Jag ger mitt full stöd till FCS. Jag har sett matcher sedan 70-talet och den stämningen fcs fixar har inte funnits sedan vi fick hallen. Det är klart det tar lite tid att fixa till en supporterklubb, man gör inte det över en natt.
Merxx, Patrik med flera, ni gör ett jävla bra jobb. Utan er insats skulle det vara begravningsstämning på matcherna och inte skulle man som utflyttad kunna följa TAIF.
FCS mål nr 1 är ändå att stödja laget i vått & torrt(det är ju därför vi finns) och vi måste bli fler för att kunna genomföra detta på ett bra sätt varje match!
Utan att tjata så vill jag fortfarande se lite mer förslag från de som har åsikter om FCS! Ett perfekt ställe att lufta era åsikter är ju här på gästboken till att börja med! FCS är lite inaktivt helt klart det kan jag inte säga emot! Men de absolut viktigaste sakerna vi kan pyssla med är ju just att försöka skapa en god stämmning på hemmaplan & i möjligaste mån även på bortaplan!
Vi är ju som sagt en ganska "ny" supporterklubb och utvecklingen av den går ganska sakta!
Vad som görs inom FCS? Kan ju börja med det som görs varje år och är det absolut viktigaste vi stöttar laget i med och motgång, även om vi ibland är få. Vi har en egen hemsida där man kan läsa om lite allt möjligt och diskutera. Bussar anordnas till intressanta bortamatcher ihop med Hasse, den mannen ska ha mycket kredit för allt jobb han lägger ner för övrigt. Nytt för i år är ju de supportertröjor som vi fixade, vilket har slagit ut väldigt väl förövrigt. Så kanske skulle formulera om frågan till, vad görs inom FCS?
Givetvis strävar man efter att bli större och bättre och det är naturligtvis svårt att göra alla nöjda och glada (omöjligt?). Eftersom det ibland kommer upp denna diskussion så vill man ju gärna veta vad just du tycker saknas och bör förbättras osv. För att inte bli tjatig men förslag är ju alltid välkomna även om de inte genomfös alltid, finns iaf lite fler ideer att bolla med isf. Organisationen är inte alltid den bästa det kan jag hålla med om, med största sannolikhet lär det bli en ny ordförande till nästa säsong och därmed även förbättra organisationen? Gäller att ha lite tålamod och ödmjukhet..
Åker ingenstans utan att supa ner sig..kunde inte se nån onykter senast i Gislaved tex? Dock var det dåligt drag på klacken då men det lär snarare bero på antalet än promillen. Ska vi införa nått slags alkoholförbud menar du?
Tror det var allt, dessutom vill jag uppmana de som inte blivit medlemmar i Tranås AIF ännu att bli det.
Visst, håller med mycket om vad du skriver JAS. Men en fråga bara. Står du själv i klacken? Allt bygger nästan på att ha mycket folk på matcherna och givetvis mycket folk i klacken! Det blir mycket mer känsla med mycket folk på matcherna, 7-800 på läktarn, då e de inget kul att stå å skrika nästan själv med ett fåtal runt omkring som hjälper till halvhjärtat!
Om vi tar TIFO biten som bygger upp en mycket skön stämmnig på matcherna, för det första kostar det mycket pengar och för det andra finns det för mycket "gamlingar" som bara klagar på att man skräpar ner tex. En föryngring skulle inte vara helt fel, både på läktarn och när det gäller ideérna, inget ont om "klassikerna", men, men, men.......
Det kommer att bli bättre och bättre år efter år. Det är ju en rätt "ny" klubb. Sen är det inte lätt att ha en stor klack heller i en sådan här relativt liten stad, kolla runt omkring på de andra arenorna i våran serie, hur bra e stämmningen där?
Börjar faktiskt bli lite less på alla svar som man jämt får när man skriver denna fråga??? VARFÖR GÖRS INGET INOM FCS? jämt får man svaret, kom med förslag då för fan, ungefär... Vad fan ska detta vara en fungerande supporterklubb ska givetvis styrelsen ordna detta, inte bara ta in förslag... Lite mer organisation skulle inte skada, men det är klart innan denna säsongen är slut kommer FCS vara kännt för fylle klacken, åker ingen stans utan att supa ner sig...!!! När TAIF spelar något sånär kan man väl för fan sluta upp....eller!!! Hoppas på en buss till mörrum, och att de långhåriga murvlarna tillåter ramsor som kanske passar annat folk å inte bara dom!!!!
Lite KYLA och KONCENTRATION i avsluten och vi hade åkt hem med tre poäng igår. Johan Liket, Johan It, Manne och Skidén (det lilla han fick spela) var skapliga, försvaret var bedrövligt åtminstånde i tredje!
Ett kärt återseende i går kväll, Vinnerborg (min gamla favo domare) dömde och gjorde som vanligt en heroisk insats.
Japp det var dåligt tryck på FCS igår och varför kan jag inte svara på, kanske för det bara var ett litet fåtal av de som var med som var FCSare, skärpning FCSare! Mot Hammers kom återigen ett gammalt problem tillbaka, alla medgångsupportrar! Hur mkt än kärnan i FCS försöker att skapa stämmning så klarar vi det inte ensamma, vi är för få! Vi behöver hjälp från flera och får vi inte det då sjunker stämmningen!
Manne är den ende jag ger godkänt igår och möjligtvis Liket & Johan Ström som slet en del!
Andrej Brodnik tycker jag personligen är ett kanonförvärv med ett härligt skott och riktigt hård i närkamperna! Däremot är han lite osäker i den egna zonen men där kan han bli bättre, finns oerhörd kapacitet i grabben!
Visst blir man sur över att den forna däckstaden tagit 6 p mot oss. Gårdagens förlust svider rejält men det är sådant som händer. Samtidigt ska vi komma ihåg spelet under hösten. Man blir inte världsmästare efter 9 bra matcher. Hade vi fortsatt spela dåligt hade vi kunnat åka ur. Teoretiskt kan vi det fortfarande men tar vi två p till är det klart med nytt kontrakt. PO vore en bonus, inget annat. Och hur många lag spelar stabilt i 14 matcher? FBK kanske, men vi har inte samma lag. Förlora kommer vi att göra och då är det bättre att göra det mot gummigubbarna än mot troja eller mora.
Vi har samma spelare och samma tränare som när vi spelade uruselt. Och jag anser det vara jävligt starkt av dem att vända den tidigare negative trenden.
Vad har hänt med FCS senaste matcherna, hemma mot Hammers var det bedrövlig stämning och igår i Gislaved kom det en buss, som knappt hördes på hela matchen!!! Bara för att AIF börjar förlora måste vi fortsätta heja på dem, annars blir det inget play-off!!! Tycker att det är lika mycket FCS fel att det "bara" har blivit tre poäng de senaste tre matcherna. Sen hur Andrej Brodnik kan få spela så mycket är en gåta som bara Hasse kan svara på tror jag.... har fortfarande inte sett honom göra ett enda rätt... men det är klart sportgruppen brukar ju inte lyckas i sina värvningar!!!!! Nej, nu ska jag inte gnälla mer!!! Nu tar vi Örebro på onsdag!!! Forza.
Div2 gäng är väl att ta i? I vilket fall skulle vi utnyttjat lägena bättre i första och andra perioden tänker främst på Ströms kanonläge då det kunde blivit 3-2. Bjuder ju dessutom Gislaved på för mycket genom eget slarv. I sista rinner siffrorna iväg tyvärr, kändes som vi föll tillbaks i gamla synder. I vilket fall är det ny match på onsdag och 100%:ig inställning för att ta playoff platsen vi ska ha!
Uppdateringen av hemsidan kommer att dröja ett par dagar för de som bryr sig. ;)
Väck mig detta måste vara en ond dröm att Taif får stryk av ett div" 2 gäng hoppas bara att vi klarar nytt kontrakt för något play off blir det inte med denna totalkassa inställningen.
Dom har säkert börjat prata kontrakt med spelarna, anledningen att jag trodde att dom inte hade gjort det var att dom inte hade pratat med Medin, och som jag ser det borde han va en av dom man börjar med. Hoppas ni hängde med där!
Hur många anmälda är det egentligen till Gislaved?? Tycker det borde va full buss nu när det börjar gälla en hel del. Tycker även att det var lite dåligt med folk i torsdags oxå, trodde det skulle komma lite medgångssupportrar. Hade tippat på 1300 i alla fall. Men nu tar vi Älgarna på Söndag! ALLA TILL GISLAVED!!!
Det var slitna TAIFare igår, det syntes långa vägar. Halmstad hade egentligen bara två spelare Martin Holst och Salmi. Om vi hade varit utvilade så hade vi slagit dom med en stor marginal.
Ladda batterierna tills på söndag nu grabbar!
Dåligt ned folk anmälda, e de verkligen sant, va e de me folket i stan? Anmäl er nu, det är nu vi behövs!
Håller med Hepp fullt ut! Titta på försvarspelet nu och jämför det med grundserien, det är en fruktansvärd skillnad (possitiv). Igår var bara ett undantag lita på det, det som sagt inte att vinna allt så är det.
Sträck på er TAIF:are för det här kan bli jävligt kul!
När ska vi få se Forsemalm jr på hockey, tyckte han skrev att han skulle komma upp igår!
Egentligen kan man väl inte kritisera Hasse Ljunggren för tillfället. Men jag tycker det var mycket märkligt att sätta Johan Ström med "Liket" nu när Johan kommit igång, ingen fingertoppskänsla där inte. Fast Hellerstedt och Skiden var ju pigga framåt och Holmis är på gång, tyckte han var klart bäst igår!
Liket ser dock ut som han gjorde innan säsongen, hoppas bara han skrivit på för LHC annars lär de väl börja tveka.
Jag är imponerad av TAIF! Visst vi förlorade "lottdragningen" igår men vann den i tisdags. Det jag är imponerad av är att laget lyft sig rejält och spelar stabilt i varje match. Vi är hittills det bästa laget i FS, inget snack om det. Hade varit intressant med en match mot Skellefteå...
Man kan dock inte ha med sig marginalerna i varje match. Men det är skönt att vara TAIFare igen. Nu kan man sova lugnt på nätterna.
Är det någon som har förstahandskällor om vad som sägs och tycks om Hasse Ljunggren bland spelarna?
Hade nästan väntat på en skitmatch som det var igår (?). Som sagt innan, TAIF kan inte vinna varje match men vi skall komma ihåg att de tagit poäng i 8 av de 9 hittills spelade matcherna - det är jävligt bra TAIF!! Och 100% i boxen fortf. Kan någon kolla upp om det inte är rekord, det måste det väl ändå vara? Kom igen på söndag, AIF, GSK har gäckat oss allt för mycket i vinter! Revanch!!!
Ärligt talat............Landssorg???? Jag har hittills bara kunnat skratta åt det hela det är ju ett riktigt dåligt skämt! Sverige får nog se upp med Brodnik i VM till våren, han lirar ju i klasslaget Slovenien! Såg förresten att Mats Sundin tjänar 750000kr i veckan, kanske kan vara ngt? Skänker han en dagslön blir han väl huvudsponsor!
Läste artikeln igen jag med och nog verkar de 600000 vara årets minus! Dock är det en positiv ton i artikeln och det gillar jag! Verkar som man har det hela under kontroll!
Howdy! Vill bara slå ett slag för ännu bättre klack-inställning ikväll! "Kan det bli ngt annat än vinst?" är ett korkat inlägg. Att sådan mentalitet straffar sig lärde vi oss jävligt bittert igår. Det kommer att bli ett skolboksexempel av det, var så säkra. FORZA AIF ikväll, och absolut, Manne är målvakten alla snackar om! Salo? Klantarsel.
Har läst artikeln nu och det låter som det bara är denna säsong de gått 600 000 back. Ställer mig ändå tveksam till detta, ett förtydliggande tack från nån med lite mer koll.
Hmm 600 000 alltså men är inte det bara för i år eller är det totalt sett om man säger så? Jag gissar på det sista, isf är det ju inga problem med lite uppbackning av sponsorer. Det Tranås presterar just nu kommer ju givetvis att hjälpa detta arbete nått oerhört skulle jag gissa på. Företagen lär ju ha lättare at sponsra ett lag som har framgång om man säger så. Brodnik var ju en kalasvärvning i mina ögon, killen som hitta han ska ju ha en applåd. Var mycket tveksam till era siffror som sagt vilket stämde som tur va, fortsätter TAIF detta spel så kommer det bli klirr i kassan framöver. Kul att TrT börjar skriva lite intressanta saker om vårt kära lag igen!
Hoppas på en trevligt match ikväll med fortsatt stabilt spel..
Bra att man tar tag i ekonomin! Hoppas bara att det finns sponsorer I tranås som är villiga att ställa upp med mer pengar. Känns skönt att det inte handlar om mer stålar, var lite orolig att det skulle vara riktigt mycket minus i kassan. Förvånande att vi fortfarande lider av SA ekonomiskt sett.
Om det krisar till sig borde TAIF utröna möjligheterna och intresset för en "engångsinsats" hos supportrarna. Det finns många klubbar som gjort liknande t.ex. GAIS. Man skulle kunna erbjuda fanns något slags medlemskap för en tusing eller två där man t.ex. får rabatt på vissa butiker i staden. Kan tänka mig att det är svårt att få många att ställa upp om det inte ger någon ekonomisk ersättning tillbaka.
Vem är Salo? Den store målvakten heter Manne och spelar hos oss!
Jag hörde ett säkert rykte i början på säsongen om att det skulle vara 1,2 miljoner i röda siffror, även Merxx hörde något liknande. Så man blev nästan lättad när man läste att det "bara" var 0,6 milj. Liket till LHC och skulden skulle minska till 300 000. Är det inte dags för TAIF att börja mjölka IVT på lite cash, stod även i tidningen idag att de går jävligt bra. 600 000 är väl bara kaffe-pengar?
Mkt om Taif i TrT idag! Bla en artikel om Manne. Han står med största sannolikhet i kvällens match bara han blir uttagen! Ryktena om LHC säger Manne att det är just rykten! Nilsén är troligtvis med ikväll och Wikholm(höftskadad) testas idag för att se om han kan spela!
Står även en del om det ekonomiska! Taif går ungefär sexhundratusen back i år! Man har därför kopplat in en revisor som ska se över ekonomin, det ska göras under den kommande veckan! Man har bla skulder kvar från den superallsvenska säsongen. Står även som man visste tidigare att ekonomin i Taif inte hänger med i samma tempo som det sportsliga. Ändock låter man i artikeln rätt positiva och det verkar inte vara ngn katastrof än iallafall! Stod oxå att värvningen av Brodnik kostade ca hundratusen, och det var lite rabalder i klubben om den värvningen. Men man sa oxå att det var en bra värvning. Ryktena om att Ahlstrand skulle fått sparken var tagna ur luften men han ska sluta efter säsongen! Dessutom jobbar Sölve kvar i klubben i det tysta med sponsorbiten och lite med spelarkontrakten, dessutom besitter han en del ekonomiska kunskaper om klubben och ska arbeta ihop med revisorn! Man verkar ju inte sitta handfallna utan agerar för att få ordning på det hela!
Säger bara över 1200 personer ikväll det kan man begära! Man får ju se ett lag med snabba skridskor, en bra målvakt och de kan göra mål till skilnad från ett annat lite mer känt landslag!
HAHA,tror ta mej f...n att TAIF spelat bättre än vad dom så kallade hockey-proffsen gjorde!! SUPERSKANDAL säger jag bara!!! Men nu gäller det att ladda tills imorrn och ta 3 poäng till FORZA TRANÅS!!!!
Lite surt minst sagt, men livet går vidare! Imorrn får vi gå och kolla på Tranås stolthet i stället.
Johnny B Good: 1200 säger du bra det då får vi se över 1300 mao. :) Ej förvånad att Manne inte är med, men tror på han imorrn ändå. Som det stod i tidningen han sov nog inte så bra igår natt. Lite vila så känner han sig bättre får man hoppas.
Va ska man säga egentligen? Sverige? Vad händer? Nån som kan svara på frågorna?
Man känner sig helt tom inombords, men vilken hockey älskare gör inte det? Det e bara frågor man kan ställa sig en sån här kväll, lr? Usch, ja fy fan rent ut sagt!
Fattas väl bara nu att TAIF inte tar sig till Play Off.
Frivillig träning idag, Wikholm kände på´t lite Fredriksson var inte med jävligt oroväckande!
Måste säga att det blev ett lite orättvist resultat i matchen igår, hehe, minst sagt...vid ställningen 3-3 och Oskarshamn power-play i slutet av period 3 var jag övertygad om IKO vinnst, men Manne storspelade och vann matchen åt oss med lite hjälp av Medin. Är Manne med imorgon så är AIF oslagbara lita på det!
Ljunggren testade igår för första gången på match, p-p femman Liket-Medin-Jowelin-Jström-Brodnik, skapade bra tryck men inga mål.
Drömmer jag? Nä! Otroligt kul! Satt med Swehockey framför ögonen och med farsan hållandes radiokommentarerna mot mitt öra under straffläggningen! Vilken dramatik! Ja, de som inte åker upp till hallen (är man ursäktad om man bor 23 mil bort?) och ser fantastisk hockey framöver är inte riktigt klok! Ah, vad det är gott detta! Forza AIF!
Taif 100%-igt i box play under 8 matcher & bäst serien på bortaplan med bara en tappad poäng hittills! Låter som en dröm...........
Börjar bli lite skador dock! Erik Nilsén var inte med igår efter smällen han fick mot Mora! J-E Wikholm bars ut på bår igår med en befarad höftskada, ska röntgas idag! Manne slog sin axel ur led igen igår men tejpade den i periodpausen och fullföljde matchen med ett lysande resultat! Bara hoppas att han kan fortsätta spela framöver, då han är nyckeln till framgången för tillfället!
Läs gärna Ljunggrens kommentar i matchreferatet på Oskarshamns hemsida!
Man tror knappt det är sant! Tre segrar på raken mot troja, mora å oik, varav två på bortaplan. Vad är det som händer? Men fy faan vad underbart detta är!
Stabil match, har nog aldrig sett ett så orättvist resultat nån gång i en hockeymatch.......men det gäller ju att göra mål och det lyckades ju TAIF tillslut bäst med
Topparna i dagens match var en, återigen, storspelande Manne och våran kapten Tobias Johwelin som vann säkert 80 % av alla tekningar, annars var det väldigt jämt överlag och ingen gjorde bort sig idag!!!!!
Märkvärt var annars att Oskarshamn-publiken ägnade ungefär 95% av tiden på att klaga på den utmärkte domaren Ulf Harlin, inte ens "Fummel" skulle kunna klaga på han idag, men IK-klacken kunde......det var stundtals pinsamt att lyssna på dem
Tyvärr så blev "Jolla" Wikholm skadad i mitten av den tredje perioden efter att ha fått en hård tackling in i sargen, men som väl är verkade det inte så allvarligt, för säkerthets skull ska han röntka sitt bäcken imorgon och kolla i fall att det är nått allvarligt men enligt läkaren nere i hallen så rör det sig om några nerver som hamnat i kläm och han hoppades på att vara tillbaka till Söndagens match mot Continental Däckfabrik
Alla till Bredstorpshallen på torsdag!!!!! Nu när det börjar gå bra för AIF så kommer säkerligen några av medgångssupportrarna upp igen och kollar så minst 1300 på läktarna annars är jag missnöjd!!!!
Mot play off!