Tror samma sak om Holmis tyvärr, men hoppet lever ju alltid. Som vanligt hoppas man ju på att så många spelare som möjligt stannar av de som TAIF vill ha kvar. Skulle vi ha råd med en sån som Brodnik tex nästa säsong?
Största frågan tycker jag är hur många stannar i Tingsryd? Där bör det ju bli en hel hög spelare lediga. Skulle va mycket trevligt om spelare som Holmström, Emmoth, Johwelin mfl skriver på för ännu en säsong? Givetvis ska de bara för det om de känner sig motiverade.
Passar på attt tippa kvällens drabbning medans allt silly snack pågår. :)
TAIF tar fjärde raka borta! vinner med 1-3 och visar ännu en gång upp stabilt försvar.
Enligt TrT idag är Liket överens med LHC precis som alla pratat om senaste dagarna! Står även där om att Manne nämns som ersättare till Fredrik Jensen i LHC nästa säsong!
Kan ju ändå dra alla helvridna rykten jag hört också, från jobbarkompisar, ishallen och även från spelare.
Hästen hockey har visat ett intresse under senaste tiden för P. Ström sägs det. Hur nu det gått till när karln knappt spelat men men. Stöppe- Bofors... har jag hört från ett flertal ställen, däribland en kusin till Roger Hansson. Jolla- Ljungby eller GSK... hört från jobbet och en släkting i Gislaved.
Medin ska provträna med LHC... rykte jag bara hört, har inte en aning om huruvida det stämmer.
Nu till ett nyförvärv som Tranås lär ha kollat lite på. Han heter Ronny Johansson och spelar för närvarande i Mariestad BoIS. Där han för övrigt leder poängligan i Play off.
Hääääärligt AIF! Ah, fan va detta är skönt! Äntligen får man kommentera TAIF positivt igen inför frågande polare. Kul att Brodnik verkar vara ett fynd! Men synd att Manne inte fick nolla Mora, det hade ju varit grymt. Hoppas på solsken på torsdag - då ses vi i hallen. Jävla 23 milsavstånd. Jag har abstinens. Kul också att det finns fler än Liket som producerar. Nu får vi hoppas att TAIF gör som IKO förra året- går hela vägen till kvalserien...ok, jag skall inte skruva upp förväntningarna...Mums!
Kul att se att det är så olika val av bästa spelare, säger ju en del om hur olika man kan se på hockeyn och de som spelar. Min morsa var på hockey igår igen och hon klaga på hur pessimistiksa vissa var på sittplats även i en match som igår. Som sagt alla ser vi troligen olika på hockeyn som spelas.
Kanske det, är ju bara rykten som går som sagt. Kul för de som bor utsockens o veta kanske som inte kan va med i "tjattret", har ändå inte avslöjat alla godbitar man hört. ;)
Vågar också hävda att TAIF spelar lika bra som de gjorde SA säsongen nu som nån sa. Äntligen får man se att killarna är lika bra som man haft på känn innan säsongen!
Det ser onekligen bra ut, så här bra har väl inte TAIF spelat sedan Bendelin var här? Men att vinna fyra bortamatcher på rad är jävligt svårt, gör man det så är det nästan bragd-guld varning...
Men inget är ta mej fan omöjligt för så här bra var det som sagt längesen AIF spelade!
Är ju nästan lika bra att LHC kontrakterar hela TAIF snart, börjar bli löjligt att varenda spelare av någon kaliber bara måste dit. Om Tranås ska ha något allsvenskt lag så måste man väl se till att ha allsvenskt etablerade spelare därefter också??? eller hur? Visst Liket kunde man ju lista ut med förbundna ögon att han skulle vara extremt svår att hålla kvar, vinner man en allsvensk skytteliga så. Men Manne, visst han är riktigt duktig, men ändå en stor del av TAIF just nu, kan man inte se till att kontraktera honom igen. Hört lite heta rykten jag också... Jonas Stöpgheshoff är tydligen lite på G till Bofors. Jolla Wikholm har tydligen både Ljungby och Gislaved visat intresse för.
Som redan är kännt så skriver Liket på för LHC. Enligt rykten så är Manne på gång till LHC också (muntligt överens tom?). Rykten säger också att Pihlström är på väg tillbaks (släpper vi in ett mindre mot troja iaf?), det grundar sig på att hans flickvän tydligen varit och kolla på lägenhet. Men det är rykten som sagt så ta dem med en nypa salt. :)
Alla resultat gick Tranås väg idag hur gött känns inte det. Fyfan va härligt så här stabila vare längesen vi var. Stort plus till hela laget, en match i taget som gäller även i fortsättningen! +3 och 100% i boxplay måste va nått slags rekord eller efter 7 omgångar?
Skandal om det inte blir över 1200 på nästa match!
Ny viktig match på tisdag nu gäller det att fortsätta den goda trenden. Angående domarn hur fan kan det bli en Ljungby domare det är ju lite skandal. Som tur är var Tranås för bra helt enkelt!
Trots att dommare Andersson från Ljungby gjorde allt som han mäktade med för att förstöra matchen,
Ynkdom av Dommarförbundet att anlita så svaga medhjälpare men tyvärr är det bara at konstatera ,det finns 3 huvudommare i Ljungby och alla är lika kassa.
då var det dags för nästa seger? Blir svårt men är inte omöjligt med så många spelare i bra form och lite flyt....... Jocke leijon, holmis och medin kommer slåss om priset för bästa spelare, kanske vad vet jag........ jaha bara 37 dagar till muck då oohhh vad tiden går fort när man har roligt.......
Jag har läst en del av vad som skrivits här på denna sida , jag kan bara hålla med, de verkar inte ett skit intresserade, det var annat när Boro harvade i något som liknade en halvserie under dagens allsvenska., då var det helsidor med stora bildrepotage och utmålanden av matchen. Nä dom kommer bara dit där det vankas något, HAN SA DET BONDEN NÄR HAN KASTADE FLÄSK TILL GRISEN DET HAR MAN IGEN!! Men det har inte dagspressen i Tranås upptäct! Men som tur är så har vi idag ett eget medialt nät som fungerar och vi kan umgås och leverera tankar och ideer om det vi kan, alltså IDROTT & ISHOCKEY och där är vi före ,så vill pressen hänga på tåget så kom järna och möt kretiken här på nätet.
Varför inte se detta som en möjlig ny källa för erat skrivande eller ett forum för debatt? Jag bara undrar
Taif klara för Play off (vilket skämt) fast man hoppas.
Det var det vanliga...han trivs i stan och kan tänka sig att spela här ytterligare en säsong men han säger också att han inte har tänkt så mycket på framtiden. Han tror på vinnst men det gör inte jag...ska vi få se två kanon matcher i rad, för det är vad som krävs för att slå Mora, det har vi inte fått se så här långt i år så vad talar för det? Men jag är lite mer optimistisk idag än inför Troja matchen!
Oj, Tranås Tidning verkar ha vart inne och kollat på den här gästboken =) Med tanke på att man helt oväntat ser ett reportage om Medin när man öppnar tidningen... Men forsätt så så är jag nöjd... Tips: TAIF-Mora 3-2
Guz: Vem vill se staffetten där Sverige inte har en chans? Pajasen Elofsson som inte ens tar i sista 100 m på en jaktstart och blir "sjuk" inför staffeten, de e väl inte ändå mycket att se?!
Då måste det väl vara roligare att se sitt lokallag spela om en plats i Play Off hockeyn!?
Det var inte länge sedan TrT basunerade ut att BoIS skulle gå till allsvenskan, bara en sådan sak säger ju ganska mycket om inteligensen hos journalisterna. Tranås Tidning är ett skämt! Så är det bara, inte en artikel om TAIF denna vecka, förutom ett (dåligt?) referat från Troja matchen och inför matchen köret, bevisar att reportrarna helt enkelt ger f-n i hockeyn som trots allt är sporten nr 1 i stan, alla kategorier! Upp med ögonen Tranås Tidning.
bandyreportrar verkar tro att man även inom hockeyn endast spelar halva serier. Man har ju alltid vetat att kompetensen bland TrT:s reportrar inte är den högsta men att den var så låg var en överraskning även för mig. Undra hur många lokalblaskor som visar ett sådant förakt för sitt enda elitlag? Vi är ju faktiskt ett av Sveriges 25 bästa lag. Detta i en stor sport där Sverige är internationellt starka. Och lokalblaskan har inte ens förmågan att lära sig grunderna i villkoren TAIF ställs inför.
Kan inte FCS ordna en utbildning för TrT:s bandyreportrar? Då reportrarna föredrar att titta på dokusåpor framför idrott måste en sådan utbildning börja med hockeyns grundläggande regler, såsom antal spelare, offside, icing.
Till och med Radio Jönköping basunerade ut att TAIF var klara för Play Off.
Tänkte på detta med OS: Inte har väl AIF varit så smarta att man flyttat matchen mot Mora till kl. 15:00 för att få de här tveksamma som vill se stafetten att även gå på hockeyn ............
haha tänkte på samma sak Mozzer när jag läste blaskan i morse, vad menar dom igentligen? Inte bara TrT som skriver lite fel iofs även hockemagasinet.com som fick för sig att TAIF låg 7p före Troja. Nog om det..
Som Hepp säger så spelar faktiskt TAIF bättre borta än hemma just nu, dock möter vi ett lag som spelar hockey på söndag hemma det har vi inte gjort tidigare. Så mer skönspel är troligen att vänta. Vågar man gissa på 1200-1300 när medgångspubliken börjar vädra segrar? Dessutom när sport #1 i Tranås lagt ner för säsongen så bör det ju tillkomma ett stort gäng därifrån. ;)
Yiha! Jepp, det var så jävla gott det här, och det är ju helt i sin ordning! Undrar hur det är med kontraktsskrivningen så här års- det börjar bli dags! Vill se namnteckningar för nästa säsong med Skidén, MAnne, Tobbe, Holma, Wikholm, Svesse, Nilsén, P Ström, Leijon, och Medin! Och Liket, men hur troligt är det att vi får behålla honom. Jag är mycket glad idag! Forza AIF. Se upp, Mora, nu åker ni dit...
Härlig seger och fortfarande 100% i box play! Måste ge plus åt Medin, Johwelin, Brodnik, Svensson, Holmström & Manne Fredriksson! Samt. ett jätteplus åt Jocke Leijon som återigen gör en kanoninsats!
Citerar mig själv :) "Gissar på TAIF seger 2-4, sista i öppen kasse. Denna gång blir det inte enkla mål i powerplay iaf (hoppas jag)."
Otroligt starkt! nu står det 1-1 i turliga mål iaf efter Ljungbys bjudning i tredje dock var vinsten utan tvekan välförtjänt i vilket fall. Forsätt va ödmjuka och spela vägvinnande hockey nu så kan detta bli ännu roligare när det drar ihop sig! En match i taget!
Bra defensivt spel hela matchen med ett undantag, vid Trojas 2-2 mål i början av tredje så fick Morten Green stå helt själv med ,den för övrigt helt lysande, Manne efter ett skott från blå och sipa in returen......
Man såg Ljunggrens besvikelse efter det målet.....
I övrigt så bjöd Troja på 2-3 målet..........svårt att förklara men en back och en försvarare kunde inte komma överrens om vem som skulle ta pucken och tillslut tog ingen den och en okänd taifare vispade in den........det var svårt att se eftersom man kramade om alla på läktaren efter ett sånt kämpamål.....
Efter det målet blev Trojasupportrarna väldigt hatiska mot oss, gjorde vi nått fel när troja schabblade?.....vi sjöng väl för högt så troja-spelarna blev väl stressade av det
Beröm går till hela laget med + till centrarna och Holmis och manne som gjorde en fenomenal plock på ett friläge av Patrik Ross som fick stå ensam med våran Manne i 5 sekunder innan han sköt
en stor seger för TAIF och nu lyfter vi av bara farten och kämpar ner knäckebrödslirarna Mora
FORZA TRANÅS UPP PÅ 1:A PLATS!!