Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen
« · 61693 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tränaren
Har oxå hört ryktet om den nya tränaren, från ganska så säkra källor faktiskt!!!
Det ryktades väl om atthan skulle ta över redan tidigare i år har jag för mig.
6 p på se två sista matcherna så finns chansen, tänk på att Mora har ett heltaggat GSK borta på onsdag. Alla upp och stötta på onsdag nu, vi får inte ge upp än!!!'
Kul att se att Liket var bra sist, hoppas han vill avsluta snyggt, hela laget lyfter sig när han är bra!!!

Spekulationer är väl alltid trevligt! Kan ju alltid vara kul att höra om fler har hört samma sak innan man nämner namn! Har min "Silly policy" att jag vill gärna höra ryktena från mer än ett håll innan jag nämner namn, gärna från någon ganska trovärdig!

Merxx: Du har väl redan startat surr kring tränarfrågan genom att skriva det du gjort. Om du inte nämner något namn blir väl spekulationerna ännu fler? Så ta och skriv ner namnet nu!

Är det nån tränare från nåt div 1 lag eller nåt sånt?

Det vet man aldrig, Johnny B!

Hepp: Ligger lågt med ryktena kring tränarfrågan innan säsongen är slut! Räcker med TrTs alla spekulativa artiklar på sistone!

Vilken tränare ryktas det om? Vilken info finns om honom?

Om det blir den du har hört, Merxx, så lär
det bli spelarflykt garanterat! Denne klarar
ju knappt av att leda det lag han nu tränar.

Nej det gäller att satsa på ett namn, som kan
få herrar Holmström Johwelin och Emmoth att
ta en säsong till!
Inga jävla billighetsalternativ nu, en bra
tränare är är nyckeln till framgång!

Enligt de tränarrykten jag hört så blir det återigen ett oprövat kort på tränarposten, men vem vet rykten är ju alltid rykten även om detta verkar trovärdigt!

Sv: TAIF TAIF TAIF TAIF TAIF
Som sagt sista tåget gick mot mörrum!

Tränaren
till nästa säsong MÅSTE vara erkänt duktig! Det duger inte att leta upp ett nytt oprövat kort och slänga in honom i TAIF. Om vi satsar på en bra tränare blir det förmodligen betydligt enklare för oss att behålla de vi vill och köpa några nya.

Sista tåget gick ju mot Mörrum, är inriktad på nästa säsong jag. Hoppas naturligtvis att så många av mina favorispelare som möjligt stannar. Vet inte om jag är förbannad snarare besviken på att dom inte tog chansen de hade. Just nu är jag mest nyfiken på vad det bli för tränare till nästa år och vilka spelare som stannar/fortsätter.

Sen skakar jag på huvudet åt dagiset som pågår i tranashockey's gästbok..

Troja vann över Mora och Taif har nu 5 poäng upp till P.O-plats, visserligen inte ointagbart på 2 matcher men jag och många med mig har slutat tro på P.O för längesedan!

De sanna optimisterna Månsson och Merxx tror väl på Play Off, kvalserie och elitserien fortfarande, eller har in också börjat tvivla?

Vi kan väl i och med detta förklara säsongen avslutad, och det känns inge vidare...Vi hade det i egna händer, sumpade det, HELVETE vad förbannad man blir!

TAIF TAIF TAIF TAIF TAIF
Livet går vidare trots alla misslyckade resultat sista veckan! Roligt är dock att kontraktet är säkrat och att vi slipper titta på det nedre strecket! Nu är det bara att hoppas att Mora slår troja ikväll så hoppet om play off lever kvar en stund till!

Säger bara en sak J20-HOCKEY, hockeyunderhållning på hög nivå! J20 laget nystade till Tibro igår med 11-7! Mkt mål, offensiv hockey och slagsmål i värsta NHL-stil vad kan man mer begära??? Spelare som Magnusson, Holmgren & Fashutdinov visade klassen, A-laget nästa!

Forza Hockeyvänner!

Upp som en sol...
...ner som en pannkaka! Passar väl jävligt bra som beskriving av Taifs prestationer i fortssättnings serien.
Vi fyra (idioter) som åkte till Mörrum igår inte speciellt impade av spelet den här gången heller, liten förbättring från Örebro matchen men att få stryk av ett lag som inte har något att spela för säger väl en del om inställningen.

Tycker ändå att så många som möjligt bör sluta upp till klacken på onsdag för att tacka spelarna eller nåt. Men det känns för jävligt just nu, vi var ju så nära!

Sv: ssskitdåligt
Nyss hemkommen från matchen, kan jag ju säga att de tappa i försvaret som de gjort i de andra matcher. Sista perioden var iaf godkänd, dock är det inte det som jag är mest bitter över just nu. Vafan sysslar Tranås Tidning med igentligen? Blir rätt förbannad när jag läser artikeln om spelarflykt, som inte är annat än massa spekulationer och påståenden utan grund och riktighet. Verkar ju som de bara är ute efter att skriva massa skit om Tranås AIF? Vet de inte om att man normalt skriver 1 års kontrakt med spelare och att det ser ut så här varje säsong osv osv? Usch va dåligt... skärpning! Synd är ju att folk som inte är så insatta tror på vad de skriver.

Som sagt snart börjar Silly Season och det brukar vara rätt kul det också! Hoppas inte våra spelare gör fansen besvikna.

ssskitdåligt
Fy fasen dom stackare som åkt till mörrum och se sådan skitmatch
Det är för jävligt att tappa mot samtliga bottenlag..
man kan inte bara skylla på tränare!

TIDNINGENs SKITSKRIVERIER har verkligen sabbat, det var med fingertoppskänsla man lagt in allt negativt som fanns att få fram
Lagom när Taif gick kanonbra med 8 raka så bestämmer sig
Tidningen för att se hur mycket dom kan påverka och Tyvärr så
fanns det en linslus- som inte kunde hålla sig ifrån att bli kändis!!
Hur kan man vara så jäkla dum det är bara en fråga ...

Nu är det upp till er vad ni anser är rätt eller fel! Ska vi bygga ett
helt nytt lag med en ny stomme ( styrelse tränare spelare ) ?
för i sista hand så är det faktiskt du som betalar inträdet eller betalar reklamen som avgör . För gör som jag ,skit i Tidningen skitskriveri om
spelarflykt , fasen låt dom fly isåfall, för det kommer att bli klubbar som kommer att plockas bort från allsvenskan för sk. ekonomisk doping och då kommer många att vilja spela vidare i annan klubb och finns det då någon klubb med vetig ledning så ligger dom bra till. 5-4 till mörrum vilken skam:-((

Adjöken med Play off
Så var det roliga slut för i år....

då var det dags igen!
Nu drar träningsmatcerna i fotbollen igång igen, man har faktiskt längtat......Får hoppas att TAIF skärper sig och vinner ikväll och på onsdag och på.........ja vi får hoppas att dom kan ta någon poäng i allafall. Tiden går och nu är det bara 25 dagar till muck!

Ha det gött!

Va söta ni är
Ni är så söta, en tranåströja i tv. Ojdå, va häftigt...

VAKNA MÅNSSON=))
HÖRRU MÅNSSON VAKNA NU=))
vi åker 14:30 till mörrum så jag hopas du stiger ur sängen nu så du inte missar tiden=))

Sv: Rykten
Helt rätt Lindersson, allt är ju bara spekulationer! Den som lever får se!
Johwelin har dåliga knän som spökar det är därför dom ryktena finns!
Ryktena om att en ny tränare är klar har funnits en månad minst redan, vi lär väl få se det när säsongen slutar!

Även om man inte har kontrakt med nån spelare så behöver ju inte det betyda att det blir spelarflykt. Dom kanske skriver på ändå. Jag förstår inte varför Johwelin skulle lägga av han blir ju bara 25 år i år.
Vi får se hur det blir.

Ha det så gött under tiden!

Sv: FAN VAD DÅLIGT AIF!!!
Var har du hört att det är klart med en ny tränare?
Det har ju inte stått här eller.

Jonas Fransson
Som merxx skriver är en förlust av Manne bekymmersam. Någon som har koll på Frasse? Ska han stanna i leksand? Ahl har ju skrivet på för hv i 2 år.

Så mkt rykten som florerar redan så blir det nog en riktigt rolig Silly season skulle jag tro! Uffe W låter rätt otroligt som Hepp sa!

Har TrT inlett en häxjakt på Taif för att få dom att tänka på annat än slutet av serien???
Verkar så först artikeln om ekonomin förra veckan och ni idag "spelarflykt hotar Taif" där man spinner på att alla spelares kontrakt går ut efter säsongen. Det är väl ändå ngt man varit medvetna om i Taif hela säsongen! Där nämns bla Liket, ryktena vi sett här om Manne, Wikholm och Brodnik. Men även Svesse och även att Holmis, emmoth och Johwelin går i tankar på att sluta! Man har inte börjat förhandla kontrakt ännu men nyinsatte Håkan "kitten" Andersson har hört sig för bland spelarna om fortsättningen, hur de trivs i tranås mm. TrT spinner vidare och tror att man kommer få satsa på ett antal juniorer istället nästa säsong pga ekonomin!

Känns mest som om man spekulerar vilt! Visst kan det bli spelarflykt men det kan likaväl bli tvärtom! Tycker mig ha fått en uppfattning i samband med omorganisationen av klubben mm som gör att jag tror att man börjar inse vad som krävs i allsvenskan. Visst ska man spela in en del juniorer nu när det finns bra sådana typ Alosha, Magnusson, Norberg och framförallt Holmgren. Men att spela in mer än 3-4 st klarar nog inget allsvenskt lag på en säsong! Gäller att behålla en stomme av laget, förstärka det klokt(gärna lite rutin) och spela in lite juniorer. Då kan det bli riktigt bra!
Trodde ett tag att Liket skulle bli svår att ersätta men försvinner Manne har man en riktigt svår uppgift i att hitta en riktigt bra målvakt! Sen vore det katastrof om Holmis, Emmoth och Johwelin lägger av samtidigt men det vill jag se innan jag tror på det!

Tror på seger ikväll, tror på play off förhoppningsvis mot Tingsrätts AIF och jag tror på en bra säsong 2002/2003!

Rykten
Uffe W. Hur har detta rykte uppstått?
Att Uffe har all respekt för TAIF har han visat och sagt vid flera tillfällen, men är det därför han skulle vara på G? Ska vi ha två tränare och lösa Uffe från halmstad samtidigt som vi har över en mille i lån? Låter inte rimligt.

Sv: Chansen finns!
Du sticker ut hakan du,ett play off vore ju i och för sig jävligt skoj .Men är det inte roligare att spela i allsvenskan även nästa år.Skulle taif gå till play off är det rena katastrofen ekonomiskt,1 resa till BODEN=KONKURS

Skönt att höra att det är klart med en ny tränare . Det är säkert Uffe Weinstock du har hört talas om hoppas jag eller.Vad det gäller Likets handskar så har inte han köpt dom själv,är man skyttekung så är man, Vad det gäller Nyren tycker jag att har skött sig rätt bra på isen,han är ganska tuff,något som taif faktiskt saknar.Andrej Brodnik är också en spelare du klagar på,inte en passning rätt sa du. Andrej ledde faktiskt passningsligan efter sex omgångar i fort sättningserien,men då kanske du var och tränade fotboll.En sport som för mig är obegriplig,här springer 22 man efter en boll ,så fort någon får tag i den ,vad gör han då, SPARKAR IVÄG DEN.

Var uppe en sväng på träningen idag, var dock inte nån träning utan mental träning?! Hoppas det väcker grabbarna till morgondagens match iaf, jag vill inte åka 46mil i onödan.

När man hör Örebro klcken skandera, "sämre än Kumla!" då börjar man ju fundera faktiskt och jag tycker dom orden säger allt om gårdagens FIASKO!

All heder åt Örebro klacken oxå, söng o höll igång!!!

Men play off tror jag på!

Sv: Dystert spel
Hörde ett svagt rykte idag om att Taif nästa år ska köra med ett så kallat 2 tränarsystem, typ LHC Bendelin/Weiderstål. Vet inte hur mycket sanning det ligger i ryktet men det kan ju vara värt att se framåt en dag som denna!

Läs Ljungkans kröninka på tranashockey.com

hgdghjfgh

Ljunggren har haft ett 2-års kontrakt som går ut efter denna säsong!

Hello! Suck. Är det enda jag säger, ni andra har redan beskrivit en massa problem. Och Liket är jag RIKTIGT besviken på. Han kan ju avsevärt bättre. Bänken i LHC nästa?? Ny tränare? Klart? Men har inte Hasse 3-årkontrakt? Inormation, för böveln!!!!! Skönt att vi är klara dock, som också kommenterades nedan.

Dystert spel
Tjenis!!!!

Ville bara skriva att klacken höll igång mycket bra trotts det usla spelet, det är det inte många andra som skulle gjort. All heder åt er!!!!!!
Tror fortfarande på PA plats trotts gårdagens spel, Hoppas TAIF har gjort sina dåliga matcher nu och lyfter sig igen.

Chansen finns!
Vill bara påminna om att Troja har serieledande Mora, Tranås, och ett Örebro (som verkar ha tokflyt just nu). Kvar att möta, det skulle kunna bli en nollpoängsresa för dem och TAIF till play off!

Sämre än just nu kan det ju inte bli! Så, jag sticker ut hakan och tippar TAIF till Play Off nu när det ser som mörkast ut!
6 poäng till kommer nog att räcka, med lite flyt och jag tycker AIF haft sin otur + att AIF spelar bäst när de är nederlagstippade !

Hoppsan
Jojo, detta här är ju lite pinsamt. Efter min hyllning till taifs stabila spel har vi spelat 4-14...

Men i och för sig är det ingen större överraskning att det blir så här. Istället för att bli bedrövad över gårdagens förlust ska jag glädja mig att vi klarade nytt kontrakt, och det med tre matcher kvar! Med tanke på höstsäsongen var det starkt gjort. Nu verkar vi återgå till tidigare spel och det är väl inget att säga om. Ska bli skönt när en ny tränare presenteras. Nån som hört några rykten?

Nog för jag alltid brukar hitta ngt positivt i matcherna trots dåligt spel och det finns en positiv glimt idag med! Alltid en ljusglimt att Holmgren, Norberg & Magnusson fick spela lite!
Men annars är det ett rent mörker, vad sysslar Taif med egentligen?
Spela dåligt är väl en sak, men att spela utan ngn som helst inställning eller kämpavilja är förkastligt! Har aldrig sett ett så viljelöst Taiflag på hemmaplan under de 14 åren jag följt laget! Blir det över 600 personer mot Troja ska Taif vara glada! Lite plus får man väl ge Holmis och Pontus för varsitt snyggt mål och åt de utelämnade målvakterna som inte fick ngn hjälp alls under hela matchen!
Uselt, katastrof, botten får man säga!

snart är det tyvärr Silly season på riktigt!

Det tog många timmar innan jag somnade i natt, hamnade i någon slags dvala och drömde om stora starka Örebrospelare som kossade små svaga Taif:are!
Nej, det var rent ut sagt bland det sämsta jag har sett ett Taif-lag prestera åtminstånde på hemmaplan...så här får man bara inte uppträda inför hemmapubliken.
Ljungkan ber om ursäkt i tidningen idag men det hjälper föga då play-off platsen känns jävligt långt borta!

Jag är mållös!

URUSELT!!! PINSAMT!! BEDRÖVLIGT!!!
Kunde inte ha sagt det bättre JAS. Ända sedan det blev klart att Johan Lindström skulle spela i LHC nästa år och han köpte sina jävla fula vita handskar har han inte uträttat ett enda dugg på isen, åker runt och glider, tar onödiga utvisningar och visar allmänna diva-fasoner. Bedrövligt rent ut sagt. Att sen Petter Nyrén kan spela på den här nivå´n är för mig obegripligt, karln åker ju fle varje gång han är på isen. Och sen har vi Brodnik... stackars Slovenien, om han är deras bästa spelare, fortfarande inte en passning rätt i TAIF-tröjan!!!
Kul dock att se att AIF har en kapten i Tobbe som verkligen försöker även när det går så här dåligt, annars såg jag inte en enda ljusglimt igår. Nu kan vi glömma Play-Off också, typiskt Tranås-lag att inte kunna motivera sig när det gäller som mest.
Skönt att höra att det är klart med NY TRÄNARE till nästa år...... Det visste ni inte va???!!!

Nej, nu blir det ingen mer hockey för min del!!!!! Skönt att fotbollen drar igång snart, så man kan få sen på ett gäng som kämpar lilte i alla fall, och inte tror att de är världsstjärnor bara för att de spelar hockey i en sketen allsvenska!!

Blääääää!!!!!!!!!

Inte mycket som gick rätt idag inte, hoppas verkligen på bättre takter på fredag.

Stort plus till klacken idag dock som höll igång väl trotts bittra siffror! Bara att gratulera Örebro till en bra genomförd match, inte sett dom prestera i närheten av vad de gjorde idag innan.

FAN VAD DÅLIGT AIF!!!
Detta är ta mig fan det värsta jag varit med om, visserligen gick jag med 5 minuter kvar men jag antar att det inte var nåt skönspel under dessa minuter heller.
Hur fan kan dom spela så här jävla B, inget funkar ju + en domarjävel som till råga på allt ska sätta sig emot!!!
Plocka bort Nyrén nu, och nån kan tala om för Johan Lindström att han inte är nån jävla världstjärna så han kommer ner på jorden lite!!! De 2 plusen hur man nu kunde hitta dom idag skulle jag ändå vilja ge till Pontus och Holmis! De jobbade på bra, resten vet i fan vad de spelade, kanske de skulle kunna ha klått Örebros U14 lag med lite tur idag!!!
Men men Play off var väl för bra att räkna med, synd att vår stads stolthet aldrig kan vara bra när det gäller.
VILL INTE HÖRA NÅN JÄVLA HOCKEYPOET FÖRSVARA TAIF IDAG HELLER!!! DOM SSSÖÖGGGGGG!!!!!

Sv: Stötta TAIF till PLAY OFF i kväll!
spara inte ska det naturligtvis stå.. :)

Mao spara in på rösterna ikväll, tror på ganska lätt seger dock efter att ha sett Örebro - TAIF borta. Gäller att spelarna tänker annorlunda..

Hoppas alla hjälper till i klacken ikväll, vi lär visst få motstånd på läktaren! Örebro ska enligt uppgift dyka upp med en busslast + några bilar! Vi får väl se............

Taif-Örebro 6-2

Sv: Statistik
Lite stats hittills denna säsong:
(Sammanslaget både från grundserien & fort. serien!)

Utvisningsligan:
1 Petter Nyrén 66 minuter
2 Kristoffer Nord 59 min.
3 Tobias Johwelin 58 min.
4 Jonas Holmström 51 min.
5 Patrik Ström 48 min.

Poäng backar:
1 Magnus Svensson 7+7=14 (även som forward)
2 Erik Nilsén 4+6=10
3 Joakim Nordstrand 4+5=9
4 Petter Nyrén 1+8=9
5 Patrik Ström 2+6=8

Poäng Forwards:
1 Johan Lindström 29+9=38
2 Johan Ström 13+18=31
3 Robert Medin 14+15=29
4 Tobias Johwelin 13+12=25
5 Jonas Holmström 11+14=25
6 Jonas Emmoth 9+12=21
7 Joakim Leijon 8+13=21

Nu tar vi Örebro ikväll!

Stötta TAIF till PLAY OFF i kväll!
Ta med er alla ni känner och hjälp till att stötta TAIF till Play off i kväll!

FCS????
Kan meddela herr B Good att jag redan håller mig i klacken, det som Patrik sa att en ny ordförande är på gång låter inte dumt, inget illa ment mot den nuvarande personligen men jag tycker det händer lite väl lite.
Sen att FCS stöttar sitt lag råder det väl ingen tvekan om, men varför inte skaffa en sponsor till supporterklubben, finns en hel del andra som gjort så. Med hjälp av såna pengar har man ju då som Perzzon skrev råd med tifos, mer souvenirer etc.
Sen var det nån som klagade på mitt inlägg när jag skrev om fylla... Jag vet ju inte hur du brukar dricka eftersom du sammankopplar fylla med att bära sig åt och vara stökig men...
Den där åldersgränsen det pratades om i bussen, finns den eller???
Tragiskt att se folk som är rejält minderåriga dricka å det som grämmer mig verkligen är att se folk- UNGDOMAR som bara följer med på hockey för att dricka alkohol??? Tycker ni kan hålla er hemma.
Lite fler möten inom FCS så man ser att den fortfarande jobbar skulle vara kul, jag vet att det inte kommer så många men man ser ju ändå att supporterklubben engagerar sig å det betyder mycket!!!

Tack för mig... KROSSA Örebro....

Sv: Nån som tar tag i det!
Flying Crane Supporters bildades för att stödja TAIF i med- och motgång, något som vi har lyckats jävligt bra med för att jag vet att både spelarna och Ljungkan/Ante uppskattar vad vi gör fruktansvärt mycket!

Fyllesnacket köper jag inte, visst dricks det en och annan pilsner på väg till och från matcherna men har du, JAS, sätt att någon i FCS har missköt sig på någon bortamatch? Någon enstaka gång kanske men det är mycket sällsynt.
Istället har vi fått mycket beröm av motståndarlagets vakter etc när vi är ute på turné.
Förväntar mig att se JAS i klacken imorgon!

Rockin´on!/Johnny B.

Sv: Nån som tar tag i det!
Ingen risk Perzzon..kommer inte åt nått program för att uppdatera sidan med föräns imorrn typ.

« · 61693 · »