sämst i hela södra allsvenskan? Här finns mycket kvar att göra!
Fortsätt att jobba på med att sanera Taifs ekonomi! Styrelsen har gjort och gör ett kanonjobb med ekonomin, fortsätt så!
Känns skönt att veta att läget är under kontroll när man läser om Gislaveds akuta problem, Örebro har fått problem med ekonomin, Hammers har det heller inte lätt ska tydligen få en mäktig höjning av hall-hyran nästa säsong mfl
Vi har ett bra lag för att ha gjort sådana besparingar som vi gjort!
Satt och funderade lite om med närmare eftertanke så har Taif ett riktigt ruggigt lag på G till nästa år om man får behålla det mesta av det bästa! Killar som Olsson, Suuronen, Martin Axelsson, Holmgren, Magnusson, Skidén med flera lär bli ännu ett snäpp bättre och det vill inte säga lite det! Svårigheten blir väl bara att ersätta Holmström om han nu lägger skridskorna efter säsongen!
Men nu ser man fram mot fredagens match med härligt spel och kalla öl!
Merxx: möjligt att det stämmer men nog hette de väl IK70 nån gång iallafall. En oik:are var inne och var synnerligen upprörd över att jag skrev oik nån gång. Sedan dess hart jag alltid nyttjat "oik".
hepp: Fattar givetvis poängen! Dock har väl inte Oskarshamn bytt namn vad jag vet? IK Oskarshamn har de väl alltid hetat eller? Rätta mig om jag har fel! OIK syftar väl mer på Olofströms IK!
Merxx: Poängen att skriva oik är ju att skoja lite med bröderna från oskarshamn. Visa att vi inte bryr oss om deras ständiga namnändringar. Ett riktigt lag byter ju inte namn. Hörde förresten att oik ska ändra namn till "Livets oik", efter krav från sponsorn. Egentligen stavas det ju med ett "r" med det kan ju inte oskarshamnarna uttala. k och d är ju oxå ganska likt.
Patrik M: Nyckeln mot oik är att vi åker skriskor utav bara helvete. Då kommer vi att åka sönder deras stora backar. Om vi inte har fart under skridskorna blir det svårt att vinna mot oik!
Gött med en 2-poängare borta! I tidningen gav man beröm åt Johwelins och Suuronens femmor! Kul att Nisse Olsson fick pytsa det var han värd efter allt hans kämpande sista matcherna! Bröderna Gislaved avgjorde det hela, 2 mål av Ivars och Lenny avgjorde, kul! Kul att man hittat ytterligare 2 bra straffskyttar som komplement till Mange Axelsson!(Dower och Suuronen) Otrolig moral och självförtroende i laget nu man vänder ju underlägen hela tiden!
Patrik M: Yep! Man var ju där och såg på och det var med blotta förskräckelsen båda lagen kom undan med varsin poäng. Att det skall vara så jävla svårt att få ut pucken ur zon ibland är bortom mitt förstånd. Men, men, det är skönt med 2p. Kalle M var grym, alla målen bakåt var inget att göra. Gryyyymt att PLOCKA en av straffarna också. Ute då? Tja, Johan Ström borde bänkats efter första, han hängde bara med huvudet. Skidén kämpade som vanligt skitbra och Dower/Ivars var stabila (fan vilken kall kille Dower är! Inga tveksamheter - upp med pucken i krysset bara). Tobbe var bra också. Annars sådär. Satt med mamma och pappa Martin Axelsson och mamma och pappa Magnus Axelsson. Det var kul. Visste ni att BÅDE Martins och Magnus föräldrar heter Ulla och Thomas? Sanslöst. Gött TAIF!! Nu j-r skall vi sno poäng av IKO.
hepp: Verkar snarare när man läser om örebro att man tagit sig vatten över huvudet med mkt nyförvärv, för höga spelarlöner och dåligt resultat och därmed mindre publik än förväntat! Man ska därmed sänka spelarlönerna 30% tror jag det var och även Ljunggrens lön till att börja med!
Vilka jävla stugsittare det finns i stan. Varför går så få på puben innan match? Det borde ju vara en självklarhet tom på en söndag. Är alla religiösa numera eller?
Enligt Dagens TrT är det inga spelarvärvningar på gång utan man hoppas dels på att HV blir skadefria och i sådana fall är en ytterforward eller en back att låna det man hoppas på! Man är även sugna på att låna Johan Lindström ytterligare om det blir aktuellt! Men då måste Nyköping missa SA för LHC vill att deras utlånade spelare ska spela så högt upp som möjligt!
Merxx: Ja visst! Det är bara arbeta på nu för AIF, då kommer poängen! Det är inte omöjligt att slå Halmstad, AIF har ju dessutom revanch att utkräva sen senast. Det kommer nog bli en fartfylld match mellan två lag som är på gång, det skall bli jävligt kul. Ny spelare? Är AIF i värvartagen??
Bra match av Tranås tycker jag! Spelade riktigt stabilt för en gångs skull! Tycker framförallt att man spelade snabbare och med mer fart i mittzon än tidigare! Försvarsspelet var det stabilaste hittills denna säsong och ommöbleringarna som Patrik Ströms sjukdom förde med sig föll väl ut! Har man äntligen hittat rätt backpar? Jag tror det iallafall! Stort plus till Tobias Johwelin, Nils Olsson och Martin Axelsson men även Skidén, Terner, Dower och Holmström ska ha beröm!
Svår match på onsdag men på fredag tar vi 3 nya friska!
Kanon att visa så mycket vilja och framåtanda, synd bara för hockeyn att det är så ojämna dommare som ikväll, det är ett lotteri och det främjar inte. det finns faktiskt en god chans att komma med i s-allsv.men då bör det bli lite snabbare vid blå -:)
Västerås är nog det mest ojusta lag i denna serie vilka låsningar! men så är det när man inte hänger med i tempot........
Patrik M: Herregud vad kul. Har nog aldrig hört ngt lamare! Plötsligt framstår senaste TAIF-låten ("Hela Hallen") som grammis-mässig! Jag tror AIF är på gång! 2-6 på RBK borta var som väntat,. men det verkar varit bra kämpaglöd i laget?! Så, Patrik M, du skall väl till Halmstad nästa vecka?? Eller skall man bli helt ensam på ståplats??
Japp! Så var det dags igen då efter tio dagar av vila för nerverna. Håller väl med föregående talare beträffande tippset för kvällens drabbning. Skulle vara grymt skönt med i alla fall en poäng, så... KOM IGEN NU AIF!!!! Någon/ngra som skall ner till Halmstad nästa vecka? Någon som vill ge mig stryk, t.ex? Det skulle ju kunna bli en fin tradition vad bortamatcher beträffar... FORZA AIF!!!
nr tretton: håller med flytta ut holmis och plocka in nisse olsson där istället. Men däremot backuppsättningen tycker jag ser bra ut förutom p ström tycker man kan testa nord där istället eller kanske bremer kan få chansen, det blir iaf inte sämre.......
Blir nog inga poäng imorgon, men blir det det så är det imponerande.
Rena svängdörrshockeyn Taif spelar! Finns ingen struktur i försvarsspelet utan samtliga fem utespelare rusar på mål hela tiden! Flytta ner Holmis som ytter igen han spelar bättre där och lyft fram Olsson som center istället! Värva en rutinerad defensiv back som kan stärka upp försvaret lite!