Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 49712 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Halmstad - Tranås
Ja visst tar bois upp alldeles för stor plats i lokalpressen.
Förstår inte riktigt det där med att ha två lag på toppnivå i två olika sporter i tranås. Det är inte realistiskt för en sådan liten stad.
Och eftersom Taif är många, många klasser bättre om man jämför i vilken konkurrans det är i de olika serierna.
Jag menar bandyn är inte speciellt stor i sverige längre och allt under elitserien håller väldigt låg klass. Kolla på publiksiffran så slåt ju Aif bois med hästlängder trots att de inte gått som himla bra iår, det bevisar ju hur mycket större intresse de finns för hockeyn. Så jag tycker alla företag i Tranås borde satsa alla sina pengar på vårt kära Tranås AIF så har vi kan nå SA nästa år. För kommer man till SA så blir det mycket mer PR m.m för klubben det såg vi ju när Bendelin tog oss till SA. Det ger en enorm publicitet, Vet att taif ekonomi kanske inte räcker hela vägen till att göra några jättevärvningar men hoppas ändå att de kan bli ett bra lag nästa år. Sen lite om kvällens match där jag hoppas att taif kan ta 3 pinnar och det är inte alls omöjligt.
Men det gäller somvanligta tt sätta sina chanser och att Manne gör en kanonmatch i kassen.

Forza TAIF!!

JOBBA AIF!!!
Hoppas grabbarna gör en riktigt bra match ikväll så vi får med oss någon poäng iaf.
Känns ju lite hoppfullare då Holst inte spelar....och Holmström verkar på gång.
Hoppas oxå Ljunggren såg att Johan Ström kom bort i sin omgivning i förra matchen, in med honom bredvid Liket och Medin. Så blir det 3 poäng.
KÄMPA AIF!

Sv: Lokalmedia sucks!
Tycker nästan det börjar bli lite larvig diskussion det här.
Vet inte om det är BoIS:s fel att det skrivs för mycket bandy eller om det är AIF:s fel att det skrivs för lite hockey. Det hänger väl mer på de som jobbar på tidningen. Man kan ju undra hur det står till där när det många gånger står mer om Boro än AIF t.ex.

Förresten !!Måste man välja ett lag ?? Jag går på båda sporterna och håller på båda lagen, man är väl lokalpatriot. Man vill ju att båda lagen ska ligga så högt som möjligt i seriesystemet eller hur ???

Och ja, det finns hemsidor om bandyn i Tranås.
Den officiella är htpp://www.tranasbois.com (uppdateras och sköts bra)
Ska man ge kritik till AIF:s officiella sida så inte är den snabbast i Sverige på att uppdateras.
Även supporterklubben har egen hemsida www.http//go.to/wildbois.

Nog om detta.

Som sagt en svettig kväll framför text-tvn.

LYCKA TILL BÅDA LAGEN I HELGEN !!!!

Japp det är ju dock lite svårt o veta på förhand att LHC ska åka på så många skador. Lite otur har vi allt haft där men tycker inte vi står och faller med de spelarna som tur är. Backuppsättningen ser jävligt bra ut tycker jag. Noaksson och Nordh på bänken förra matcen säger väl en del även om Noaksson varit skadad.

Sv: Lokalmedia sucks!
Man börjar ju undra när serien under högsta nästan håller korpklass i bandy. Det är ju nästan löjligt att att det skrivs mer än dubbelt så mycket om det laget som du säger. Man börjar ju undra vad de sysslar med igentligen? Ett ex har Bois nån websida på nätet tex? man ser ju allt som oftast Boisare som är stolta över att de vinner varje match nästan (inte så lustigt när man möter orter som man knappt hört talas om) och då ska de skriva i hockey relaterade gästböcker. Visst är det kul när det går bra för Tranås lagen men medierna bör ha lite mer koll på vilket lag det är mest drag/intresse runt...

FORZA TRANÅS TILL 3P IKVÄLL! 30+ på läktarn som lyfter fram vårt kära lag!

Alltså att lånen blir alltid så kortvariga att vi lika gärna kan skita i dom.

Håller med om lånen!

Kidsen kommer bara längre upp i klacken!

Lokalmedia sucks!
Det är inte bara TrT som negligerar TAIF. Läste just T-posten där man ger TAIF 4 rader och samtidigt konstaterar att drygt 900 personer var där. Lite senare skriver man om bandyn och nyttjar mer än dubbelt så många rader. Samtidigt konstaterar man att var 390 personer där. Finns det inte en enda TAIFare bland stadens journalister? Eller åtminstone någon opartisk.

Kan tyckas larvigt att jag reagerar över sådant men jag tror det är viktigt både för publiktillströmning och sponsortillströmning att TAIF uppmärksammas mer i lokalmedia. TAIF måste, och ska ha, den uppmärksamhet de förtjänar. Som jag ser det är det min uppgift som TAIFare att göra allt i min makt för att TAIF ska kunna bli bättre.

Å så ska man pinas framför text-tvn ikväll.

Sv: Halmstad!
Låter bra det!

Halmstad!
Lite över 30 stycken var det när jag anmälde mig!

.....i LHC igår mot Modo skall det vara!

Läste just på correns hemsida att en av de bästa i LHC igår mot LHC var Anders Lönn! Vi kan nog glömma honom skulle jag tro!

Någon som vet hur många anmälda det är till resan nuförtiden?

Hmm, de vuxna, som kan hantera spriten lite bättre? Jag vet inte, man har ju varit på bortamatch den här säsongen där vissa fans inte kunde hantera något över huvud taget. Kommer man bli hotad igen på fredag i FCS-klacken? Vi skall vråla fram vårt TAIF i morgon! 6-0 känns bra som fan för hur skall det inte gå när vi spelar BRA? Att två backar är poängbäst för TAIF är lika ofattbart som det var att sitta och se WTC falla ihop...Grattis som FAN Manne!! JAg unnar dig verkligen nollan! Den har du verkligen gjort dig förtjänt av. Och Nilsén har bara växt. Lönn i all ära, men jag vet e fasen. Varje gång vi lånar, åker de tillbaka med resultatet att TAIF får bygga om lite och laget blir osäkert. Våra lirare håller ju en bra klass, det vet vi genom vad de presterat tidigare år. Jag är övertygad om att vi behöver stabilitet! Ses i morgon, FCS:are!

Sv: 6-0!!
Så jävla underbart att börja med 3, ja nästan 4, poäng. Men efter att ha läst lokalblaskerna i oik-området blir man ju lite orolig. Var verkligen TAIF inte bättre än vad som beskrivs där? Härligt att Manne visar klass!

Manne, Skidén, Brodnik, Nilsén & Johwelin vill jag berömma efter dagens match! Sen vill jag slå ett slag för den hårt arbetande Jocke Leijon som bara blir bättre för varje match just nu, många som glömmer bort honom!

Måste säga att Brodnik har ett fruktansvärt passningssinne, en indianare kan väl förlåtas om man tänker på passen till holmis...
Tycker även att Eriks 3-0 mål var ett speciellt mål!
Nån som vet hur många anmälda det är till Halmstad ännu???
Tyvärr kan inte jag följa med men ni som åker får väl vråla från mig med...
Kom igen nu AIF 3 stycken till vill vi ha!!!!

Helt underbart med TRE pinnar!!! Har precis varit ute och festat med mina uppkäftiga Örebrokompisar och att se TAIF vinna är bättre en saker som man gör i sängen...

Kul att höra att ni i FCS gjorde ett bra jobb på läktaren. Jag var som vanligt inte där men höll tummarna ända från Örebro. Kanske var FCS tungan på vågen idag??? Hade jag haft pengar hade jag inte tvekat att ta tåget till Halmstad, men det är inte direkt inkomstgivande att förkovra sig. Kom igen nu TAIF och hoppas Judas-Bendelin ger oss tillbaka Lönn fortare än kvickt... Godnatt, mvh Krekula

Tyder väl på en viss styrka att vinna med 6-0 när man spelar dåligt större delen av matchen. Personligen tycker jag matchen blev bättre för varje period. Tycker 2:a och framför allt 3:e var helt ok, såg stabilt ut.

Såg lite trevande ut ikväll tycker jag men en godkänd insats får det väl bli!
Alla till västkusten!

15 plats i publikligan får väl också räknas som ett godkänt resultat även om det kunde gått bättre, som det alltid kan göra:)

Pl. Lag Hemmamatcher Publik Snitt

15 Tranås AIF 16 17 026 1 064

Mot Play Off!

Jovars...bra med en seger men det var en riktgt usel match.
Jag vill oxå ge ett stort plus till FCS!!!!!!!Bra jobbat

6-0!!
Vad säger man, bra start!! Extra plus till Manne, Skiden och Brodnik trotts indianen. Stort plus till hela laget för en gedigen insats. Härligt!

Alla till Halmstad!

Japp och drickat går givetvis isf till oss som är lite äldre, som kan hantera det där lite bättre. ;)

Hur mycket kostar det?
Tänkte anmäla mig ikväll!!!
Kom igen nu alla fans, en fest till Halmstad ska man väl inte missa.
Hoppas också innerligt att Hasse kollar lite vilka som dricker i bussen, små folkölsberusade 14-åringar är inget kul å ha med.
Dom som ser ut att inte ha åldern inne tycker jag Hasse ska säga till att det råder 18 år på att dricka...

Tror nog rätt många anmäler sig under matchen ikväll, jag ska göra det iaf. Minst 30 ska det väl bli iaf..

Bara 15 st anmälda hittils? Kom igen nu TAIFare! Visa nu att vi verkligen vill jobba för vårt lag! Och jag som var och såg senaste Halmstads-matchen vet att deras klack var klart kass och att vi med i alla fall 30 personer lätt spöar dem. Och det är avgörande för bortapoängschans eller ej.
Jag tror i alla fall, Krekula, att Örebro kommer att hamna sist i tabellen. Men TAIF skall inte underskatta dem för det. Men jag gör det...:) FORZA ikväll, både laget och alla sköna fans! Jag är där mentalt - och fysiskt framför swehockey. 3p. Inget annat.

Se till att anmäla er nu så det blir en resa på fredag! var 15-16 st anmälda igår!

Jobba på..bör bli ett j-vla drag på fredag. :)
Lyfta fram Tranås till 3p!

Sv: Lönn vara eller icke vara.
Lönn gjorde en assist poäng iaf i LHC idag

Jo det finns ståplats!
En bortasektion respektive en hemmasektion.
Men det är mycket sittplatser.

Forza AIF!

Halmstad - Tranås
Blir det nått ös på fredag måntro?
Sitter själv hemma och klipper konfetti för fulla muggar...
Har hört att det bara finns sittplatser, är det sant? Får slita bort några stolar isånnafall...fast det finns ju inget som säger att man inte kan stå ändå...

Fullt ös medvetslös!!

Sv: Medlem i TAIF?
Låter som en bra ide tycker jag, nått att diskutera i klacken imorrn.

Stämmer Lönn var inte med på dagens träning dock var Johwelin det! Bra fart även idag, körde mycket powerplay.

Lönn spelar visst i LHC idag!

Sv: Artikel i TrT?
Underskattning av Örebro vet jag kommer bli förödande. Laget är inte så dåligt som många tror. Känner flera spelare i laget och vet att de efter katastrofstarten av säsongen i stort sätt bara åkt och väntat på nystarten. Nu är de där och jag tror de kommer klättra förbi några lag. TAIF får nog i första hand se till att ha Gislaved, Oskarshamn & Mörrum bakom sig.

Medlem i TAIF?
Någon som vet vad det kostar och hur man skall gå till väga om man vill bli medlem i TAIF? På tranashockey.com finns det ju inte speciellt mycket info...

En idé vore väl att samla ihop ett gäng och gå upp till Linge på kansliet och skriva upp sig som stödmedlemmar, vart enda öre behövs!

Lönn vara eller icke vara.
Undrar bara om någon vet något om Lönns framtid i TAIF, då jag tror att han kan vara skillnaden mellan toppen och botten.
Så egentligen borde man väl heja på LHC framöver i elitserien, pust...

Reklam
Som ni ser så har vi skaffat reklam på sidan som vi tjänar pengar på för att bla täcka kostander för webbsidan. Skulle uppskatta om ni tog er tid och besöka det vi gör reklam för så vi kan få in pengar. Klicka på [klicka här] för mer info..

Tack på förhand.

Hmm. Örebro borta är inget snack. De andra två förlorade poängen är borta mot Hammers...Inte orealistiskt, Krekula!

ForzamalmJR: Antar att du baserar din poänganalys på TAIF:s grymma bortaspel. De känns verkligen oslagbara där... Nej skärpning nu och försök tänka lite logiskt. Haussa inte laget och basunera inte ut att det blir Play-off. Vi måste försöka rädda nytt kontrakt för något annat låter nästan patetiskt att hoppas på. Jag ser klara begränsningar i årets TAIF och det otroligt klena bortaspelet kan fälla oss i en eventuell nedflyttningsserier. Grymt viktigt att börja med en TREA imorgon. Lycka till!!!

Tjena TAIFare!
Angående det här med forum: vad hände med det där bladet som skulle komma ut med jämna mellanrum? Det hade ju varit bra för både sponsorerna att få mer exponering och så kunda det bli lite bättre reportage kring spelarna och deras tankar om saker och ting. Eller kanske ett utökat program, med en tre-fyra sidor om spelarna, om taktik osv. Ok, det blir ju ganska subjektivt, men så länge det handlar om hockey och TAIF och inte är på det kalkon-stadie det ligger på i TrT...
FORZA nu AIF, vi skall ta en hel hög med poäng i början på våren...jag dristar mig till att säga att det blir 13 av 15 på de första 5 drabbningarna...vem säger emot?
Vi ses i klacken på fredag! Fan, det kommer att bli grymt kul!

Vad menade Gästrin med det??
Igår var det en artikel om M. Gästrin i Expressen efter hans match avgörande mot AIK. Där pratade han om sin struliga säsong bla, här i TAIF. Men vad säger han då? "Hur det var där vill jag inte kommentera." Vad menade han med det?? jvla PYTTHUVVE
H, The Sittingbull

Sv: Femte inbrottet i damklubbens kiosk
Sanslöst tråkigt att höra tycker jag!

Formationerna på gårdagens träning:
Svesse-Nilsén-Holmis-Leijon-Emmoth
Nyrén-Pström-Liket-Medin-Skidén
Brodnik-Wikholm-Hellerstedt-Lönn-Jström
Nord-Noaksson-Holmgren-Magnusson-Norberg
Johwelin saknades och är borta minst en vecka till efter det jag hört!
Bra fart på träningen igår tycker jag!

Femte inbrottet i damklubbens kiosk
Fan va förbannad man blir när man läser sånt där. Lär ju va samma personer som gör inbrotten, dags att sätta upp kameror kanske? Fem inbrott sen i oktober om jag fatta rätt?

Visst är inte all publicitet bra, men man kan inte räkna med annat när TrT:s personal består av Christer Sparv och Lennart Strand.

Men nu hoppas jag spelarna ser till att det blir något positivt att skriva om i framtiden.
En match i taget är det som gäller och hoppas de kommer ordentligt laddade till matchen på onsdag!

Mycket bra skrivet Hepp! Sympatiserar fullständigt med det du skriver och det känns bra att fler och fler uppmärksammar häxjakten på TAIF-hockey. Tycker nog att ni i FCS bör vädra ert missnöje på något annat sätt än bara här i gästboken. Finns det ingen "ordet fritt" ruta i TrT? Finns kanske i Tranås Posten?

Ja jobbigt det där när inte ens en journalist kan se objektivt inget att bry sig om. Bois är ett lag på korplagsnivå både när det gäller publik och sponsorer. Taif är ju mycket seriösare, och hockeyn är ju helt klart nummer 1 i Tranås. Nu när bois börjar få lite motgång är det bara att innerligt hoppas att de håller i sig så blir det snart tyst. Tycker de flesta boisarna är lite uppe och svävar för tillfället.
Men vänta bara när taif kommer igång och kniper en play off plats.
kom igen nu taif, på läktaren är vi laddade inför onsdagsmatchen mot O-hamn då vi ska ta en solklar 3-poängare.

Forza AIF!

Mozzer: Visst stämmer allt Sparv skriver men frågan är varför TrT bara skriver om TAIF när det går emot? Vad tycker t.ex sponsorerna om artiklar som den i lördags? Svaret är enkelt: det höjer ju inte TAIF:s status direkt.

När sedan Bois får 3 helsidor med repotage mm lägger man ihop ett och ett...

Anledningen till att jag blir förbannad över artikeln är att TrT ger TAIF spaltmetrar när något negativt händer. När vi har flyt får vi inte alls samma uppmärksamhet. TAIF är ju dessutom ett av sveriges 20 bästa lag i landets kanske största sport. (Visst, fotbollen har ju växt lite senare år.) Minst 20 procent av Tranås befolkning visar sig någon gång i hallen under varje år. Cirka 5 procent går på varje match. Trots detta behandlas vi som ett korplag. SKANDAL

TrT var en dålig bevakare av TAIF när jag bodde i staden och sedan jag flyttat förefaller bevakningen ha blivit ännu sämre och dessutom inriktad på att håna laget. Jag kan försäkra er att GP, DN och SvD inte alls beter sig på samma sätt mot deras lag!

Men var är Hasses krönika?

Är det någon (MERXX) som kan ge lite info kring laget inför onsdagen? Ser det bra ut på träning, skador, lån osv.

« · 49712 · »