Idag på träningen testades en ny powerplay femma: Liket-Medin-Johwelin-JStröm-Brodnik Vet inte om de kommer att spela tillsammans ifortsättningen men det såg intressant ut! Härligt med buss imorgon bara att åka ner och hämta tre pinnar eller?
Det är mycket bra att du skriver in om vad som händer i laget. Om du har tid vore det ännu bättre att ha en stående rubrik på denna hemsida där du skriver in några meningar då och då.
Hur ser J Ström ut på träningen? Lika het som under våren -99?
Kikade på träningen igår! Var rätt bra fart på det hela! Alla var med och tränade, enda som jag vet känner av ngn skada är Noaksson som känner av sina ljumskar! Formationer enligt följande: Svesse-Erik-Holmis-Leijon-Emmoth Nord-Pström-Liket-Medin-Skidén Wikholm-Brodnik-Jström-Johwelin-Holmgren Noaksson-Nyrén-Magnusson-Norberg-Hellerstedt
Varför är det så tyst om TAIF i denna blaska? Det vore kul om man kunde få reda på lite om hur det är i laget, och det skapar ju inte direkt något mer hockeyintresse om dom inte skriver om AIF. Skärpning TrT, annars är det dags att säga prenumerationen.
Vet någon om det ser bra ut, eller är det några skador?
Går det inte att ordna en minibuss om inte intresset för en större finns??? Hörde att det var 15 stycken anmälda å nån typ av lite mindre buss borde väl det kunna bli bra för, eller???
Chrons är inte så allvarlig så att karriären är över, det kan jag lova dig. Den innebär att en bit av tarmen bli för hård för att kunna arbeta. Man tar bort den biten å vips så funkar det ett par år till. Husse will be back.
Klart Merxx ska med annars åker vi o hämtar honom! Måste få ordning på den där halsen också så han gör nån nytta. Gissar på TAIF seger 2-4, sista i öppen kasse. Denna gång blir det inte enkla mål i powerplay iaf (hoppas jag).
Någon som vet hur många anmälda det är till Ljungby på onsdag? Man kanske ska anmäla sig...Ska Merxx med? Eller går jobbet före ishockey ytterligare en gång;)
Tippar att Troja vinner med 7-3 (?) realist som man är...vad tror ni andra?
Instämmer. Varför heta norra och södra serien när inte så är fallet. Kan lika gärna döpa om dem till 1:an o 2:an i sånna fall. Men det kanske ligger nått bakom det hela, jag är inte så jätteinsatt i uppdelningen och hur det fungerars. Men visst är det så att Mora o Leksand inte borde va söderlag... Men skit samma. Nu drar vi té Ljungby och hejjar fram TAIF till tre nya poäng.
Kvaliten hade ju blivit jämnare dessutom mellan Norra och Södra serien skulle jag tro. Ibland undrar man om de i toppen dragit åt slipsarna för hårt så cirkulationen till hjärnan funkar dåligt?
En rak serie är ju helt klart det absolut mest rättvisa alternativet, sen kan man ju undra hur Leksand och Mora överhuvudtaget kan spela i södra serien. 36 mil till leksand och 40 till Mora är det derbymatcher? Med tanke på att det till Nyköping bara är 17 mil och till exempelvis Arboga 20 mil så säger väl sunda förnuftet att det vore vettigare om de spelade i södra istället för Lif och Mora, både poängmässigt och ekonomiskt (?) med tanke på de långa resorna.
Finns mkt förändringar att fundera på! Ligger ju förslag hos hockeyförbundet om att bara ha en allsvensk serie i framtiden, hur det blir med det lär väl tiden utvisa! Tycker helt klart att en rak serie är att föredra! Sportslig katastrof med Leksand knappast däremot en poängmässig katastrof! Leksand har väl en mkt finare hockeyunderhållning än tex Mörrum! Tänk att möta dem 4ggr!
Själv hade jag hellre sett en rak serie än dessa j-vla pooler som för övrigt förstör elitserien också. Enda fördelen med att möta tex Leksand 4x är ju intäkterna men sportstligt är det katastrof, 12 tappade poäng i princip om inte under sker. Dags att Ishockeyförbundet gör om det där tycker jag, visst lär resorna kosta mer kanske men det blir mer sporstligt.
Är intressant att se att Lif å bofors ligger i toppen av SA. Övriga söderlag ligger oxå bra till. I FS har lagen i "vår" derbygrupp tagit flest poäng. Så här långt kan vi således konstatera att söderlagen verkar bättre än norrlagen i SA. I FS har lagen i "vår" gamla derbygrupp tagit fler poäng än den södra derbygruppen.
Detta är väl inget förvånande men ändå lite småintressant. Man ser hur viktigt det är att hamna i "rätt" derbygrupp för att nå SA.
Lite förvånande är det väl att Arboga är obesegrat efter 4 matcher. Och trist att det skall sklija så mycket mellan norra och södra serierna.
Att Nord är den bäste backen i laget är jag tveksam till men däremot är han inte heller den sämste! Någon riktig chans att visa vad han går för har han ju knappast fått och det är rätt dåligt!
RESA TILL LJUNGBY PÅ ONSDAG! MISSA INTE DEN! läs mer på Tranås AIFs hemsida!
Jag måste även jag instämma på att Norberg ser loj ut. Men o andra sidan är han ju inte ensam. Jag tycker att Nord ser minst lika loj ut, men det kan man ju nästan förstå när dom åker med på alla matcher utan att få spela ett dugg. Varför ha med dom egentligen när det inte finns nåt förtroende för dom!!! Våga spela in Nord, Tranås bäste back!!!
Håller med... Angående Norberg så är han enligt vad jag har hört en sån spelare som om det börjar gå lite emot honom o han inte tycker det är så kul så skiter han typ i det. Är väl ungefär så det sett ut på J-macherna.
Håller som alltid med dig Merxx! Holmgren har verkligen en framtid inom ishockeyn...men vad har hänt med Norberg? Tycker att han har verkat loj både på träningar och j-matcher.
Tips till webbmaster: En intervju med Hasse L. nu under uppehållet vore inte fel, hans tankar om Play-Off mm.
stark vändning måste jag säga! Play off platsen får vi nog kämpa om men det blir kul det! Plus ger jag till Manne, Svesse, Erik N samt. Skidén. Överbetyg åt Holmström som har hittat formen nu äntligen! Och till sist åt den oerhört underskattade Jocke Leijon som sliter ngt fruktansvärt och är riktigt bra just nu!
Kämpa var ordet, nått skönspel får man sällan skåda mot lag som Mörrum. Är ändå lite bitter för att vi skulle tappa 3 pinnar mot Gislaved. Vunnit 4/5 matcher är ändå med beröm godkänt! Gäller dock att kriga på och inte börja slappna av för mycket. Playoff kan ju även ge fina pengar i kassan kan jag tänka mig om det inte blir för långa resor, rykten säger ju att ekonomin inte ser lysande ut denna säsong direkt. Hoppas verkligen nån ny rejäl sponsor kan pumpa in de pengar som behövs nästa säsong! Många matcher kvar men visst ser det bra ut än så länge.
en härlig kämpaseger idag!!! härligt att se att laget som spelar hockey slår laget som bara slår ifrån sig och inte gör nått konstruktivt framåt......
Mest positivt i dagens match var att se Jakob Holmgren komma in och ta för sig rejält, att se att killarna inte ger upp och att Holmis kommit igång igen.....Holmis kan vara skillnaden mellan Play-off eller icke Play-Off
måste oxå ge Hasse Ljunggren en Eloge för matchningen av laget!! Han litar på de äldre spelarna, kolla en sån som Emmoth....Karln var ju helt oduglig fram tills dess att han gjorde mål
Om Elitseriens bästa domare får guldpipan måste ju Niklas persson få mitt nyinstiftade pris: Benpipan som går till Den sämste domaren som jag har sett, han tappade matchen efter ungefär 4.22 av första perioden, det är starkt jobbat att göra det!!!! sånt belönas direkt av mig!!
tycker att ledigheten kommer lite olägligt nu när TAIF är uppe i ett stim, skulle gärna se att dom spelade på onsdag redan
Men nu tar vi och kör över Troja om 10 dagar och gör ett litet ryck i tabellen
Ville bara vädra min glädje över 3 nya, sköna pinnar! Det är kul att TAIF kan ta de där matcherna man skall, mot de lag som är sämre. Lagmoralen verkar det verkligen inte vara något fel på. Smart av Hasse att gå ner på 2 femmor på slutet! Vi FCS-are är väl inte nöjda ändå, eller hur?! Fullt med folk till bortamatcherna nu!! Forza laget!!
Synd bara att Troja kvitterade till 3-3 och fick med sig en pinne. Troja kvitterade för övrigt då matchklockan stod på 60:00! Men nu laddar vi om batterierna och kör över Troja om 10 dagar. KÄMPA AIF!
Ja den satt verkligen hårt åt denna seger men det var välförkänt helt klart. När väl andra målet kom så slank 3:an in som på räls. Ska bli en MYCKET intressant match mot Troja/Ljungby, hoppas TAIF kan plocka fram samma fina bortaspel som mot Halmstad då. Fortfarande inga insläppta i boxplay?
Det satt långt inne! Trodde aldrig på vinst vid ställningen 0-2, Mörrum fick matchen pricis dit dom ville men en period räckte för taif. Och det var ju tur för nu nu är vi med i kampen om Play-Off, mycket viktig match mot Troja efter uppehållet.
Kan ärligt erkänna att jag missade att köpa en billott det sticker jag inte under stolen med! Visst fxn ska jag bli medlem, gjutet för en äkta Taifare!