Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 47848 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Artikel i TrT?
Gillade personligen inte stilen på artikeln hade funnits bättre saker att skriva om det hela tycker jag! Men så farligt var det väl inte ändå!

Förra årets Taifmålis Tobias Bössfall har lämnat Nybro och spelar resten av säsongen i VIK hockey!

Håller helt med dig Benke Wass, man kan inte ta allt så allvarligt. Lugna ner er, det var ju bara en liten artikel.
Och man måste ju faktiskt inse att det mesta stämmer ju, tragiskt nog.

Ville bara påpeka en sak, smickra inte Sparv genom att kalla honom för journalist! Borde snarare stå "insnöad lokaltomte".

FORZA TAIF !

P.S Ni som har prenumeration på TrT säg upp den i protest!

Hej
Eksjö spelar på torsdag klocken 19:00.
Har hört att det finns intresse hos Tranåsfolk om att titta.
Nu när Taif inte lirar kunde det ju passa.
Finns ju några bekantingar där från Tranås Aif

Det som skrivs d skrivs d ä inte mycket o göra åt nu ska vi blicka frammåt på onsdag visar vi att tranås ä ett vinnade ett positivt starkt o älskat lag hoppas på mycket folk på onsdag då ska vi ta oskarshamn av bara farten liket i högform likaså FCS nu tar vi oskarshamn ha d gött o ladda stämbanden för på onsdag smälelr d ha d gött så syns vi på onsdag nu ska ajg inte störa mer ha d gött allihop

M.V.H//Benke

Håller med dig hepp!
Tycker hela TrT är under all kritik...det verkar ju som om lokalblaskan gör allt för att såga AIF.

Har till och med hört att TAIF-ledningen har diskuterat om att man ska bojkotta TrT, dvs inte ge några intervjuer efter match mm.

Länge leve Tranås Posten!

Såg i corren att nu även Peter Berndtsson är skadad! Så nu är både han och convery borta, detta minskar så klart drastiskt chanserna att behålla Lönn eftersom LHC inte kommer värva ngn mer forward!
Läste oxå om Magnus Gästrin som det haglar beröm över för han har ett fantastisk spelsinne och han är långt mycket bättre än ngt panikförvärv som man kan göra vid den här tiden på året!
Tala om att man inte kunde utnyttja hans kvaliteér i Taif!

Att Sparv, som gammal boisare, gör allt för att såga TAIF är väl ingen nyhet. Ni kommer väl ihåg de boisare som intervjuades i tv inför TAIFs första match i SA. De hoppades mangrant på att TAIF skulle få stryk. Sparv skrev oxå för ett tag sedan att Bandyn nyligen var den dominerande vinteridrotten. Om nyligen var på 40-talet instämmer jag men det menade nog inte denne bristfälligt utbildade journalist.

Ni kommer väl ihåg vad sölve sade? Dvs att TrT inte vill snacka hockey med honom. Ni läser väl TrT och jämför mediabevakningen som de tre stora sporterna i Tranås har? Hockeyn har överlägset flest åskådare men klart minst bevakning. Inte kan man vänta sig något annat när Bois är journalisternas favoriter och när journalisterna själva vinner på att såga TAIF och samtidigt hylla bois. Med tanke på att Sparven saknar alla former av journalistutbildning kan man väl ha överseende med just hans pinsamheter. Han vet inte bättre. Det märliga är att TrT inte har bättre koll på de artiklar de trycker.

jag tror man får se ironin i d hela faktiskt d va ju som en kul grej skrivet på ett skämtsamt sätt så man ska inte ta för allvarligt på d
aja hörs på onssdag

M.V.H//Benke

Kan hålla med om det faktiskt! Mycket märkligt skrivet!

Journalisten Christer Sparv jämförde händelserna i TAIF den gångna säsongen med en dokusåpa! Han jämför t.ex. Qristina i farmen med Henrik Johansson från arlanda som inte ville spela back, eller hur var det?
I TrT har man ju läs mycket skit men detta tar tar mej fan priset...ovanligt korkat! Sådan här journalistik skadar ju bara det redan sargade läget i TAIF.

Artikel i TrT?
Vad stod det i den var nån som nämnde att den var bra?

Sv: LövDahl till Danska Esbjerg??
Ska man jämföra med något bör det väl ändå vara det bästa man jämför med, eller?

öhh...allsvenskan......inte nhl va?
är väl en bit kvar dit?

å andra sidan.#20 har -14.

Glömmer aldrig ngn statistik Mozzer!
Skrev bara poängskörden ang det som skrevs om Hellerstedts målskörd!
föraktar ingen statistik!

Känner att jag måste försvara Lövdahl då jag börjar med det...
Mer statestik som du "glömde" Merxx:

Lövdahl +2 (17-15)
Hellerstedt -5 (9-14)

Inte att förakta då det är en av de viktigaste sakerna man kollar på i NHL.

Hellerstedt har gjort 7 poäng 4+3 och Lövdahl 6 poäng 2+4!

Bra med en bortaresa på fredag mot halmstad, anmäl er i tid nu!

Jakob Karlsson är aktuell för spel i LHC till nästa säsong enligt corren!

Hur f-n kan du påstå att Hellerstedt bidrar med något!!!! Har han gjort något mer mål än det senaste mot Leksand. Hellerstedt ihop med Lövdahl måste vara TAIF´s mest överskattade spelare. Satsa på egan produkter sitället, se på Holmgren, vilka inhopp han har gjort... ge honom chansen istället för en oduglig Hellerstedt! Det var allt jag hade att säga. Nu går vi till play-off!!

VIKTIGT!
Gå in på www.hitzfm.nu och rösta ja till att ha kvar hockeyspecial. Viktigt nu när fortsättningsserien snart drar igång!

Om man kallar en bentackling i anfallszon i andra bytet för tyngd och j-vla inställning, så visst har Hellerstedt det....

Sv: Storförlust mot Leksand
Någon som har tid kan väl kolla det hela med Hasse, om det går att ordna en buss då!

En fredag i Halmstad låter som en lyckad afton det, hoppas många åker med det är ca 25 mil om jag inte minns fel.

Drog ner sin femmas standard var precis det karln gjorde. Hellerstedt tex bidrar med tyngd, målfarlighet och en jä-la inställning!!!

Matchprogrammet för fort.serien finns att tillgå på www.tranashockey.com

Dags att börja planera i bortaresor!
3 av 7 bortamatcher spelas onsdagar mot Örebro, Troja & O-hamn
1 av 7 spelas en fredag mot Halmstad
3 av 7 spelas söndagar mot Mörrum, Mora & GSK!

Åtminstone bör vi väl kunna få ihop bussar till Gislaved, Mörrum & Halmstad tycker jag!

Halmstadsmatchen spelas nästa fredag(25 jan) då borde vi vara på plats tycker jag! Alltid trevligt med fredagsmatcher!

Storförlust mot Leksand
Inte så mycket att säga, nu ställer vi siktet mot fortsättingen tycker jag!

FORZA TRANÅS

Sv: Johan Linström
Johan Lindström..I år så har han höjt sig ett par snäpp framför allt i jämnheten och att utnyttja sina målchanser, ruskig avslutare! Mycket explosiv på skridskorna som han kankse inte kan utnyttja lika bra i elitserien, men med rätt omgiving i Elitserien så bör han lyckas och kan lycckas redigt bra han är grymt bra i mina ögon iaf. Otroligt skön inställing både på och utanför isen. Svagheter, kanske väger lite lätt i eliserien vad vet jag det lär märkas isf. Komplett spelare tycker jag med rappt handledsskott, stora svagheten innan har varit ojämnheten men den verkar bort nu. Typisk spelare som kan avgöra på egen hand. Det var nog allt..

Johan Linström
Läste att Johan Lindström var aktuell för mitt kära Cluben. Vore mer än tacksam om jag kunde få lite information om honom? Håller han för elitserien? Styrka? Svagheter? M.m? Gärna via ett mejl då jag ej är någon frekvent besökare av er gästbok.

Sv: Gör TAIF bättre...
På tal om att dra med sig folk på matcherna så gick min mor på förra matchen och hon skulle gå igen riktigt kul tyckte hon. Ändå var det matchen mot mörrum..

Påminer igen om att alla som inte är medlemar i Tranås AIF borde blir det, de behöver alla pengar de kan få. Nån som har kolla på hur man smidigast blir det? tycker det verkar va tunnt med info om det på tranashockey.com?

Ny uterink är ett kalasdrag tycker jag!

Med företag som Pastejköket, EFG, Stiga, Cirrus etc etc så tycker man att TAIF borde kunna få in mer pengar. Ändå den sporten som frambringar mest intresse i Tranås.

Gör TAIF bättre...
Nu hjälper vi TAIF att få mer publik till matcherna och detta gör vi genom att locka med vänner och bekanta, och framförallt dom unga.

Lär man dom unga att gå på hockey så kanske dom hittar ett intresse för hockeyn och fortsätter med att titta på Tranås hockeymatcher och det är ju utmärkt för framtiden.

Nyckeln till en stabil ekonomi är nog junior-hockeyn tror jag.
När ekonomin tillåter det ska ni bygga en hockeyrink till så att dom unga lirarna får den träningstid som dom behöver och kan utvecklas till bra spelare.
Då kanske vi slipper värva i den mängd som vi gör idag och använder dom pengarna på andra viktiga grejer i Tranås hockeyn.

Bara en liten detalj jag har lagt märke till och stör mig är sitsplatserna är färgade i rött och gult.
Varför inte ha svart och vitt så det blir lite i TAIFs färger.

Sen är det ju jätteviktigt att ha en mycket bra organisation, en hockeyledning som kan ta dom rätta besluten och som inte skattefuskar *ler*.

Klarar man detta inom ett par år så kan man säga att det går åt rätt håll för det kommer ju krävas mycket tid och jobb för att lyckas med detta.

Målet är väl att ha ett starkt allsvenskt lag med en ljus framtid både sportsligt och ekonomiskt, detta tack vare en trogen och större publik och en bra junior verksamhet.

Sen är det väl lite upp till sponsorerna om hur mycket pengar dom kan hjälpa till med.
Hört lite att A-femman snålar lite : )

Nu hejar vi fram vårt kära TAIF till fler segrar.

Hur f-n kan man säga att det är skönt att slippa Lövdahl. Då övriga forwards som inte fått spela (inga juniorer inräknade) knappast håller allsvensk klass.
Tycker Lövdahl spelade upp sig på slutet och han gjorde ju inte bort sig i och drog ner sin femmas standard, vilket hände då Hellerstedt kom in i fredags mot örebro.
Nej, det är riktigt synd tycker jag även om inte laget faller p g a Lövdahl så var han en bra utfyllnadsspelare.

FAAAAN va skönt o slippa Lövdahl!!!!!!!!!!

Leksand vilar en del folk ikväll enligt deras hemsida: Daniel Jardemyr, Tomas Forslund(långtidsskadad), Niklas Eriksson, Niklas Gällstedt, Jörgen Sundqvist & Magnus Svensson! De flesta pga småskador. Ökar väl chanserna några % iallafall!

Inte för Lövdahl är en jätteförlust men det tunnar på truppen igen! Först HenkeP & nu Lövdahl! LHC har letat ersättare för skadade Convery men det blev inget med det utan man kör på med den trupp man har! Så troligtvis plockar man tillbaka Lönn, det tror jag iallafall! Och då blir forwardsuppsättningen ganska tunn tycker jag!

Tack för det Gus, lika bra att vila folk nu när vi har folk till det igen. Hoppas det inte är för allvarligt bara. Ingen större risk till 3p ikväll men man hoppas ju. Vi får förlita oss på fusk-TAIF.

Håller med forzjr man trodde att Lövdahl skulle utvecklas lite mer än han gjort hitils.

Om jag inte minns fel från i morse så vilar Tobbe i kväll pga. knäont.
Femmorna:
1. Noaksson-Nyrén-Holmis-Leijon-Emmoth
2. P. Ström-Nilsén-Hellerstedt-Medin-Liket
3. Brodnik-Wikholm-Svesse-Lönn-J. Ström
4. Nordh-Holmgren-Norberg-Skidén

Det är ingen spelare vi står och faller med som tur är, för en annan som inte kan läsa TrT jämnt står det nån anledning? Stora frågan är vem som ska in i den kedjan nu? ström? skiden?

Hmm. Det var ju trist, men inte helt olikt Lövdahl? Han hade ju ett rykte om sig att vara lite av en strulpelle när han kom till AIF. Han har inte blommat ut här heller, tycker jag. Trodde faktiskt att han skulle göra det. Ja, Hepp, det är vettiga inlägg: jag är också övertygad om att lånen och framförallt Mannes skada förstörde hösten för TAIF. Men nu är vi fullt lag och på gång, mina vänner!! Vi kommer inte ligga i något bottenskikt, det vet ni lika väl som jag. Vi kan uppenbarligen slänga in en hel del puckar på vilket lag som helst och med omöjliga lag som Leksand ur vägen...
Kan förresten någon vänlig själ rita ner matchprogrammet för våren här?
Nu tar vi en pinne mot Leksand i alla fall!
FORZA!

Märkligt agerande av Lövdahl får man säga, kunde ha skött det bättre!

Såg preliminära spelprogrammet i TrT idag! Lutar åt att det blir bortamatch mot Halmstad fredagen 25 januari, Resa kanske vore ngt?

Enl. dagens TrT så stämmer ryktet. Han har bara tagit sitt pick och pack och dragit till sin morbror Ivan Hnasen som är tränare i Danmark. Är väl ingen större förlust iofs nu kanske Hellerstedt eller någon av juniorerna får spela lite mer. tyckte att Holmgren så pigg ut när han fick göra några byten. Mer sånt.

Sv: Här var det stiltje
1. Mjo tycker iofs de flesta lag klagar på för dåligt powerplay eller det klagas på det rent allmänt iaf bland publik osv. Tycker inte det bör va så j-vla svårt och föra in pucken och få igång lite vettigt spel oftare och inte slarva så mycket som det man ofta gör! Verkar iaf som TAIF har hittat stilen nu efter de tunga skadorna, hoppas man tar med sig detta till fortsättningen! Mer skärpa i powerplay också så kan vi komma långt. Rätt jämnt i botten i powerplaysastistiken ska man tänka på.

2. Jag håller med han är oerhört viktigt en mycket bra målvakt sprider lugn i försvarsspelet osv.

3. Äntligen!! väntat på det sen man såg han i träningsmatcherna..

4. Nordstrand och Lönn är de som varit bäst sen passar inte vissa spelare i vissa lag det finns det masor med exempel på. Men man tycker att en eliseriepslere borde gå in och dominera lite iaf.

Andrej
Vet någon när Andrej Brodnik blir spelklar?

LövDahl till Danska Esbjerg??
På ryktes väg har det sagts att Lövet har tagit sin trunk och dragit iväg till Danska Esbjerg. Stämmer detta!??? Någon som vet?

Här var det stiltje
och då tänkte jag vi kunde ta upp anledningar till varför vi presterat sämre än vad som trodde från början. Här kommer min lista:
1. Hasse har inte nåt fram till spelarna. Som jag tidigare påpekat är Hasse säkert en bra tränare men i TAIF har han inte lyckats. Som exempel kan nämnas PP där vi trots mkt bra spelare inte lyckas.
2. Manne skadades: Innan Manne skadades var poänskörden hyfsad, om jag minns rätt. Efter hans skada drog målvaktskarusellen igång och vi gjorde många dåliga matcher.
3. Medins skada: Han kom inte igång som vi hoppats. Under senare matcher verkar han ha fått upp farten.
4. Lite tveksam om LHC-lån inverkat. Men risken finns, speciellt de mkt korta lånen. Anders Lönn verkar å andra sidan visa på motsatsen. Ska vi låna spelare måste det vara sådana som Anders som uttrycker en vilja att spela för oss.

Kom igen nu gubbar, jag förväntar mig många inlägg från er angående detta. Kan ju inte sitta å jobba jämt...

Sv: Starkt jobbat AIF!!!
Ah, det är skönt att vara TAIF-are idag. Det har ju inte hänt skitofta den här säsongen...Manne, ja, ge honom nytt kontrakt nu, bums! Härlig form! Och så tycker jag det verkar som vi kan få behålla Lönn också, han sade väl i TrT att han inte gärna sitter på bänken i LHC utan hellre spelar i Taif. Nä, nästa gång jag ser AIF vill jag se seger. Att jag måste välja fel matcher hela tiden...blä!
Kom igen Tingsryd, samla moral och tryck till Mörrum på onsdag!
Alltid: Forza AIF!

Sv: Starkt jobbat AIF!!!
2 starka hemmavinster av Tranås denna helg! Örebro var rena lekstugan och Mörrum lyckades inte vinna trots sin äckliga "grishockey"!

Måste bara säga att Lönn är oerhört imponerande att se! Taif måste satsa på ngn spelare av hans kaliber till nästa säsong! En rutinerad elitserieräv!
Jocke Leijon gör 2 kanonmatcher i helgen!
Mot Örebro tycker jag även att spelare som Petter Nyrén, Kristoffer Nord & Johan Ström var riktigt bra! Mot Mörrum vill jag framhålla Svesse, Noaksson & Liket!

Sen måste väl sägas att mkt nyckeln till spelet just nu är Mannes fantastiska målvaktsspel! Förnya hans kontrakt redan nu!

COACHNING
Skönt med en seger mot ett lag som Mörrum som inte vill spela hockey utan bara haka med klubborna i halshöjd.

Men SNÄLLA, kan inte någon tala om för Ljunggren att det finns nå´t som heter toppning/coachning av laget i powerplay.
Här får man 5 mot 3 och chansen att punktera matchen och vad gör han. Jo, kör runt som vanligt och med ett backpar som inte övertygat, och till råga på allt, låter en av backarna göra sitt sista byte innan han ska bli bänkad. Det talar väl för sig själv.
Nej, in med "Svesse" + Wikholm + de för stunden 3 hetaste forwardsen. Finns MYCKET att lära där. Är ju faktiskt rätt viktiga lägen när man spelar powerplay.

Kom igen mot Leksand !!

Starkt jobbat AIF!!!
En rätt bra match av AIF idag om jag får säga min mening. Lite synd att dom går bort sig mycket i egen zon och inte får ordning på Power-Playet.
Lejon tycker jag gjorde en väldigt bra insats idag, en riktig kämpe, samt Noaksson som jag tycker växer för varje match.
Hoppas på att vi får behålla Lönn ett tag till, han lär behövas framöver.
Hoppas på en seger mot Leksand på onsdag, men det är väl kanske lite väl mycke begärt? men men man ska aldrig säga aldrig!!!

Sv: Patrik M
Perzzon: Klart vi gör :)

Härligt med en seger idag igen! ingen välspelad match men krävs faktiskt två lag för att spela hockey. Hoppas nu alla bestämmer sig för att bli medlemmar i Tranås AIF som inte är det redan, jag bla.

Dagens ros går till Damklubben iaf som skänkte 20 000:-.

Sv: Patrik M
Självklart hoppas man att Boden går till SA istället för hammarby.
bajen har ingenting där att göra.
3 nya pinnar idag mot mörrum.

forza aif!

Patrik M
Patrik det du skrev på Bodens sida tycker vi inte om :)

Nu tar vi Mörrum idag o tar en extra bonus poäng!

« · 47848 · »